User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 11:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > winukka toiseen koneeseen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
winukka toiseen koneeseen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
serpentin
Newbie
_
5. joulukuuta 2007 @ 14:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli kun tässä koneessa on windows xp home editon, niin miten saan sen uuteen koneeseen ettei valita että key on käytössä? laillinen xp siis
Member

6 tuotearviota
_
5. joulukuuta 2007 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kysessä on OEM-tuote, eli Windows tuli laitehankinnan tai konehankinnan yhteydessä, niin se ei yleensä onnistu.
serpentin
Newbie
_
5. joulukuuta 2007 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
näkeekö sitä mistään koneelta onko sellainen OEM?
Senior Member

16 tuotearviota
_
5. joulukuuta 2007 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et tiedä tuliko windows siinä koneen mukana ostettaessa???

There is only 10 types of people in the world, those who can read binary and those who cant!
Member

6 tuotearviota
_
5. joulukuuta 2007 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi saada selville, onko kyseessä OEM-tuote avaamalla Oman tietokoneen ominaisuudet. Oma tietokone -> Ominaisuudet. Siellä on sitten kohta Rekisteröity käyttäjä ja sen alla on käyttäjän nimi ja numero. Jos sen numeron sisällä lukee OEM, silloin kyseessä on OEM-tuote. Myös sen voi nähdä tarrasta, jos sellainen on koneen päällä.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
8. joulukuuta 2007 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
OEM on virallisesti laitekohtainen ja emon rikkoutuessa kone "katoaa".
Moni on täälläkin kirjoitellut, että on puhelimitse saanneet aktivointikoodin, kun ...
(Puhelinnumero Microsoftin sivuilta ellei se tule siinä epäonnistuneessa nettiaktivoinnissa)
Mutta poista se xp formatoimalla siitä vanhasta koneesta, jos se menee kiertoon. Kahteen koneeseen sen saaminen toimivaksi on vaikeampaa.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Senior Member

16 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2007 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta jos formatoit nii voi olla ettei se toimi enää missään koneessa ikinä...

There is only 10 types of people in the world, those who can read binary and those who cant!
Member
_
8. joulukuuta 2007 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MiKa85:
Mutta jos formatoit nii voi olla ettei se toimi enää missään koneessa ikinä...
Kyllä sen siihen alkuperäiseen koneeseen saa aina. Se on intekroitu koneen emoon.

Eli siis saitko koneen oston mukana ollenkaan Windowsin asennuslevyvä?

Moderator

1 tuotearvio
_
8. joulukuuta 2007 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Älä kuitenkaan formatoi, jos et tiedä xp:n cd keytä. Uuteen koneeseen laitettaessa xp luultavasti herjaa että kone on muuttunut liikaa ja että on aktivoitava netitse tai puhelimella. Omaa vuoden 2002 oem-xp:tä olen käyttänyt noin kymmenessä eri emolevyssä ja hyvin edelleen toimii.
serpentin
Newbie
_
13. joulukuuta 2007 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no siis tässä on tuo OEM XP. Eikö ole mahdollista saada kahdelle koneelle niin, että se toimii samaan aikaan kummassakin? :S windows cd on, ja tuo product key myös..
Senior Member

16 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2007 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitä OEM windowsia ei taida pystyä laittamaan ku siihen koneeseen mihin se on ostettu tai minkä mukana se on tullut. Jotku on kuulemma saanu toimimaan mutta ei sitä periaatteessa pysty laittamaan.

Member
_
13. joulukuuta 2007 @ 20:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti serpentin:
no siis tässä on tuo OEM XP. Eikö ole mahdollista saada kahdelle koneelle niin, että se toimii samaan aikaan kummassakin? :S windows cd on, ja tuo product key myös..
Ei. Ei kertakaikkiaan, mutta sen saa kyllä siirrettyä toiseen koneeseen. Kahteen sitä ei saa samalla aikaa ja pishte.

XshowS
Suspended due to non-functional email address
_
13. joulukuuta 2007 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän kai noita tietokonepakettien mukana tulleita windowseja edes pysty asentamaan toiseen koneeseen?
Itseltä löytyy Fujitsu Siemensin valmis konepaketti ja mukana tuli myös tuo windowsin OEM levy. Olen testannut sitä tuohon itse rakentamaani koneeseen mutta asennus ei onnistu. Taisi tulla jotain että pystyy asentamaan vain tähän koneeseen vai oliko se että vain noihin Fujitsu compuuttereihin.

Acer Aspire 5520G
Member
_
13. joulukuuta 2007 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti XshowS:
Eihän kai noita tietokonepakettien mukana tulleita windowseja edes pysty asentamaan toiseen koneeseen?
Itseltä löytyy Fujitsu Siemensin valmis konepaketti ja mukana tuli myös tuo windowsin OEM levy. Olen testannut sitä tuohon itse rakentamaani koneeseen mutta asennus ei onnistu. Taisi tulla jotain että pystyy asentamaan vain tähän koneeseen vai oliko se että vain noihin Fujitsu compuuttereihin.
Nii'in. Jos kokeilet asentaa sen siihen toiseen koneeseen, se on silloin kahdessa eri koneessa. Aktivointi ei silloin onnistune? Sun pitäis varmaan ottaa yhteyttä Microsoftiin, jos haluvat vaihtaa sitä konetta johon se OEM XP on asennettu...

Senior Member
_
13. joulukuuta 2007 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä voipi olla jo vähän vanhaa 'kamaa'. Minulla kävi win98:n kanssa kun oli fujitsun pakettikone ja tuli jostakin syystä tarve päivittää bios. Sitten joskus paljon myöhemmin piti asentaa se 98 uusiksi niin eipä onnistunut enää. Oli kai sitten siitä bios versiosta kiinni.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
rami911
Junior Member
_
13. joulukuuta 2007 @ 22:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ainaki toimi ku asensin mun oem levyllä kahteen eri koneeseen. asennukses ei mitään vikaa ja aktivointiki onnistu..
core2
_
13. joulukuuta 2007 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rami911:
Mulla ainaki toimi ku asensin mun oem levyllä kahteen eri koneeseen. asennukses ei mitään vikaa ja aktivointiki onnistu..

Tämän asennuksen voi tehdä,yhdeltä OEM tuotteelta useampaan koneeseen jos joka koneella on oma tuote avain,ei onnistu jos kaikkiin,yrittää samalla avaimella(product key)aktivoimalla tuotteen tarkoitetaan juuri sen tuote avaimen aktivointia,ei itse tuotteen,siis levyn.Tuolla linkissä enemmän asiaa.
http://www.microsoft.com/finland/license...ctionary.mspx#3
Edit:Huom tämä koskee varsinkin uudelleen asennusta,ja mitä siihen liittyy,formatoinnit?osioinnit?ja muut.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2007 @ 22:53

Senior Member
_
14. joulukuuta 2007 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oem windowsia ei saa asentaa kuin yhteen koneeseen ja vain siihen jonka mukana se on hankittu.
Minä olen asentanut oem hankittun koneeseen windows xp:n uudelleen ja aktivoinut sen soittamalla microsoftin palvelunumeroon. Kun kysyivät syytä miksi soitan, niin kerroin että emolevy on vaihdettu rikkoutumisen vuoksi. Aktivointi tehtiin ilman ongelmia.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
core2
_
14. joulukuuta 2007 @ 22:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti afterwin:
Oem windowsia ei saa asentaa kuin yhteen koneeseen ja vain siihen jonka mukana se on hankittu.
Minä olen asentanut oem hankittun koneeseen windows xp:n uudelleen ja aktivoinut sen soittamalla microsoftin palvelunumeroon. Kun kysyivät syytä miksi soitan, niin kerroin että emolevy on vaihdettu rikkoutumisen vuoksi. Aktivointi tehtiin ilman ongelmia.

