User Käyttäjä Salasana  

tiistai 20.1.2026 / 14:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 9600 pro ongelma!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
9600 pro ONGELMA!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kimbasd
Newbie
_
9. joulukuuta 2007 @ 21:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertokaapas te jotka tiedätte näistä ajuri ja näytönohjainongelmista enemmän, että mikä tässä mun koneessa olis nytten vikana. Ongelmat ovat seuraavia :

- Kun pelaa peliä niin saattaa yhtäkkiä näyttö käydä kiinni ja peli tiltata, taikka sitten näyttö käy mustana ja kohta peli jatkuu. Ongelmat esiintyvät kaikissa peleissä joita olen testannut. Aika rasittavaa.

Koneen tehot:

Amd athlon 2000+
9600 pro 128mb
Asrocking perus emo
768 rammia.

Omegan ja atin ajureita on kokeiltu vanhemmista uusimpiin, mutta mikään ei tunnu auttavan. Koneen tehot pitäisi riittä cs:än peluuseen, kun sitä tulee pelattua paljon. Näytönohjaimen ajureista kaikki jutut laitettu pienimmille ja vsync on pois päältä. Näyttis / kone ei käy kuumana vaan ihan peruslämmöt kyseessä.

Auttakaa!

Amd Athlon 2000+
Nvidia Quadro pro2
512ddr+256ddr
Windows XP
kimbasd
Newbie
_
10. joulukuuta 2007 @ 21:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Apuja?

Amd Athlon 2000+
Nvidia Quadro pro2
512ddr+256ddr
Windows XP
scubadave
Member
_
10. joulukuuta 2007 @ 23:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näytönohjaimesi alkaa kuolla pois, mun 9200 SE:lle kävi samalla tavalla, ei auta ajurit eikä muut, uus ois vähän niiku hommattava.

Konetta metsästämässä!
EmDzei
Junior Member
_
13. joulukuuta 2007 @ 03:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kimbasd:

- Kun pelaa peliä niin saattaa yhtäkkiä näyttö käydä kiinni ja peli tiltata, taikka sitten näyttö käy mustana ja kohta peli jatkuu. Ongelmat esiintyvät kaikissa peleissä joita olen testannut. Aika rasittavaa.
Et mainitse näytönohjaimen nimeä, mutta viasta päätellen se on Club 3D.

ATIn ajureissa on oletuksena päällä asetus, joka valvoo katoaako signaali. Ota tämä pois. Muutos vaatii boottauksen. Myös joku asetus piti muutaa emolevyn BIOSista, mutta tätä en enää muista. Ehkä tuurilla löydät tämänkin asetuksen sopivilla hakusanoilla ja jos millään foorumilla on enää näin wanhan näytönohjaimen jutut tallella.

Vika ei ole siis tietokoneesi powerissa tai näytönohjaimen hajoamisessa. Se on tyyppivika ja ihme kun on saatu aikoinaan edes myydä tuollaista roskaa.
Infraz
Newbie
_
13. joulukuuta 2007 @ 08:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ihan täsmälleen sama vika, kortti on 9800 pro. Tossa on Infraz -nimimerkillä viestiketju jossa ihmettelen asiaa. Joku yleinen ongelma taitaa olla näissä Radeoneissa koska googlellakin löytyy vastaavia tapauksia vaikka kuinka. Kukaan ei vaan tunnu ratkaisua keksivän.
Infraz
Newbie
_
14. joulukuuta 2007 @ 16:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sulla varmaan sama juttu kun mulla, eli pistä emolevyn bios päivitykseen.
Noissa radeoneissa on joku probleema monien emojen kanssa, mulla ainakin biosin päivitys poisti kaikki ongelmat!
kimbasd
Newbie
_
18. joulukuuta 2007 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Enpä löydä tuoho Asrockin k7s41gx emoon nuita biossin päivitysjuttuja. Joku viisaampi vois tietenkin linkittää jos vaan viitsisi..

Amd Athlon 2000+
Nvidia Quadro pro2
512ddr+256ddr
Windows XP
Infraz
Newbie
_
20. joulukuuta 2007 @ 16:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla meni aika kauan löytää sopiva bios omaan emooni mutta sinnikkäällä googlailulla löytyy. Esim. Everestillä näkee riittävän tarkasti emolevyn tiedot eli mikä bios sattuu olemaan, sitte sillä tiedolla googleen niin löytyy kyllä.
kimbasd
Newbie
_
25. joulukuuta 2007 @ 20:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma selvisi! Asensin omegan ajurit ja sieltä alikellotin näytönohjainta niin nyt toimii :)

Amd Athlon 2000+
Nvidia Quadro pro2
512ddr+256ddr
Windows XP
Mainos
_
__

_
Member
_
31. joulukuuta 2007 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä että ratkesi, mutta kyllähän näytöh ohjaimen pitäisi toimia vakio kelloilla ellei niin kannattaa ostaa uusi.

My precious: corsair tx850w, Asus M4A79T deluxe, Asus EAH5870 950/1300, Corsair dominator 6GB 1800MHz ddr3 + corsair airflow cooler,Amd Phenom II 965be C3 ~4.104GHz 19/216 1.575 (proben mukaa 1.6)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 9600 pro ongelma!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy