Olen ostamassa lisää muistia koneeseeni, koska minulla on ilmeisesti vain 265 mb ja käyttöjärjestelmäni on xp.
Kone takkuilee välillä ja on hidas.
Elikkäs minkälainen muisti koneeseeni käy, mistä sitä saisi halvalla ja kuinka paljon sitä pitäisi vielä ostaa?
Muistin tiedot:
Memory Controller
Chipset 1
Model : ASRock Inc VT8377 Apollo KT400/A/600 CPU to PCI Bridge
Revision : I1
Bus : DEC/AMD EV6/HSTL+
Front Side Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Maximum FSB Speed : 2x 166MHz (332MHz data rate)
Width : 64-bit
I/O Queue Depth : 4 request(s)
Maximum Bus Bandwidth : 2128MB/s (estimated)
Jos 256 megaa lisää riittää, niin osta vaikka tällanen...
Eli siis eka otat virtajohdon jne irti, avaat kopan ja etit muistikammat. Sitten otat ne nepsut auki ja otat vanhan muistin irti. Vanha muisti pois ja uusi tilalle, mielellään vielä oikein päin. Sitten koppa kiinni ja virtojohdot sun muut takasin paikalleen. Sitten sulla on se muisti asennettuna. Parhaimmassa tapauksessa saat hyödynnettyä sen vanhankin muistin, mutta ne jaksanu nyt kattoa, saatko. :)
Se oli juuri tässä ideana että saisin lisää muistia tuohon vanhan rinnalle, eli siis minkälainen muistikampa toimisi tuon vanhan kanssa?
Ja kuinka paljon sitä pitäisi ostaa lisää?
Muisti on nykyään lähes ilmaista, joten itse pistäisin suoraan 1Gt:n kamman kiinni. Emolevysi tukee maksimissaan 400mhz:n muisteja, mutta niiden hintaluokka alkaa 40e:stä, 333:n 30e:stä. Nykyinen muistisi on 266:sta, joten nappaisin sen pois ja ostaisin seuraavan:
http://www.multitronic.fi/index.php?prod=D1U333AW-1GEFJ