User Käyttäjä Salasana  

tiistai 22.7.2025 / 14:40
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > ps2 ei suostu oikein pyörittää levyjä...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ps2 ei suostu oikein pyörittää levyjä...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

2 tuotearviota
_
28. lokakuuta 2007 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minulla on ps2 iso malli ja se on ollut n. 3 kuukautta (ostin käytettynä) ja nyt se ei oikein suostu pyörittämään levyjä (jotkut se suostuu pyörittämään, jotkut ei) olen yrittänyt käyttää puhdistuslevyä ja ei toiminut (ja makoin 20 euroo siitä SAATANA!) pitääkö mun viedä se huoltoon, vai pystyykö sen ongelman korjata itse?
huom! saattaa olla olemassa samoja aiheita olemassa, muut olen niin väsynyt ja eikä jaksa googletaa.
var
Newbie
_
28. lokakuuta 2007 @ 23:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla itellä oli samanlainen vika,siihen ei puhistukset sun muut säätö hommelit vaikuttanu elikkäs laser vaihtoon ja rupes pelittään,suosittelen huoltoon vientiä ammattilaiselle joka voi koittaa säätää sitä,voi toki itekki yrittää mutta se on sormituntumalla pirunmoista räpläämistä,säätö ohjeet löytyy muistaakseni modpiiri.comin sivuilta
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. lokakuuta 2007 @ 00:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä oli vastaava ongelma omassa ps2, siinä oli lukupää vaan likainen puhdistin sen ja sitten alkoi toimimaan.
Tuossa on ohjeet lukupään puhdistukseen: http://www.consoleportal.net/show_articl...8&page_number=1
Tuossa konsolin purkamis ohjeet: http://www.consoleportal.net/show_articl...4&page_number=1

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2007 @ 00:06

_fude_
Member

1 tuotearvio
_
29. lokakuuta 2007 @ 00:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mullakin oli sama ongelma vanhassa paksussa kakkosessa. Ensin alkoi outo raksuttaminen, ja yks päivä lakkas toimimasta. Kaikkea pikkukikkaa kokeilin, puhdistuslevyä, lukupään säätämistä ja puhdistamista isopropyylillä, mutta mikään ei auttanu.

Jostain voi vielä saada varaosana uuden lukupään (hinta tais olla 65e?), mutta ainakin itse ajattelin että uuden pleikan osto oli järkevämpää.

E: Ai niin. Piti mainita, että jossain oli juttua että tietyt PS2 versiot kuluttaa nuo lukupäät pilalle nopeammin kuin muut versiot. Itellä ainakin oli tuo surkeempi tapaus.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2007 @ 00:17

Senior Member

11 tuotearviota
_
29. lokakuuta 2007 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Useimmin tuo johtuu vain likaiselta laaserin linssistä. Puhdistuslevy poistaa vain pölyt pinnasta, mutta linssi likaantuu yleensä molemmin puolin. Eikä puhdistuslevy auta pinttyneeseen pölyyn ollenkaan.

Tietokone; Emo=Asus PRIME B450-PLUS, Prosessori=AMD Ryzen 7 2700X, Nayttis=Asus GTX 970 turbo, Muisti=16gb 3200Mhz DDR4, Kovalevytila=250gb SSD/15TB normaali.
Joniko90
Junior Member
_
30. lokakuuta 2007 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oli sama ongelma muutama vuos sit.. vein kolmesti huoltoon, mutta ei osattu korjata. Lopuksi avasin ite koneen ja huomasin laserin olevan hajalla.. Tilasin uuden ja toimii jälleen
Tonzagab
Newbie
_
3. marraskuuta 2007 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Helpoin tapa säästää lukupäätä on laittaa usb kovo
kiinni pleikkariin.

Näin se homma etenee.
juhiness
Suspended due to non-functional email address
_
4. marraskuuta 2007 @ 12:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuota, mistä tiiän että se laaseri on rikki? :D
var
Newbie
_
10. marraskuuta 2007 @ 22:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mulla alko laser pitään aivan ihmeellistä ääntä ja raapi pieniä jälkiä levyyn,tietystikkään pelit ei tahtonu käynnistyä.
Juippi93
Member
_
12. marraskuuta 2007 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu jos koneessa ei ole enää takuut voimassa niin suosittelen korjaamista itse ota kopa irti ja pyyhi se laser näin se mulla pelaa
Newbie
_
25. marraskuuta 2007 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahha eli mul voi olla myös kyseinen ongelma. Mul raksuttaa välil kans mut ei oo ainakaa viel tiltannu kone :D Khyl se auttaa ku lyö sitä pari kertaa. Kerra ku kilahdin nii löin sitä ni se levy juttu alko mennä eestaas ja lopetti vast ku painoin napin pois päältä sielt takaa ku se jumitti sanandreasis :DD

Oha noi aika paskoja vehkeitä :)
Mainos
_
__

_
Juippi93
Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei oo mul ei oo enää ongelman ongelmaa purin koko paskan ja kasasin puhistin laaserista joka ainoan osan sisältä kuin ulkoontakin ny pelaa ku sillon ku ostin ellei paremmin
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > ps2 ei suostu oikein pyörittää levyjä...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy