User Käyttäjä Salasana  

lauantai 13.9.2025 / 14:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näytönohjain hajalla?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näytönohjain hajalla?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mies1234
Newbie
_
21. lokakuuta 2007 @ 20:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

Onko kenelläkään kokemusta tai mielipidettä seuraavanlaisesta ongelmasta. Koneeni alkoi reistailla sillä tavalla, että yksi päivä se alkoi käynnistettäessä kyllä hyrrätä, mutta näyttö pysyi mustana. Pienen rukkailun jälkeen (osia irti ja sitten takaisin kiinni) vehje lähti uudestaan pyörimään, mutta uudelleenkäynnisteli itse itseään. Muutaman päivän jälkeen kone lähti käyntiin vain toisella näytönohjaimella. Kokeilin näytönohjantaini (jota siis epäillen hajonneeksi) toiseenkin koneeseen, mutta samoin tuloksin: koneeseen tuli kyllä virrat päälle, mutta näyttö pysyi mustana.

Kyse on siis Radeon X800 XL (256, agp) näytönohjaimesta, jonka jäähdyttimenä toimii Artic Cooling:in ATI Silencer (muu kokoonpanoni on Core 2 Duo 6300, Asrock 4coredual-VSTA, Kingston 2048MB 667MHz DDR2, Nexus 350 W, 2 kovoa, 2 dvd asemaa). Onko kenelläkään tietos siitä, voiko näytönohjain noin vain hajota? Olen kyllä aikaisemminkin rakennellut koneita, mutta vastaavaa ongelmaa ei ole ennen tullut vastaan. Entä onko virtalähde riittävä uudelle näytönohjaimelle?
redbone86
Account closed as per user's own request
_
25. lokakuuta 2007 @ 01:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
virtalähe riittää helposti, niin ja itse asiaan (jos voit niin katsos näytönohjaimen lämmöt ja onko miten likainen (tuuletin ym), kokeile.

amd athlon xp 1800+@1533mhz
768mb ddr
ati x1650pro 512mb
(kone viilee ku jääkaappi)
K3pp1
Newbie
_
12. tammikuuta 2008 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo minulle on käynyt samalla tavalla mutta silloin vaihdoin prossun avasin kaikki ja otin irti sitten kasasin takas samanlailla kun oli ollutkin niin minun näytönohjain ei avannut näyttöä muuten kone pyöri sitten restarttailin napista sitä useeseen otteeseen nii meni päälle ja jäin tilttiin restarttasin taas... vaihdoin sen jälkeen vanhan näyttiksen takaisin ei toimut mutta sitten yht äkkii kun laitoin mp3 soittimen lataukseen niin kone on sen jälkeen toiminut moitteettomasti en uskalla laittaa enää uutta tai tehokkaampaa näyttistä koneeseen kun en tiedä mitä sitten tapahtuu.

Tero Vaahtera
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näytönohjain hajalla?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy