User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 14.9.2025 / 18:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pelikonetta ostamassa!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pelikonetta ostamassa!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
_Jokke_
Suspended due to non-functional email address
_
11. joulukuuta 2007 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen pahemman kerran kyllästynyt vanhaan koneeseeni. Nyt ennen kun marssin tietokonekauppaan ajattelin kysyä asiantuntijoiden mielipidettä seuraavasta paketista:

Prosessori: Intel Core 2 Quad Q6600

Emolevy: Abit IP35 Pro

Keskusmuisti: (Alue jolta en oikeastaan ymmärrä mitään. Asiasta mitään tietämättömänä ajattelin ostaa pakettiin 4GB 2x 2GB kampana. Tähän tarvitsisin todella neuvoja.)

Kovalevy(t): Löytyy itseltäni, mutta ajattelin koneeseen kuitenkin ottaa vielä Seagate Barracuda 500GB 7200.10 SATA-II 3Gb/s 7200RPM 16MB Cache

Virtalähde: Niin ikään tarvitse neuvoja.

Näytönohjain: Olen harkinnut joko Nvidia 8800 GTS (G92), 8800GTX tai 8800GT.

Ja vielä yksi alue josta en tiedä: En haluaisi uusia koteloa, joten onko mitään väliä millainen kotelo koneessa on (kosmeettisia puoli ei lasketa)?

n. 2 vko:n sisään olisi tarkoitus kone hankkia joten tuotteiden saatavuuteenkin voi ottaa kantaa!

EDIT: Äänikortin suhteen tarvitsen myös osaavaa mielipidettä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2007 @ 20:31

Junior Member
_
20. joulukuuta 2007 @ 00:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei huono mutta laitan eholle vieläkin parempaa, samoilla hinnoilla :P

Prosessoriin minulla ei ole mitään sanottavaa.

Minulle on ainakin yleensä riittänyt ihan hyvin emon oma äänikortti, eikä tarvetta ole ollut erilliselle. Mutta jos välttämättä haluaa nii erillisenä ostaessa suosin itse hinta laatu suhteelta hyvää Hercules GameSurround Fortissimo IV 7.1 äänikorttia.

Kotelo ei kannata olla liian pieni ihan kasaamisenki helpottamiseksi. Kuitenkin ilmanvaihto on se tärkein osapuoli koteloissa. Huono ilmanvaihto kerää lämpöä ja voi hajoittaa komponentteja.

Emolevyksi suosittelen mieluummin INFINITY-P965-S emoa. Tämä emo on suunnilleen samanhintainen ja nimenomaan tehokäyttöön ja kellotukseen sopiva.

Muisteiksi ehdotan A-Datan 2GT DDR2 1066+MHz, Dual-kittiä. Nämä muistit on hyviä nopeutensa ansiosta.

Näyttökortiksi ehdottaisin vasta ilmestynyttä GeForce 8800GTS 512MB G92 Alpha Dog Edition. Tuolta näet samalla saapumispäiviä sille kortille.
Ainoastaan että se kortti on halvempi kuin GeForce 8800 Ultra, se on myös miltein samaa tasoa. *vertailua*
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. joulukuuta 2007 @ 20:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
w3hlh0 tiiätkö onko tuo infinity emolevy ATX?
Senior Member
_
29. joulukuuta 2007 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DFI INF. P965-S

4 layers, ATX form factor
24.4cm (9.6") x 30.5cm (12")

Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
Junior Member

1 tuotearvio
_
30. joulukuuta 2007 @ 02:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu u :)... tilaukseen-->
_Jokke_
Suspended due to non-functional email address
_
31. joulukuuta 2007 @ 01:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vinkeistä!
Enköhän tällä saa kasaan mukavan paketin!
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
31. joulukuuta 2007 @ 02:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse pistäisin kuitenkin mieluummin jonkun uudemman p35-piiriin perustuvan emon, esim Abit IP-35 (tai IP-35 Pro, jotai itsekin ehdotit), kuin jonkun astetta vanhemman p965-piiriin perustuvan emon.

Poweriksi voisit pistää vaikka Corsairin 520hx:n.

Itse pistäisin äänikortiksi emon oman. Jos kuitenkin tarvitsisin jonkun paremman, pistäisin Creativen X-fi Xtreme musicin, jos pelaaminen olisi mielessä.

Muisteiksi et tarvitse noin nopeita, 800mhz muistit riittävät varsin hyvin. Käytännössä mitkä tahansa muut kuin PQI:t kelpaavat IP-35-sarjan emoille.

Seagatet ovat äänekkäitä, eivätkä muutenkaan ole parhaita hintaluokassaan. Samsungin t166-sarjan 500gb tai Western Digitalin AAKS-päätteellä höystetty 500gb ovat erinomaisia kovalevyjä.

Näyttikseksi halvin g92 8800gts 512mb.

Kotelosi on tarpeeksi hyvä, jos siinä kiertää ilma hyvin.

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pelikonetta ostamassa!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy