User Käyttäjä Salasana  

maanantai 15.9.2025 / 15:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelma koneen kasaamisessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelma koneen kasaamisessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pulu81
Newbie
_
24. marraskuuta 2007 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen itse koonnut tietokoneen. Osat ovat yhteensopivia ja kaikkien johtojen pitäisi olla paikallaan. Kuitenkin, kun laitan virran päälle koneeseen, alkaa tietokoneen "summeri" huutamaan yhtäjaksoisesti, eikä lopu ennen kuin virrat sammuttaa. Tietokoneen näyttöön ei tule kuvaa. Missähän mahtaisi olla vika?

Emolle tulevaan 4-pinniseen speaker-johtoliittimeen en löytänyt mistään sopivaa johtoa. Kuuluisiko siihen tulla ja voisiko vika olla tässä?

Toinen arvaus on se, että kiintolevy ei saa virtaa tai on väärin kytketty. Emolle menee johto SATA1-paikkaan, se ilmeisesti on oikeassa paikassa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2007 @ 20:37

pekegt
Suspended permanently
_
24. marraskuuta 2007 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ootko tarkastanu pro eximusin generin? se voi olla ongelma mulla kone rupes heti pelittää kun asensin sen. :D
pulu81
Newbie
_
24. marraskuuta 2007 @ 19:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toivottavasti joku älyllinen osaisi vastata noihin mun kysymyksiin. Näitä foorumiapinoita, joiden päasiallinen tehtävä on vittuilu, tuntuu nykyisin olevan vähän turhan useilla foorumeilla.

Voin toki laittaa kaikkien osien infot viel tähän, mikäli tarpeen...
Tomppeli9
Account closed as per user's own request
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ethän vain ole kytkenyt SATA-kovalevyyn kahta virtapiuhaa? Itselläni kävi niin epähuomiossa. Kannattaa aina tarkistaa.

Entäpä onko sinulla enemmän muistia kiinni kuin 2GB?

Jos sinulla on 2GB 1kit tai 2kit koita vaihtaa paikkaa.

Tuossa on muutama keino. Yleensä mitä itse olen koonnut, on juuri ollut kiinni muistista, tai muistin paikoista. Ihmeellistä säätämistä noiden muistien kanssa.
pulu81
Newbie
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tomppeli9:
Ethän vain ole kytkenyt SATA-kovalevyyn kahta virtapiuhaa? Itselläni kävi niin epähuomiossa. Kannattaa aina tarkistaa.

Entäpä onko sinulla enemmän muistia kiinni kuin 2GB?

Jos sinulla on 2GB 1kit tai 2kit koita vaihtaa paikkaa.

Tuossa on muutama keino. Yleensä mitä itse olen koonnut, on juuri ollut kiinni muistista, tai muistin paikoista. Ihmeellistä säätämistä noiden muistien kanssa.

Hetkinen, mitä tarkoitat kahdella virtapiuhalla? Tarviikos tuollainen SATA-kiintolevy edes erillistä virtajohtoa vai ottaako se virran suoraan emolta?

Mä asensin siihen punaisen johdon, joka menee siihen SATA1-paikkaan emolla ja toisen mustan virtajohdon, joka menee poweriin...
pulu81
Newbie
_
24. marraskuuta 2007 @ 23:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitetaas tähän sitten osien tiedot vielä, jos ne selventäisivät jollekin asiaa:

Antec P150 430W Quiet
Asus P5W DH Deluxe, i975X, S775, PCI-E
Asus GeForce 8800 GTS 320MB/320Bit DDR3,
A-Data 2GT DDR2 800MHz, Vitesta, 240-pin DIMM (Micronin piirit!)
WD4000YR Western Digital 400GB, Caviar RE, 3.5", SATA/150, 16MB,
INTEL E6750 CORE 2 DUO 2,66GHz BOXED
HP Pavilion w1907v 19"
Cordless Desktop EX 110

Elikäs,

- muisti on asennettu ensimmäiseen muistipaikkaan(DIMM_A1)
- Kiintolevystä lähtee SATA1-paikkaan pun. johto, sekä virtajohto poweriin.

Eniten mua ihmetyttää juuri se, ettei speaker-johtoa ole ollenkaan sille tarkoitettuun liittimeen(en siis löytänyt sitä kotelosta).
megabit
Junior Member
_
25. marraskuuta 2007 @ 00:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pulu81:
Laitetaas tähän sitten osien tiedot vielä, jos ne selventäisivät jollekin asiaa:

Antec P150 430W Quiet
HP Pavilion w1907v 19"
Cordless Desktop EX 110
Elikäs,

Eniten mua ihmetyttää juuri se, ettei speaker-johtoa ole ollenkaan sille tarkoitettuun liittimeen(en siis löytänyt sitä kotelosta).
1. Tarkista vielä kerran onko kaikki johdot kiinni, näyttiksen ja emon jne. myös kotelon virtanappi johdot, jos ei ole johtoa speakerille, sitä ei yksinkertaisesti ole, näin myös tässä p182 kotelossa.
2. Vaihda muistikamman paikkaa
3. Käynnistä kone

Intel Q6600 G0 | Sapphire 2900xt | DFI UT-ICFX3200-T2R/G R600 | Buffalo DDR2 2Gt 533Mhz | Antec P182B | Corsair 620w | Seagate barracuda 250gt | X-fi Extreme music
pulu81
Newbie
_
26. marraskuuta 2007 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti megabit:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pulu81:

Antec P150 430W Quiet
HP Pavilion w1907v 19"
Cordless Desktop EX 110
Elikäs,

1. Tarkista vielä kerran onko kaikki johdot kiinni, näyttiksen ja emon jne. myös kotelon virtanappi johdot, jos ei ole johtoa speakerille, sitä ei yksinkertaisesti ole, näin myös tässä p182 kotelossa.
2. Vaihda muistikamman paikkaa
3. Käynnistä kone

Ei auttanut mitään, vaikka tarkastin vielä uudelleen kaikki johdot ja koetin muistia eri paikkoihin(yht 4 paikkaa).

Näyttikseltä ei mulla lähde minkäänlaista johtoa ja se on vain liitetty emoon. Kuuluisiko siihen sitten olla joku johto?
Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2007 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tarvitsee GF8800GTS lisävirtaliittimen. joko molexista adapterin kautta, tai suoraan powerista (uudemmat powerit). Adapteri tulee näyttiksen mukana johon menee 2x molex powerista ja toinen pää näyttikseen, jos ei ole powerissa sopivaa johtoa.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ongelma koneen kasaamisessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy