näyttö menee pixelimössöksi
|
|
erppa86
Junior Member
|
28. lokakuuta 2007 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Asus P5B emolevy, E6550, ati x1950 pro 256mt, 2kpl x kingston 1gb 667mHz ram. Näyttöön tulee rasituksessa ihmeellistä pixelimössöä ja kuvasta tulee epäselvä, mutta muuten kone toimii normaalisti. Tätä ilmenee esim kun pelaan Neverwinter 2 tai ajan 3dMarkin. Speedfanilla kun katson lämpöjä kun vikaa ilmenee näytää kaikki olevan alle 55 astetta, paitsi AUX näytää 85 astetta. Mikähän se AUX on? Pixeli sekamelska näkyy vaikka sammutan esim. Neverin ja menen työpöydälle. Vikaan auttaa vain koneen uudelleen käynnistäminen. Atin ohjelmalla kun katsoo näyttiksen lämpöjä niin ne ovat alle 50 astetta ellei lämpö ehdi käydä sitten pelatessa liian kuumana. Minulla on BenQ:n 20" littunäyttö. Näyttö on kiinni vga piuhalla ja näyttiksessä on vga-dvi adapteri. Missäköhän vika on? Näyttökään ei tunnu mitenkään epänormaalin kuumalta.
|
schnappi
Suspended due to non-functional email address
|
28. lokakuuta 2007 @ 22:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeile alkuun toisia ajureita. saattaa olla että kortissa on joku vika että kun kuumenee hiukan niin tilttaa. mutta ajurit ensin vaihtoon.
muissa ohjelmissa/peleissä ei ole vikaa kuin neverwinter 2:ssa ja 3dmarkissa?
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2007 @ 12:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: AUX näytää 85 astetta. Mikähän se AUX on?
Itsellä tuo aux on Chipsetin lämpötila. Everest näyttää sen auxina mutta Smartguardian kertoo tuon lämpötilan olevan chipsetin lämpötila.
Lainaus: Atin ohjelmalla kun katsoo näyttiksen lämpöjä niin ne ovat alle 50 astetta ellei lämpö ehdi käydä sitten pelatessa liian kuumana.
Millä atin ohjelmalla katsot nuo lämpötilat? Jos sinulta löytyy AtiTool niin laita siitä se 3d karvanoppa pyörimään ja katso mihin lämmöt nousee/ tuleeko siihen noppaan virheitä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2007 @ 12:21
|
erppa86
Junior Member
|
29. lokakuuta 2007 @ 21:28 |
Linkki tähän viestiin
|
juu eli tolla AtiTool ohjelmalla testasin ni lämpö nousee 70 asteeseen ja sit alkaa näyttö mennä pixelimössöksi. onkohan näyttis viallinen? kyseessä on Sapphire Radeon X1950 Pro Ultimate Edition 256MB DDR3, eli kyseessä pitäisi olla ilmeisesti paremmalla jäähdyttimellä varustettu näyttis. Mitenköhän nettorista ostettu näyttis onnistutaan palauttamaan, kun ei ole alkuperäistä pakettia ja se on ostettu joku pari kuukautta sitten. kotelona on antec sonata 3 eli takana on vakio 120mm tuuletin
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2007 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: juu eli tolla AtiTool ohjelmalla testasin ni lämpö nousee 70 asteeseen ja sit alkaa näyttö mennä pixelimössöksi.
Koko näyttö vai vaan siinä karvanopassa? Oletko kellotellu näyttistäs vai sekoileeko juuri normi kelloilla?
Lainaus: Kokeile alkuun toisia ajureita. saattaa olla että kortissa on joku vika että kun kuumenee hiukan niin tilttaa. mutta ajurit ensin vaihtoon.
Päivititkö uusimmat ajurit?
Lainaus: onkohan näyttis viallinen?
Saattaa olla. Ei luulis että jo 70 asteessa rupee sekoilee...
|
Junior Member
|
31. lokakuuta 2007 @ 20:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä ilmeni melkeen sama, peliä pelatessa näyttö muuttu pixelimössöks, mutta sitä oli vaan sen hetken kun olin pelissä. Ratkaisu oli silloin että näyttiksen tuuletin oli täynnä pölyä ja ei enää toiminu. :D Mutta luulen ettei auta sinua jos lämmöt ei ole hirveen ylhäällä mutta kannattaa tarkistaa.
Uutta konetta odotellessa...
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2007 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
tuo AUX voi olla mikä vain, ei aina tiedä tarkalleen mikä se on. mulla se on prosessorin virransyötön komponenttien lämpötila, toisessa talouden koneessa se on mikälie mutta näyttää jotain 110 °C mutta toimii vakaasti, ei siitä kannata huolehtia.
sun näyttiksessä voi olla vikaa, kyllä tuossa ihan hyvä jäähy kuitenkin on, ei sitä vikaa pitäis siinä 70 asteessa vielä tulla.
aika ihmeellistä kyllä että mites vaikka tuossa ultimatessa on zalmanin jäähy niin silti rasitus lämpö tuolla 60-70 luokkaa? mun passiivijäähdytetyssä clubin mallissa lämpö rasituksessa on jotain 50 luokkaa :D nojoo onhan siinä 4 heat pipeä ja mulla hyvä jäähdytys kotelossa, ne nyt vaikuttaa aikalailla.
|
erppa86
Junior Member
|
31. lokakuuta 2007 @ 21:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyseessä on siis kaverin kone ja kaveri on aivan käsi koneiden kanssa. Kävin itse paikan päällä ja otin näyttiksen pois ja poistin melkoisen määrän pölyä. Nyt testasin atitoolsilla ja lämmöt nouset maximissaan noin 63 asteeseen, joten pixelöitymistä ei esiinny. Aluksi pixelöityminen tapahtui siinä 3d videossa ja vähän ajan päästä koko näytössä. Eikös se ole sitten normaalia, että näyttis kaatuu 70 asteessa? Tai oikeastaan siinä menee hetki ennen kuin näyttis kaatuu vaikka atitool näyttää 70 astetta. Ajoin myös 3d markin eikä ollut mitään ongelmia.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2007 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
voihan se olla että tuo näyttis ei sitten yli 70 astetta enempää paljoa kestä, mutta luulis nyt kumminkin että olis kestänyt. no se on hyvä jos nyt kuitenkin toimii. no vähä sama munkin kavereitten kans että ne on ihan surkeita käsitteleen koneita ja mää saan kaiken niille säätää.
|