Moi puhumme kahdesta eri asiasta,minä tsrkoitan esimerkiksi koneita joissa on oma product key ota vaikka kolme eri konetta kaikilla oma avain,niin voit lainata minun tai kenen hyvänsä OEM=Original-Equipment-Manufacturing levyä koska se ei sisällä mitään tietoa,mitä avainta kulloinkin käytetään kun se asennetaan,juuri tämän takia voit asntaa sen useampaan koneeseen kun aina eri avain.(siis ei samaa koodia kuin siinä ensimmäisessä)Jos käytät sitä koneeseen johon se on jo ollut asennettu,ja jota on muunneltu liian paljon erään laisen Microsoftin pistelaskennan mukaan,jonka jälkeen koetat aktivoida sen samalla avaimella,windows tuntee kyllä sen avaimen,mutta HUOM!ei enään konetta jossa se avain oli aikaisemmin,siis winukan mielestä ei enään sama kone.Tämän vuoksi sinun täytyy uusia koodi.(avain)

Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet hyödy siitä!
Senior Member
_
15. joulukuuta 2007 @ 22:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oikeassapa olet, noin onnistuu toki.

Enkä tarkoittanut tuossa vain tuota sinun viestiäsi vaan kaikkia noita viestejä mitä tuossa aikaisemmin on kirjoiteltu.

Junior Member
_
23. joulukuuta 2007 @ 20:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä vastaus alkuperäiseen kysymykseen taitaa olla se, että asenna levyltäs molempiin koneisiin, mutta käytät ainoastaan omaan koneesees levynmukana tullutta tuotekoodia. Toiseen koneeseen saat hommattua koodin soittamalla Microsoftille. Maksaa vain kivasti. Melkein kannattaa käydä ostamassa OEM-levy kaupasta. Joutuu ostamaan kaupasta riippuen hiiren tai jotain hintavampaa myös. Joku Microsoftin juttu, ettei levyä saa myydä kuin koneen ostajalle tai miten se tarkalleen menikään.
core2
_
23. joulukuuta 2007 @ 20:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Elikkä vastaus alkuperäiseen kysymykseen taitaa olla se, että asenna levyltäs molempiin koneisiin, mutta käytät ainoastaan omaan koneesees levynmukana tullutta tuotekoodia. Toiseen koneeseen saat hommattua koodin soittamalla Microsoftille.

Hiukan väärin käsitystä.Siis Oman koneesi levyllä voit myös tehdä asennuksen Esim.johonkin pakettikoneeseen jossa ei ole levyä mukana,mutta avain on.Sen on aina oltava näitten mukana,voit vain tehdä puhtaan uudelleen asennuksen, (näin myös menetät valmistajan omat mukaan laittamat ohjelmat),sillä avaimella joka usein on liimattu koneen takaosaan,laptopissa koneen alle.Voit myös saada lisenssin useampaan koneeseen Mikiltä mutta et siihen levyyn jonka jo omistat.
Lisäys:
tiedän että on lafkoja jotka myyvät levyn,minkä tarvikkeen mukana hyvänsä,mutta tiedoksi olen saanut,että pitää olla vähintään muistikampoja jne.tiedoksi myös sinulle että en usko kenenkään sitä sen enempää tutkivan,siis osta jos ei älyttömän kallis ole.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. joulukuuta 2007 @ 21:06

Junior Member
_
23. joulukuuta 2007 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun tuon sanoit, okse, tajusin oman ajatteluvirheeni. Siis ajatuksenani oli virheellisesti, että Microsoft olisi antanut OEM tuotekoodin, mutta eivät he sitä tietenkään myy yksityiselle puhelimitse. Eli ajatukseni oli toteutus kelvoton, paitsi että Microsoft myy kyllä puhelimitsekin kokoversio lisenssiä(tuotekoodeineen) ja perästä tulee postitse asennusmedia. Puhelimitse saatu koodi vaan ei kelpaa yhteen OEM-levyn kanssa. Kiitos korjauksesta, okse.
Member
_
23. joulukuuta 2007 @ 21:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
tiedän että on lafkoja jotka myyvät levyn,minkä tarvikkeen mukana hyvänsä,mutta tiedoksi olen saanut,että pitää olla vähintään muistikampoja jne.tiedoksi myös sinulle että en usko kenenkään sitä sen enempää tutkivan,siis osta jos ei älyttömän kallis ole.
Itselläni riitti, kun ostin neljän euron hiiren Indesolista, niin sain ostaa OEM XP:n.

Mainos
_
__

_
core2
_
23. joulukuuta 2007 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuurilla ja onnella ne laivatkin seilaa,ei vaan ihan hyvä kun oli noin helppoa,mitä muuten maksoi XP?

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > winukka toiseen koneeseen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy