Aihe sanookin kaiken, mutta tarkennetaan nyt vähäsen.
Koitan asentaa mitä tahansa hotfixiä (tärkein niistä) tulee viesti "This update does not apply to your system.". Oon valinnut oikean version hotfixistä (32bit) eikä toimi, myös koitin 64bit versiota eikä sekään. Mulla ei ole tota kb929777 asennettuna, näyttäisin logit jos jaksaisin, mutta parin tunnin googlauksen jälkeen ei into riitä.
Tiedän että toi hotfix korjais mun BSOD ongelman joka nyt esiintyny kun lisäsin muistia.
Onko formatointi ja käyttiksen reinstall edessä, vai jotain helpompaa vaihtoehtoa? IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bsodit ftl.
WindowsUpdate löytää kaikki 'kannattavat' päivitykset, ei standalone hotfixejä. Windowsin sivustolta niitä lataan, klikkaa linkkiä niin näet. Ja D: asemalta niitä asennan..
Edit. Update historyssä ei ole kun yksi päivitys tältä päivältä: Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.23.3847.0)
Installation date: 10.11.2007 12:59
Installation status: Successful
Update type: Important
Install this update to revise the definition files used to detect spyware and other potentially unwanted software. Once you have installed this item, it cannot be removed.
------
Mutta "View installed Updates" taas näyttää että KB929777 on asennettu tänään. Koitin toistaa BSODia eikä onnistunut, kait tuo jotenkin päivitty ton Windows Defenderin mukana, tai sitten en vaan huomannu :)
Samantapaisia ongelmia esiintynyt asentamissani vistoissa. Vista, versiosta, riippumatta ei anna päivittää joissakin tapauksissa kuin automaatisesti. Syytä en ole keksinyt, koska toisissa se pelaa moitteetta ja toisissa ei. Epäilen jotain "epäkelpoa" rautajuttua, koska asentamissani koneissa oli pieniä eroaavuuksia raudan suhteen.
Toki automaattipäivityksissä ei ole ollut vielä mitään ongelmallista...
Edelleen vistan rauta-ajuripäivitykset eivät ole aina kohdallani olleet hyviä; esim. vistan ehdottamat verkkokorttien päivitykset ovat lähes poikkeuksetta kaataneet koneen...
Kokeile ottaa yksi muistikapula pois; 32-bittiseen ei "kannata" laittaa 4gb. Voi vaikuttaa asiaan. Paras yhdistelmä dualchannelissa 2x1gb+2x512mb.
Samoin kellotuksen ei pitäisi vaikutta asiaan, mutta...