User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 25.5.2025 / 23:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ohjelmien haku?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ohjelmien haku?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

1 tuotearvio
_
28. marraskuuta 2007 @ 18:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on Linux Ubuntu 7.10. Onglema on se, että en pysty hakemaan ohjelmia netistä, siihen tulee vaan ilmoitus, että "päivitä lista"...
vaikka olen netissä?
Member

1 tuotearvio
_
28. marraskuuta 2007 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vehkis91:
Minulla on Linux Ubuntu 7.10. Onglema on se, että en pysty hakemaan ohjelmia netistä, siihen tulee vaan ilmoitus, että "päivitä lista"...
vaikka olen netissä?
Se käskee päivittämään listan, joten päivitä lista. :) Kokeile sitten toimiiko. Ero windowsin ja linuxin välillä on se, että linuxin virheilmoituksista oikeasti saa selville mitä pitää tehdä, jotta ongelma korjaantuu.

En nyt muista millä komennolla ubuntussa päivitettiin nuo listat, koska itsellä opensuse käytössä. Ainakin synaptic ohjelmassa voi päivittää ne painamalla sitä "reload" painiketta. Vai oliko se refresh? En muista. Jotaan semmosta kuitenkin.

Nuo listat sitten kannattaa päivittää aika ajoin. Jotkut jopa suosittelevat, että pitäisi päivittää AINA ennen kun aloittaa asentamaan uusia ohjelmia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. marraskuuta 2007 @ 20:01

IsoPylly
Member
_
28. marraskuuta 2007 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
komentoriviltä tuo onnistuu:)
ei sitä kannata pelätä, sen käyttö on oikeastaan aika helppoa, aika nopeasti pääsee sisälle.

päivittää listat

sudo apt-get update

päivittää paketit

sudo apt-get upgrade

tekee molemmat

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Amilo M-3438G,Linux+KDE
HP DV5-1153EO, Linux+Gnome
AspireOne, Linux+KDE
Asus P6T + I7. Linux+KDE
Member

1 tuotearvio
_
2. joulukuuta 2007 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos, toinen outo juttu on, että käynnistäessä ei näy mitään latausta kuvaa juttua niinkuin windowsissa?
Näyttö pysyy vain mustana login ikkunaan asti? Vinkkejä
IsoPylly
Member
_
2. joulukuuta 2007 @ 18:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
gksudo gedit /boot/grub/menu.list
ja tarkistat että siellä on kohdassa

## additional options to use with the default boot option, but not with the

## alternatives
## e.g. defoptions=vga=791 resume=/dev/hda5
# defoptions=quiet splash <-- tuo splash sana

jos ei ole, niin lisää, ja tallenna tiedosto ja sitten komennat
sudo update-grub
ja käynnistät uudelleen

Amilo M-3438G,Linux+KDE
AspireOne, Linux+KDE
Asus P6T + I7. Linux+KDE
Member

1 tuotearvio
_
4. joulukuuta 2007 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä olen päivittänyt listan, mutta se ei toimi, ei edes komentoriviltä?
Aika outoa....
IsoPylly
Member
_
4. joulukuuta 2007 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
käynnistä kone normaalisti, ja heti sen jälkeen komenna

dmesg |less

jollain näppäimellä eteenpäin
ja tutki jos siellä on jonkinlaista virheilmoitusta

Amilo M-3438G,Linux+KDE
AspireOne, Linux+KDE
Asus P6T + I7. Linux+KDE
Mainos
_
__

_
Member

1 tuotearvio
_
5. joulukuuta 2007 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt alkoi toimiá, huomasinasetuksista, etten ollut sallinut mitään dataa... Kiitos neuvvoista...
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ohjelmien haku?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy