User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 27.7.2025 / 10:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > videon kuva on liian vaalea
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videon kuva on liian vaalea
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Marjukka2
Junior Member
_
5. marraskuuta 2007 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pari päivää sitten avasin BSplayerillä (1.02) videotiedoston, ja samalla painelin joitankin näppäimiä vahingossa. Seurauksena kaikki videotiedostot, avattuna millä tahansa videotoistin ohjelmalla ovat älyttömän vaaleita ja tähän ongelmaan olisi haussa ohjeita.

Kokeilemani tiedostot ovat olleet muodossa .avi .wmv .mp4 ja ohjelmina olen koittanu BSplayer, VLC Media player ja MPC. Kodekkipakettina minulla toimii ffdshow, jonka olen uudelleenasentanut kerran.

Ongelma ei kuulosta miltään, mutta ffdshow asetuksia säätämällä en ole löytänyt sopivia väriasetuksia mitenkään, ja BSplayerissä kun menen värinsäätöön niin en saa mitenkään tallentumaan asetuksia kun en ole löytänyt minkäänlaista "ok" "tallenna" yms nappia, joten sen joutuu aina sulkemaan rastista.

Toivottavasti selitin asian tarpeeksi selväksi, otan mielelläni kaiken avun vastaan.
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. joulukuuta 2007 @ 20:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko sulla nvidian näytönohjain?

Nimittäin itse huomasin, että yhdessä päivityksessä oli tullut noita lisäsäätöjä videolle (nvidia control panel, sieltä videosäädöt ja sieltä RGB osiossa gamma-arvot default 100%, pudottamalla esim. 40-50% on kuva normaali) ja se aiheutti ainakin itselläni juuri tuollaisen ongelman.

home cooking is killing the restaurant industry
joecreb
Member
_
2. tammikuuta 2008 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos mulla korjaanu tolla.
Mainos
_
__

_
thejammy
Senior Member

6 tuotearviota
_
18. lokakuuta 2008 @ 19:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sori kun nostan vanhan aihee mutta turha tehdä uutta samasta ongelmsta, mutta itselläni tuo ei korjautunut tuolla neuvotulla tavalla. ongemat alkoivat kun vaihdoin näytönohjaimen radeon --> nvidia , muuten ei ole ongelmaa kuin videoissa, ilmeisesti vain .avi:ssa ... missähän vikkaa?

siis en saa säädettyä tuota gamma:a control panelista...

EDIT: nyt löytykin, pitit tuolta alpalkissa olevasta kuvakkeesta avata joku värijuttu ja sielt' v''nnellä gammaa sitten.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. lokakuuta 2008 @ 20:46

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > videon kuva on liian vaalea

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy