User Käyttäjä Salasana  

maanantai 15.9.2025 / 17:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kuinka paljon muistia tukee vista ja xp?? ja mikä on järkevä määrä??
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kuinka paljon muistia tukee vista ja xp?? ja mikä on järkevä määrä??
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pekegt
Suspended permanently
_
23. marraskuuta 2007 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nii kertokaas kun oon muistia hankkimas ja noi tiedot pitäis saada ja mikä olis järkevä määrä??
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. marraskuuta 2007 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
32-bittinen Vista tai XP tukee tai osaa käyttää noin 3 gigaa muistia, 64-bittisessä rajoitus on emolevyn mukaan noin 8-16gb.

2gb riittää peruskäytössä ja pelailussa mainiosti, uusien pelien pelailuun 4gb ei kuitenkaan ole liioiteltua.
pekegt
Suspended permanently
_
24. marraskuuta 2007 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannattaisko mun ostaa 2 gigaa muistia mun kaverilta hintaan 50?. kone on uusi ja kovas pelikäytös. :D ja siinä on jo ennestää 2 gigaa

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2007 @ 18:01

AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2007 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei, koska 2gt 800mhz ddr2 kampa maksaa uutena halvimmillaan 38?. Miksi maksaa käytetystä enempää?

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
Member
_
24. marraskuuta 2007 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pekegt:
kannattaisko mun ostaa 2 gigaa muistia mun kaverilta hintaan 50?. kone on uusi ja kovas pelikäytös. :D ja siinä on jo ennestää 2 gigaa
Miksi piti perustaa uusi ketju?

Kumpi sulla nyt on- se 32 vai 64 bittinen käyttis?

Ei tosiaankaan kannata ostaa sitä vanhaa muistia, kun kaupasta saa samalla hinnalla...

Mikä emolevy? Kuinka korkeelle tukee muistien nopeuksia? Kuinka monta paikkaa síinä on muistikammoille?

Esimerkiksi Jimms Pc Storessa oli jonkin aikaa sitten tarjouksessa kaksi gigaa muistia 50?

Millasta muistia kaveris on sulle kauppaamassa? Mitä tällä hetkellä on?
pekegt
Suspended permanently
_
25. marraskuuta 2007 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Scart:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pekegt:
Miksi piti perustaa uusi ketju?

Kumpi sulla nyt on- se 32 vai 64 bittinen käyttis?

Ei tosiaankaan kannata ostaa sitä vanhaa muistia, kun kaupasta saa samalla hinnalla...

Mikä emolevy? Kuinka korkeelle tukee muistien nopeuksia? Kuinka monta paikkaa síinä on muistikammoille?

Esimerkiksi Jimms Pc Storessa oli jonkin aikaa sitten tarjouksessa kaksi gigaa muistia 50?

Millasta muistia kaveris on sulle kauppaamassa? Mitä tällä hetkellä on?
mulla on 32 bittinen käyttis ja emosta mä en oo varma mutta se on se mikä on jimssin pro gameris ja se tukee 8 gigaa ja nopeuksia kai 800mhz. nyt mulla on a-linkin 800mhz x2 ja se on kaupaamas mulle G Skilliä. sehän on vissii laatu merkkiä?
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
25. marraskuuta 2007 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
A-link on toki laatumerkki, mutta se tekee modeemeja yms., ei muisteja. Kaverisi kauppaamat muistit ovat varmaankin sitten A-dataa, jotka ovat kyllä hyviä muisteja. Mutta saisit samaan hintaan uudet.

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2007 @ 12:32

pekegt
Suspended permanently
_
25. marraskuuta 2007 @ 12:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
A-link on toki laatumerkki, mutta se tekee modeemeja yms., ei muisteja. Kaverisi kauppaamat muistit ovat varmaankin sitten A-dataa, jotka ovat kyllä hyviä muisteja. Mutta saisit samaan hintaan uudet.

eiku siis mulla on a-datan muistit ja se kauppas g skilliä!
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
25. marraskuuta 2007 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla taas ajatukset ollut jossain aivan muualla. G.skillit ovat todella hyviä muisteja. Voit kuitenkin kysyä kaverilta jonkun verran kaverialennusta, jos se suostuisi. Jos vaikka 40? saisit ja takuulla, olisi ihan hyvä diili.

pekegt
Suspended permanently
_
25. marraskuuta 2007 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Mulla taas ajatukset ollut jossain aivan muualla. G.skillit ovat todella hyviä muisteja. Voit kuitenkin kysyä kaverilta jonkun verran kaverialennusta, jos se suostuisi. Jos vaikka 40? saisit ja takuulla, olisi ihan hyvä diili.
nokun niillä sen muisteilla on kysyntää:D muut ostaa ne jos mä en sillä 50?. :D

AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
25. marraskuuta 2007 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tästä näet noitten muistien hintaa. Onko kaverillasi kaksi yhden gigan kampaa vai yksi kahden gigan kampa? Saatko takuun/kuitin mukaan, jos ostat muistikamman?

Ei tuo nyt hirveä hinta tuo 50? ole, mutta kaupasta saisi samaan hintaan eri merkkiset. G.Skillit maksaisivat halvimmillaan 63? jimmssiltä postitettuna, mutta ne ovat 2 yhden gigan kampaa. Tuo on toisaalta sinulle parempi, kun sinulla on jo nyt 2 kampaa. 4 kampaa saat dual channeliin, kolmea et.

pekegt
Suspended permanently
_
25. marraskuuta 2007 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sillä on 2x1 gigaa
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
25. marraskuuta 2007 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok. Sama setti maksaa uutena 59? + 4? posteja jimmssiltä, joten kyllä tuossa vähän yli kympin säästäisit. Muista ottaa takuut mukaan. Ja on kai sinulla tällä hetkellä 2 kampaa?

Toisaalta, saisit 2x1gt kampoja jo 40? hintaan, et tosin samaa merkkiä. Tuskin huomaisit eroa. Normaalikäytössä ei voi huomata, reilusti kellottaessa saattaisi. Ja jos nykyiset muistisi ovat huonommat kun ne, mitkä ostat, ei paremmista muisteista ainakaan nopeuden suhteen ole hyötyä. Ja tuskin kellotat prosessorisi fsb:tä yli 400, joten kyllä mikä tahansa 800mhz muisti riittää.

Esim. Famikosta saisit 46? kaksi gigan kampaa, sisältäen postimaksut. Ei tuossa hirveästi eroa hinnassa ole, mutta nuo olisivat uudet. Jos saat pitkän takuun mukana käytetyissä, se on loppupeleissä sama kuin uusi. Päätä itse, kummat otat.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kuinka paljon muistia tukee vista ja xp?? ja mikä on järkevä määrä??

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy