User Käyttäjä Salasana  

torstai 18.9.2025 / 18:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miten säilöä vanhan koneen osat?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miten säilöä vanhan koneen osat?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member
_
8. lokakuuta 2007 @ 22:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vanhin kone saa kenkää ja tarkoitus olisi ottaa ainakin ohjainkortit ja muistikammat talteen, jos vaikka joskus itse tai joku tutta vielä sattuisi niitä tarvitsemaan.

Mutta millä tavalla ne kannattaisi säilöä/pakata, että pysyvät kunnossa?
Senior Member

14 tuotearviota
_
9. lokakuuta 2007 @ 03:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pakkaat kamat antistaattisiin pusseihin ja laitat laatikkoon.
Senior Member

5 tuotearviota
_
9. lokakuuta 2007 @ 04:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuohon olisi tietysti paras tapa, mutta itsellä ainakin vanhojen koneiden muistikammat on voirasiassa :D Muutkon lisäkortit on vain hyllyssä pölyttymässä. Jos niitä tarvitsee, niin ei muuta kun pölyt pois ja käyttöön.

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Seuraa eroseteleiden matkaa http://www.eurobilltracker.eu/?referer=107869
Kinroad-foorumi http://kinroad.freezoy.com/
Senior Member

5 tuotearviota
_
9. lokakuuta 2007 @ 05:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on ikeasta ostettu valkoinen isohko loota jossa on johdot ja piirilevyt sekasin :D
Osat ovat siis aikansa eläneitä, jos laittaisin uudehkoa rautaa talteen niin ehkä hiukan varovaisemmin.

Member

1 tuotearvio
_
9. lokakuuta 2007 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse säilytän varastossa kaikki pahvilaatikot, joissa ne on tullutkin. Jos osia myy ja lähettää muille niin takaisin vaan omaan laatikkoon ja postiin.

Itse säilytän niitä myös antistaattisissa pusseissa. Nekin otan aina talteen.

Intel Q6600 0-stepping @ 2.8 GHz | XFX Radeon HD 5850 | EVGA 680i | 4Gt G-skill DDR2 800 | Zalman 750W, ZM750-HP, Heatpipe | Soundblaster X-FI (Platinum) | OCZ Vertex II 120Gt, 2 x 250 Gt Seagate Barracuda | Razer Tarantula

Senior Member

14 tuotearviota
_
9. lokakuuta 2007 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ite tein koulussa puisen laatikon jossa pidän vanhoja osia

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
Senior Member
_
9. lokakuuta 2007 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muista vielä semmoinen pikkuseikka että ne pitää säilyttää _kuivassa_ paikassa.

Senior Member

10 tuotearviota
_
9. lokakuuta 2007 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse pidän kaikkia vanhoja koneenosia antistaattisissa pusseissa alkuperäislaatikoissaan. paitsi aika monia osia kuten muistikampa, ylimääräiset tuulettimet jne pidän vaan jossain vanhassa tyhjässä virtalähdepaketissa.

vitsi kun alkaa olemaan jo kaikki kaapit täynnä noita vanhoja osia, mulla on niitä ainakin kolmessa kaapissa :s ja sitten vielä kun kakkoskonekin lojuu tuolla lattialla :D heti kun astuu ovesta huoneeseen niin näkee millainen tyyppi täällä majailee ;D
Senior Member

5 tuotearviota
_
9. lokakuuta 2007 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jarska92:
vitsi kun alkaa olemaan jo kaikki kaapit täynnä noita vanhoja osia, mulla on niitä ainakin kolmessa kaapissa :s ja sitten vielä kun kakkoskonekin lojuu tuolla lattialla :D heti kun astuu ovesta huoneeseen niin näkee millainen tyyppi täällä majailee ;D
Sam täällä :D Huoneessani on yhteensä 7 + 1 konetta, joista yhtä käytän kokoajan (paitsi nyt kun ei ole kunnossa). Tosin yksi noista seitsemästä ei ole toimiva. Lisäksi lukuisia muita osia kertynyt joka paikkaan. Näyttöjä huoneessani on 3, joista yksi 19" CRT ja loput 17" CRT. Niin ja onhan minulla yksi kone vielä kellarissa ja sielläkin on 2 17" CRT näyttöä. Sitten on varmaan 6 näppäimistöä, joista kaksi DIN-liittimellä.

Että kyllä tuota "rojua" kertyy. Juu ehkä vähän OT.

Intel Core 2 Duo E7400, Asus P5QL PRO, 2x2 GB DDR2 800 RAM, WD 250 GB SATA2 + WD 500 GB SATA2, ECS nVidia GeForce 9800 GT 512 MB, Antec Sonata III

Senior Member

10 tuotearviota
_
9. lokakuuta 2007 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Sam täällä :D Huoneessani on yhteensä 7 + 1 konetta, joista yhtä käytän kokoajan (paitsi nyt kun ei ole kunnossa). Tosin yksi noista seitsemästä ei ole toimiva. Lisäksi lukuisia muita osia kertynyt joka paikkaan. Näyttöjä huoneessani on 3, joista yksi 19" CRT ja loput 17" CRT. Niin ja onhan minulla yksi kone vielä kellarissa ja sielläkin on 2 17" CRT näyttöä. Sitten on varmaan 6 näppäimistöä, joista kaksi DIN-liittimellä.

heh, miten ihmeessä mahdut kuljeksimaan siellä? :D:D oot varmaan keräillyt noita osia vähän pitemmänkin aikaa ;P

niin ja ettei ihan OT:ksi mene niin annan vielä pientä vinkkiä... esimerkiksi jonkun näytönohjaimen voi kyllä laittaa johonkin pöydän laatikkoon ilman antistaattista pussiakin mutta pitää vaan olla tarkkana siinä ettei niihin metalliosiin piirilevyllä koskisi oikein kankaalla, muovilla jne. voi pahimmassa tapauksessa pistää näyttiksen toimintakyvyttömäksi.

puun päälle voi laittaa tuollaista tavaraa kuten esim näyttis aika huoletta, kunhan tosiaan katsoo ettei kolhi sitä tai hiplo joka paikkaa siinä millä tahansa jutulla..

mutta tavallisen pussin, muovin tai kankaan päälle en oikein suosittele laittaa mitään piirilevyjä, kun siinä vahingossa hieroo piirilevyä vaikka pussiin niin voi tulla vähän staattista sähköä ja näyttis voi olla siinä... kaverilla on näyttis mennyt rikki kun säilyttänyt ties missä.

edit: korjailuja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. lokakuuta 2007 @ 19:22

Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
10. lokakuuta 2007 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:

heh, miten ihmeessä mahdut kuljeksimaan siellä? :D:D oot varmaan keräillyt noita osia vähän pitemmänkin aikaa ;P
Niin no kyllähän siellä mahtuu. Ei niitä ole kerätty kuin 3-4 vuoden ajan, mutta rauta on vaihtunut niin nopeaan tahtiin ja suurin osa koneista on vuosilta 97-2000. Niin ja tuota listaa voisi jatkaa melko pitkään.

Itsekin pyrin aina säilyttämään kaikkien osien laatikot. Mutta eipä noista vanhimmista ole mitään jäljellä.

Edit: Niin lisätään nyt vielä, että huoneeni koko on vähän yli 9 neliömetriä :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. lokakuuta 2007 @ 10:48

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miten säilöä vanhan koneen osat?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy