User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 17.9.2025 / 22:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > razer copperheadista kokemuksia?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Razer Copperheadista kokemuksia?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Nervation
Junior Member
_
14. lokakuuta 2007 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ajattelin vaihtaa Logitechin G7:n tuohon Razerin Copperheadiin, koska en jaksa vaihdella noita Logitechin akkuja ja pelikäytössä on ihan hyvä olla langallinen.

Oikeastaan kaiken muun olen arvosteluista ym. lukenut ja nähnyt, mutta se ei ole selvinnyt, liikkuuko Copperheadissa scrolli myös vasemmalle ja oikealle?
Vai rullaako se vain ylös-alas-suunnassa?
Itse olen käytössä huomannut tuon vasemmalle ja oikealle liikkumisen hyödylliseksi ja tahtoisin pitäytyä siinä. Eli onko tietoa?
Kommentteja hiirestä voi yleisestikin laittaa, mieluusti kuitenkin sellaiset henkilöt joilla on, tai on ollut Copperhiiri. Ettei satele kommentteja siitä miten kaverisi oli tyytymätön Copperheadin valoihin tms..

E6750 + Noctua NP-U12 = 3,5GHZ, ASUS P5KR, XFX 260 GTX Black Edition
4gb RAM, WD Raptor X 150gb, 2x Samsung T166 1TB
Akasa Fan Control Pro, Antec P182 + 550W NeoHE
Asko Cheri --> Samsung 40? LE-A656
Senior Member

15 tuotearviota
_
14. lokakuuta 2007 @ 10:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sen voin sanoa että copperheeadin hinnalla saa razer deathadderin joka sattuu olemaan noin puolet tarkempi. jos pitää olla 7 nappia mniin logitech mx518 on myös copperheadia melkein puolet tarkempi ja saman hintainen. hiirien tarkkuuslista:
http://esreality.hexus.net/?a=longpost&id=1300293&page=5

1337 viestiä kirjoitettu 31.3 2008
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. lokakuuta 2007 @ 10:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa'a, enpä menisi ostamaan minkäänlaista razeria. Olen niin monella pelifoorumilla lukenut kyselyitä siitä, millä hiirellä kukin pelaa ja sattumoisin vähän turhan moni (pelin kärkipelaajista) on sanonut, että on joskus pelannut kyseisellä hiirellä, mutta vaihtoi sen uuteen, koska ei todellakaan pitänyt sitä hyvänä hiirenä. Olen itsekin kyseistä hiirtä kokeillut enkä siitä pitänyt edes sen vähän vertaa mitä perus halpishiiristä. Hiirtä en ole koskaan siis omistanut, mutta olen sitä monesti kokeillut nimenomaan pelikäytössä.

Hiiri on aika kallis, samalla rahalla saa parempaakin. Sen myös tiedän, että Logitechin G7 on kympin pari kalliimpi, samaten kuin tämä omistamani Logitechin MX Revolution. Tässä ei ole mitään vaihdettavia akkuja, ja hiiren voi pistää telineeseen latautumaan joka yö, kun sitä ei käytä. Lisäksi hiiren saa pois päältä, jottei akku kulu loppuun. Itse välillä nukahdan (kone sängyn vieressä pöydällä pienen huoneen takia) ennen kuin muistan laittaa hiiren pois päältä ja telineeseen latautumaan. Kyllä tämä silti viikon kestää ilman latausta, vaikka olisi jatkuvassa käytössä. Jos ei ihan viikkoa niin pari päivää vajaa viikon.

Tässä ainakin on rullausta sivuille ja ylös/alas. Rullan takana on "etsi" -painike, sivulla rulla, jolla voi mm. vaihtaa auki olevaa ikkunaa, tai mitä sillä sitten haluaakaan tehdä. Eteen ja taakse -napit löytyvät myös.

Kritisoin myös tota, kun sanoit että langallinen on pelikäytössä hyvä. Itse olen täysin päinvastaista mieltä. Omistin aiemmin langallisen hiiren ja johto sattumoisin oli jatkuvasti tiellä, joten päädyin tähän kalliiseen ja hyvään ratkaisuun, langattomaan laseriin, MX Revolutioniin.

En voi suositella kyseistä hiirtä kokeilujeni/kuulemani perusteella, mutta jokainen tekee omat päätöksensä siitä, mitä haluaa. En tosin pidä mistään Razerin hiirestä. Suosittelenpa siis Logitechin MX518, G5, G7, tai MX Revolutionia.

-Kiedis

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2007 @ 10:58

Nervation
Junior Member
_
14. lokakuuta 2007 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu tuo on aina makuasia onko pelikäytössä parempi langallinen vai langaton. Langallisten ongelma yleensä on se että johto jää jumiin johonkin, langattomien taas se, että akku saattaa loppua kesken pelisession. Itse kun omistan tällä hetkellä G7:n, se ei istu käteeni ja akkukesto on lähinnä naurettava. Kokeilen nyt langallista ja jos se ei miellytä, siirryn takaisin langattomuuteen.
Mx Revolutionista olen kuullut lähinnä pelkkää hyvää, mutta en osta sitä seuraavaksi koska se on langaton.
Lainaus:
Olen niin monella pelifoorumilla lukenut kyselyitä siitä, millä hiirellä kukin pelaa ja sattumoisin vähän turhan moni (pelin kärkipelaajista) on sanonut, että on joskus pelannut kyseisellä hiirellä, mutta vaihtoi sen uuteen, koska ei todellakaan pitänyt sitä hyvänä hiirenä.

Tuollaisia kommentteja en tarvitse koska eihän tuo kerro mitään.. Miksi Razeria ei pidetä hyvänä hiirenä? Itse olen nimittäin lukenut paljon juuri siitä kuinka se on markkinoiden tarkimpia ja parhaimpia pelihiiriä, aina löytyy kommentteja puolesta ja vastaan, mutta jos kommentti on: Ei se ole hyvä hiiri, piste. niin on arvoton kommentti - kyllä omat valinnat täytyy osata perustella.
Tiedän myös Revolutionin kaikki ominaisuudet, koska olen sitäkin miettinyt vaihtoehdoksi.

JA EI ENÄÄ LANGATON/LANGALLINEN KESKUSTELUJA, MAKUASIAOISTA EI KIISTELLÄ!

Mutta kiitos kuitenkin kommentista MX518:n puolesta, mietin sitä myös yhtenä vaihtoehtona. Tosin se taitaa olla saman mallinen G7:n kanssa, joten ei istu käteeni..

Senior Member

4 tuotearviota
_
14. lokakuuta 2007 @ 19:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tottahan se on, että G7:n akunkesto on naurettavan lyhyt, kaverilla on kyseinen hiiri ja on siitä paljon kertonut.

Niin, langallinen vai langaton -keskustelu menee ihan siihen mistä tykkää ja millaisella pöydällä, tms. pelaa. Itse en nimittäin pidä sen takia, kun johto oli koko ajan tiellä, mutta tapauskohtainen koko asia.

En osaa sanoa, miksei siitä hiirestä ole pidetty. Voin toki koittaa kysyä kyseisellä sivustolla, veikkaanpa vaan että teet päätöksen ennen kuin saan mitään vastausta. Tossa linkki kyseiselle foorumille, vaikkei sieltä mitään huikeita vastauksia saakaan - mielipiteitä lähinnä. Täytynee siis todeta, että en tiedä. Veikkaanpa vaan pelin luonteen takia, että hiirestä ei pidetä sen muodon/painon takia. Veikkaisin, että aika köykänen hiiri, en toki asiasta yhtään mitään tiedä, joten en varmana voi sanoa.

Langallista hyvää hiirtä en osaa suositella, jos ei mx518 sovi. G7 tosiaan on saman muotoinen, mx revolution taas täysin erilainen, mutta jos ei sekään käy niin en osaa sanoa. Toivottavasti joku muu osaa. Kannattaa ehkä ostaa uusi hiiri jostain kaupasta, jossa on tyytyväisyystakuu, eli hiiren voi palauttaa esim. 14 päivän sisällä kuittia vastaan, jos ei siitä pidäkään.

Edit: En toki yrittänyt millään tavoin väittää, että langattomat olisivat parempia/huonompia, kuin langalliset. Yritin vain todeta faktan, ettei ainakaan mx revolutionissa ole ilmennyt mitään ongelmia, jotka liittyisivät sen langattomuuteen. Esim G7 on mielestäni huono valinta langattomana hiirenä nimenomaan lyhyen akunkeston takia. Sen takia valitsin MX Revolutionin.

P.S. En tiedä kauanko olet kokeillut/käyttänyt niitä hiiriä, jotka "eivät sovi käteen", mutta sen voin vaan sanoa, että ei tämä revolutionikaan sopinut aluksi käteeni, tai ei se tuntunut luonnolliselta, mutta siihen ajan kanssa tottui.

Edit 2: Senkin verran voin todeta, että MX Revolution käyttää 2.4GHz:n teknologiaa, kun Razor Copperhead käyttää 1GHz:n vastaavaa. En toki tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta näin on. Hiirien tarkkuuksista en ole varma.

-Kiedis

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2007 @ 19:53

Member

2 tuotearviota
_
14. lokakuuta 2007 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Copperhead on huono hiiri, älä siis tuhlaa rahojasi siihen. Käyttökokemusta kyseisestä mallista löytyy puolisen vuotta, joten voin vakuuttaa tietäväni mistä puhun.

Osta OPTISELLA sensorilla varustettu pelihiiri laserlelujen sijasta. Laseroptiikka ei tee hiirestä pelikelpoista - päinvastoin. Vaikka Jediritarit käyttävät lasermiekkoja, sinä et saa voimaa puolellesi laserhiirellä.

Käyttökokemusteni perusteella uskallan suositella pelikäyttöön vain Razezerin Diamondbackia ja Logitechin MX518:a. Molemmat ovat erinomaisia vaihtoehtoja, valinta kannattaa tehdä muotoilun perusteella.

Razerin uuteen infrapunasensoriin perustuvat mallit Deathadder ja Diamondback 3G lienevät teknisesti vielä hieman edellä, mutta itse en ole ehtinyt näihin tutustumaan, joten en lähde täysin varauksetta niitä myöskään suosittelemaan.

#afterdawn.com @quakenet
Member
_
15. lokakuuta 2007 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ainakin voin suositella deathAdderia hyvä hiiri mutta en ole hirveesti fps pelejä pelanut mutta ei ainakaan valittamista oo kyseisestä hiirestä.

Intel C2D E4400 @ 3,0 GHz + Sunbeam Tuniq Tower | Sonata III | Asus P5K | Manli 8800 GTS 320MB @ 659/999 | A-Data 2x1GB 800 MHz | SteelSeries Xai | SteelSeries Siberia v2 USB 7.1 | SteelSeries 9HD
Nervation
Junior Member
_
21. lokakuuta 2007 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu eli päädyin loppujen lopuksi tilaamaan Jimm´siltä Razer Diamondback 3G:n. Nappuloita tarpeeksi, eikä häviä nopeudessa kovin paljoa Deathadderille. Ja vaikka häviäisikin, ei omaa pelisuoriutumista kuitenkaan voi siinä vaiheessa enää hiiren syyksi laskea. =)
Kiitoksia mielipiteistä ja arvosteluista!

AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
21. lokakuuta 2007 @ 13:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
ei omaa pelisuoriutumista kuitenkaan voi siinä vaiheessa enää hiiren syyksi laskea.
Tuohan sen hiiren huono puoli onkin. ;D

No ei, hyvän valinnan teit. Tulehan sitten kertomaan käyttökokemuksiasi.

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
Member

22 tuotearviota
_
23. lokakuuta 2007 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no mää voin kertoa käyttö kokemuksia. itekin olen kuullut että tämä copperhead 2000 on paska mutta kun käteen sai jä pääs käyttämään niin ei se siltä tunnu, hiiri on erittäin tarkka ja nopea. sopii ainakin meikäläisen armottoman kokoiseen kouraan, ainut ongelma oli kun päivitin hiiri softan ni ei suostunu toimimaan mutta jätin välistä jonkin patchin eli voi johtua siitäkin, seurauksena järjestelämän palautus, ei muita ongelmia. peleissä on suht hyvät nuo näppäimet joihin voi laittaa sitten mitä tykkää ja myös tuo pelin aikana dpi:n vaihto on hyvä jos haluaa kokeilla hitaammalla nopeudella.

Ei tarvitse olla hyvä jossain, riittää että on paras paikallaolijoista.
Nervation
Junior Member
_
26. lokakuuta 2007 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin nyt on Diamondback kourassa ja hyvältähän se tuntuu. Asetuksia on kattavasti, mutta ei kuitenkaan liikaa. Helppokäyttöinen ja pirun tarkka hiiri! Johto ei ole mikään ongelma, se ei jää ainakaan omassa käytössäni mihinkään kiinni. Jos huonoja puolia etsitään niinkuin arvostellessa pitäisi aina plussat ja miinukset ottaa esille, niin isoon kouraan ei välttämättä hyvä -> käsi ei voi levätä Diamondbackin päällä, koska hiiri on melko matala. Itselleni kuitenkin sopiva. Toinen seikka joka saattaa ärsyttää jotakuta, on sivunappula, jossa on pienet ulokkeet jotka saattavat tuntua peukalon päässä häiritsevältä, siis nimenomaan silloin kun sivunappulaa ei paina, vaan käyttää hiirtä muuten. Hiireen ei myöskään saa lisättyä painoa oman mieltymyksen mukaan, eli yksi paino sama kaikille. Plussia lisäksi mainittakoon vielä sekä vasempaan että oikeaan käteen sopiva muotoilu, suuret "hiirenkorvat" eli etunappulat ja kevyt scroll.
Menee hetki totutella näin tarkkaan hiireen kun aikaisemmin on ollut lähinnä surkeita hiiriä kämmenen alla, kaikki nappulat ovat myös sopivan herkät, mikä on sekin uudistusta aikaisempaan. =)
Sanoisin että pelikäytössä ja muutenkin varsinainen asskicker-hiiri. Tyyliä unohtamatta! Annan hiirelle 9/10 pistettä!

Member

2 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2007 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toimiiko tuo 3G Diamondback 1000Hz(1ms) päivitysnopeudella? Ajattelin jo itsekin tilata sellaisen, mutta huomasin ettei Razerin sivuilla ole asiasta mainintaa. Olisi kyllä hieman erikoinen ratkaisu, jos tuo "ultrapolling" olisi jätetty uutuusmallista pois.

#afterdawn.com @quakenet
Mainos
_
__

_
Nervation
Junior Member
_
26. lokakuuta 2007 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole perehtynyt tuohon ultrapollingiin, eli täytyy valitettavasti todeta etten todellakaan tiedä löytyykö Diamondbackista sitä ominaisuutta. Mutta jos saan selville niin lisäilen tänne tietoa.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > razer copperheadista kokemuksia?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy