User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.1.2026 / 07:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > radeon x1650 pro 512mb agp ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Radeon X1650 Pro 512mb AGP ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
pokeboy
Junior Member
_
22. tammikuuta 2008 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kyllä minulla pyöri.Kaikissa peleissä tökkii.
Mezzu
Newbie

1 tuotearvio
_
22. tammikuuta 2008 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hintaisekseen mahtava kortti. Kaikki uusimmat pelit ovat toimineet minulla todella hyvin.
Ja minulla battlefield 2 toimii kaikki high ja AA*6 ja resoluutiona 1280 * 1024 TODELLA hyvin.

Ja vielä hyvillä ajureilla sain Ati Tray toolsin benchistä 2X enemmän pisteitä :)
pokeboy
Junior Member
_
22. tammikuuta 2008 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saattaa riippua valmistajasta.Minun club 3d
JeiTee
Junior Member
_
22. tammikuuta 2008 @ 19:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko varmistanut, että ei ole fast write päällä ja AGP on X4 eikä X8.
Mezzu
Newbie

1 tuotearvio
_
22. tammikuuta 2008 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pokeboy:
Saattaa riippua valmistajasta.Minun club 3d
Minullakin on club 3d :)
ainoat miinukset mitkä osaan sanoa tästä kortista ovat:
sirisee jossain peleissä rasituksessa
vakio jäähdytys minusta huono
Ei lämpöanturia

Muuten olen ollut tyytyväinen :)
pokeboy
Junior Member
_
23. tammikuuta 2008 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitkäs ajurit mezzulla on?Minun kortti toimii surkeasti.
Saattaisikohan johtua siitä,että bios on 4 vuotta vanha?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2008 @ 19:29

JeiTee
Junior Member
_
23. tammikuuta 2008 @ 19:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on myös CLUB 3D ja edellä mainituilla keinoilla alkoi toimii. Päivittelin kyllä biosin ja käyttiksenkin siinä samalla. Toivottavasti saat pelittää
pokeboy
Junior Member
_
24. tammikuuta 2008 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Outoa.Näyttiksen muistit ovat 650mhz ja pitäisi olla 800.Onko tämä normaalia?
jamppa67
Junior Member
_
24. tammikuuta 2008 @ 22:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites sen biosin laita sit olikaan?
Oletko pokeboy jo tarkistanut mitä fixejä on koneesi/emolevysi valmistaja tehnyt viimeisimpään bios versioon...
kelaus
Newbie
_
25. tammikuuta 2008 @ 10:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mezzu:
Itsellänikin oli pitkään ongelmia kyseisen näytönohjaimen kanssa, kun sen asensin, niin heti alkoi ongelmat. Ei edes windowssiin mennyt. Sitten vaihdoin ajurit ja käynnistyi winukkakin, mutta tehot olivat olemattomat. Kone myös kaatuili paljon peleissä. Ei oikeastaan mikään pyörinyt hyvin, ja ajattelin myös että kortti on rikki ja ajattelin lähettää sen takuuseen.

Samat ongelmat. Kortti oli jo lähdössä asiakaspalautuksen myyjälle. Kävin vielä ATI:n suvuilla ja siellähän oli tullut 16.1.-08 uudet ajurit versio 8.1 ja ei kun asentamaan. Olin kokeillut jo kaikki mahdolliset ja olin varma, että ei tämäkään toimi. Mutta yllätys yllätys ajureiden asentamisen jälkeen koneeni toimii taas. Suosittelen hakemaan uudet ajurit jos vastaavanlaisia ongelmia.
pokeboy
Junior Member
_
25. tammikuuta 2008 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä löydy noita fujitsu siemenssin emolevyn biospäivitysjuttuja mistään.Varsinainen ongelma on että esim:css:ssä fps on ensin 200 ja tippuu nopeasti 20:neen ja nousee taas ja laskee....... .Missäköhän lie vika?Lähiaikoina aion uudelleenasentaa xp:n ja katsoa miten käy.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
25. tammikuuta 2008 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hintaisekseen mahtava kortti. Kaikki uusimmat pelit ovat toimineet minulla todella hyvin.
Ja minulla battlefield 2 toimii kaikki high ja AA*6 ja resoluutiona 1280 * 1024 TODELLA hyvin.

Ja vielä hyvillä ajureilla sain Ati Tray toolsin benchistä 2X enemmän pisteitä :)

Jaksaa kyllä hieman epäilyttää jos x1650Pro pyörittää Bf2 noilla asetuksilla hyvin, koska Bf2142 pyörii samalla resolla 4xAA/8xAF jotain 15Fps.

Tehomylly.
Mezzu
Newbie

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2008 @ 22:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK:

Jaksaa kyllä hieman epäilyttää jos x1650Pro pyörittää Bf2 noilla asetuksilla hyvin, koska Bf2142 pyörii samalla resolla 4xAA/8xAF jotain 15Fps.
Pyörii pyörii :), ja monet muutkin pelit toimivat hyvin.
Tässä nyt loput specsit jos jotain sattus kiinnostamaan;
Amd Athlon 64 3200+ 2.0 ghz (vakiojäähyllä 2.55ghz käytössä nyt)
Asus A8V
X1650 Pro 512mt Agp
2gigaa rammia
jamppa67
Junior Member
_
25. tammikuuta 2008 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan vaan tiedoksi, että jopa Fujitsu-Siemensilläkin on support sivut:
[url=http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/index.html][/url]

Tuonne kun laittaa koneensa mallin, niin pitäisi päivityksiä löytyä...
PeteTK
AfterDawn Addict
_
25. tammikuuta 2008 @ 23:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Asus A8V
X1650 Pro 512mt Agp
2gigaa rammia

Bf2 pyörii jollain x1900xtx kortilla 6xAA, tuskin tuolla x1650pro kortilla mikä on huomattavasti hitaampi.

http://www23.tomshardware.com/graphics_2...2=735&chart=318

Tehomylly.
Mezzu
Newbie

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2008 @ 09:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kylläpä vaan näyttää pyörivän :)
pokeboy
Junior Member
_
26. tammikuuta 2008 @ 10:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä löytynyt kuin alkuperäisiä ajureita vuosilta 2004-2005
pokeboy
Junior Member
_
26. tammikuuta 2008 @ 10:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt löytyi jotain flash bios updateja.Mites tuo itse päivitys onnistuu?
Mezzu
Newbie

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2008 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Asus A8V
X1650 Pro 512mt Agp
2gigaa rammia

Bf2 pyörii jollain x1900xtx kortilla 6xAA, tuskin tuolla x1650pro kortilla mikä on huomattavasti hitaampi.

http://www23.tomshardware.com/graphics_2...art=318

Hmm, testasin tässä nyt battlefield 2142:sta. Näköjään löi vakiona kaikki high ja AAx4 ja resoluutiona 1024 * 768 ja fps oli hyvä. Ei laginut missään kohtaa.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
26. tammikuuta 2008 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Hmm, testasin tässä nyt battlefield 2142:sta. Näköjään löi vakiona kaikki high ja AAx4 ja resoluutiona 1024 * 768 ja fps oli hyvä. Ei laginut missään kohtaa.

Suosittelen silmälääkäriä jos 1024x768, high, 4xAA, 8xAF= 21.1Fps on sulavaa.

Tehomylly.
jamppa67
Junior Member
_
26. tammikuuta 2008 @ 17:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pokeboy:
Nyt löytyi jotain flash bios updateja.Mites tuo itse päivitys onnistuu?
Eikö sen bios päivitystiedoston mukana ole mitään readme -tiedostoa?
Vanhemmissa koneissa bios päivitys tehdään vielä vanhan mallin mukaan eli tarvitset esim. W98 boot korpun. Tähän korppuun / levykkeeseen siirrät (tai purat) lataamastasi bios päivitystiedostosta mukana olevat flashXXX.exen sekä päivitykseen tarvittavan bin tiedoston. Sitten käynnistät koneen ko. korpulta ja ajat flashXXX.exen ohjeen mukaan.
Uudemmissa koneissa bios päivitys voidaan tehdä myös suoraan windowsista. Tällöin saatat joutua tarkistamaan koneen setup:sta, että onko bios upgrade sallittu vai ei. Siis, jos ei ensin onnistu suoraan.
Huom!
Vertaa vielä ennen päivitystä, että päivityksesi vastaa varmasti koneesi mallia. (Pitäisi siis olla siinä readme:ssa erikseen mainittuna.
pokeboy
Junior Member
_
26. tammikuuta 2008 @ 22:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritin muuten kellottaa nimenomaista näyttistä.Eipä onnistunut:pienen noston jälkeen näyttö pikselimössöks ja kone uudelleen päälle.Ati toolssia ja rivatunerilla oon kokeillu.
Mezzu
Newbie

1 tuotearvio
_
27. tammikuuta 2008 @ 10:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ati Tray Toolsilla on minulla ainakin onnistunut kellotus hyvin. Koitin sillä karvakuutio-ohjelmalla (en muista nimeä :D) ja kone boottasi samantein.
Mezzu
Newbie

1 tuotearvio
_
27. tammikuuta 2008 @ 12:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Suosittelen silmälääkäriä jos 1024x768, high, 4xAA, 8xAF= 21.1Fps on sulavaa.
Nojaa, minusta 30 keski fps:ssänä on hyvä noilla asetuksilla :D (kaikki high ja AAx4 ja resona 1024 * 768)
Mainos
_
__

_
PeteTK
AfterDawn Addict
_
27. tammikuuta 2008 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minua ainakin häiritsee jos Fps tippuu 60-->40.
Muutenkin normi Lcd:llä V-sync päällä kuvan repiminen loppuu, mutta Fps pitää olla silloin tasainen 60, jos näytön virkistystaajuus on 60hz.
Eli 60Fps on ainoa hyväksytty nopeus 60hz Lcd:llä.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2008 @ 14:32

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > radeon x1650 pro 512mb agp ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy