User Käyttäjä Salasana  

tiistai 16.9.2025 / 14:17
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mikä prosessori pelikäyttöön?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä prosessori pelikäyttöön?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sikakissa
Junior Member
_
14. marraskuuta 2007 @ 10:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olen päivittämässä konetta tässä ihan lähipäivinä, tarkoituksena on hankkia ainakin BFG:n Geforce 8800 GT 512mt ja 4 gig muistia 800mhz. Vanhasta koneesta otan siis kovot ja dvd-aseman. Prosessori ja siihen sopiva emolevy vaan vielä. Olen itse miettinyt AMD Athlon 64 X2 A2 5600+ tai 6000+. Jollain irc-kanavalla vaan joku sanoi että Athlonia ei kannata missään nimessä pelikäyttöön hankkia. Intelin prossuista ja emoista en itse tiedä oikeastaan mitään.
Mutta, minkälainen prossu kannattaisi hankkia? Ja tietty emo mikä sopii tuolle Geforcelle ja 4 gig rammille (4 x 1gig).

Kiitokset jo etukäteen!
Sikakissa
Junior Member
_
14. marraskuuta 2007 @ 10:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, ja budjetista, prossulle ja emolle olisi varattuna n. 200e.
apilas
Suspended permanently
_
14. marraskuuta 2007 @ 10:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valitse AMD 6000+ tai Intel Core2Duo E6750. Neliydinprossuun ei vielä kannata rahojaan tuhlata, koska pelit eivät merkittävästi hyödynnä neliydintekniikkaa, tulevaisuudessa kyllä.

Viimeisin uutinen sattui silmään tuossa Mikrobitissä 11/2007 s.34 jossa puolensivun mittaisessa kirjoituksessa mainittiin mm. että erot peleissä tuplaydin vs neliydin -prossuilla olivat keskimäärin noin muutaman prosentin luokkaa. Käytännössä tuo tarkoittaa, ettei eroa valitettavasti ole muuta kuin hinnassa.

3Dmark:ssa ja mp3-pakkauksessa eroa sitten tuleekin jo neliydinprossujen hyväksi hiukan enemmän kuin vain muutamia prosentteja, mutta se ei vaikuta pelikäyttöön.

7900GTO 512mb T.S.A SANCTI

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. marraskuuta 2007 @ 10:27

Sikakissa
Junior Member
_
14. marraskuuta 2007 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo 6000+ olisi kyllä itsenikin valinta. Jotenkin olen vain mieltynyt AMD:n prossuihin, Inteliä käyttänyt viimeksi n. 10 vuotta sitten.
Mikähän emo olisi soppeli? Suosituksia? Ottaen huomioon tuon Geforcen ja muistimäärän.
Mainos
_
__

_
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. marraskuuta 2007 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelisin itse kylläkin hankkimaan Intelin E6750:n, koska se on edelleen parempi, kuin AMD:n 6000+. Todisteet moiseen löytyvät mm. täältä. Turha sitä on ruveta nirsoksi toista merkkiä kohtaan, ellei siihen ole jotain pätevää syytä. Itse ainakin ostaisin sen, joka on yksinkertaisesti vain parempi, tässä tapauksessa E6750.

E6750:lle kannattava emolevy on esimerkiksi Abit IP35.

www.hintaseuranta.fi:
3. Intel Core 2 Duo E6750 167 − 199 ?
4. AMD Athlon 64 X2 6000+ (Socket AM2) Boxed 144 − 259 ?

Abit IP35 100 − 134 ?

P.S. E6750 päihitti 6000+:n jokaisessa viidessä pelitestissä, jonka tuolta katsoin. Mutta osta toki se kumman haluat.

-Kiedis

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. marraskuuta 2007 @ 13:47

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mikä prosessori pelikäyttöön?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy