User Käyttäjä Salasana  

maanantai 19.1.2026 / 06:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > apuja näytönohjaimen hankinnassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
APUJA NÄYTÖNOHJAIMEN HANKINNASSA
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Juhvi99
Junior Member
_
25. marraskuuta 2007 @ 20:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on vanha näytönohjain NVIDIA DeForce MX 100/200 ja olen ajatellut ostaa uuden koska mikään peli ei toimi jökittämättä .olen ajatellut SAPPHIRE R9550 AGP 256MB 128-BIT DDR2 olisko se hyvä vanhalle koneelle että edes joku peli pelaisi kunnolla ????
Juhvi99
Junior Member
_
25. marraskuuta 2007 @ 20:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Juhvi99:
KORJAUS !!! Minulla on vanha näytönohjain NVIDIA GeForce MX 100/200 32MB ja olen ajatellut ostaa uuden koska mikään peli ei toimi jökittämättä .olen ajatellut SAPPHIRE R9550 AGP 256MB 128-BIT DDR2 olisko se hyvä vanhassa koneessa että edes joku peli pelaisi kunnolla ????

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2007 @ 20:25

Junior Member

1 tuotearvio
_
25. marraskuuta 2007 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertoisitko muita tietoja tietokoneesta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2007 @ 21:10

Juhvi99
Junior Member
_
25. marraskuuta 2007 @ 22:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AMD athlon XP 1800+
512MB RAM
Ja miten sais nuita muita tietoja selville, nuo tiedot hankin sieltä dxdiag jutusta .olisiko muuta konstia?
Esim. mistä saaa tietoon että mikä prossan kanta on ??

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2007 @ 08:00

Senior Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AMD athlon XP 1800+
512MB RAM
Ja miten sais nuita muita tietoja selville, nuo tiedot hankin sieltä dxdiag jutusta .olisiko muuta konstia?
Esim. mistä saaa tietoon että mikä prossan kanta on ??

Lataa ohjelma http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/muut_ohjelmat/cpu-z.cfm.
Ja toi prossu o aika pullonkaulana, ja tarvisit vissiin lisää muistiakin, esim 1 512mb kampa. Ja näytönohjaimeksi vaikka x1650 tai x1950 pro. Sitten pitäis vielä saada tietää sun ram:ien väylänopeus (ddr/ddr2, 333mhz 400mhz)? Edit. typot

E7200 @ 3.8GHz med Xigmatek HDT-S1283| Abit ip35-e | Gainward 4850 GS | Kingston HyperX 2gb 1066mhz | Antec Three Hundred & Anten Neo HE 430w |320+200gb+1,5TB | LG dvdrw 20x Black | BenQ G2200w | Logitech x-230 |Win xp pro sp3/Windows 7

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2007 @ 11:59

Juhvi99
Junior Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
General
Type DDR
Size 512MBytes
Timings

DRAM Frequency 133.4 MHz

Olisko minun järkevä ostaa ensin vaikka prossa ja sitte vasta se näytönohjain ja sitä muistia?? Vai onko ihan toivoton ruveta rakentaa tälle emolle ?? Mutta prossan kanta on socket A (462) Eli ei maha saaha mistää siihen prossaa vähän tehokkaampaa??

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2007 @ 17:00

Senior Member

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2007 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Olisko minun järkevä ostaa ensin vaikka prossa ja sitte vasta se näytönohjain ja sitä muistia?? Vai onko ihan toivoton ruveta rakentaa tälle emolle ?? Mutta prossan kanta on socket A (462) Eli ei maha saaha mistää siihen prossaa vähän tehokkaampaa??
Suosittelen avaamaan PC:n kotelon ja tarkistamaan varmuudella montako kampaa emossa on kiinni, mitä muistia (oletettavasti DDR 2100) ja kuinka monta paikkaa emossa on lisämuisteille.

Ihan hirveästi tuon koneen varaan en enää rakentaisi. Siitä saa hyvän multimedia/desktop/koodaus -koneen sekä hieman vanhempien pelien pelaamiseen sopivan, mutta pikkuhiljaa alkaa yksi jos toinenkin pullonkaula tulla vastaan jos haluaa uusia pelejä pelata.

Jos haluat pikaista potkua koneeseen niin joku 30-50? näyttis tuo jo riittävää parannusta nykyiseen MX200:een, sen jälkeen sitten rahaa keräämään uutta konetta varten.
Juhvi99
Junior Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Neljä paikkaa on , onko se ddr homma tuo Max Bandwitdth PC3200 (200MHz)??? Nii ja mikä ois hyvä näytönohjain jos tässä emossä on se agp
4x tuki???

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. marraskuuta 2007 @ 18:14

Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2007 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Neljä paikkaa on , onko se ddr homma tuo Max Bandwitdth PC3200 (200MHz)???
Kuva DDR-muistista: http://koti.mbnet.fi/pyyhis/faq/muistit/ddr.jpg

Emolevyn ohjekirjasta löytyy tarkemmat tiedot, mitä muistia voit koneeseesi laittaa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > apuja näytönohjaimen hankinnassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy