User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 02:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vistan usb- ajurit(ko) huonoja?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vistan USB- ajurit(ko) huonoja?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
16. joulukuuta 2007 @ 22:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin tuollaisen Logitech MX 620 hiiren ja en millään saa sitä kytkettyä kiinni koneeseen. Ensimmäisen kerran kytkettäessä kone vihoitteli, mutta hiiri toimi. Jatkossa aina käynnistettäessä kone ei tuntenut laitetta, mutta toimi normaalisti. Sitten kerran Vista taas kyseli lupaa ajureiden etsimiseen niin laitoin valinnan "Elä kysy enää tälle laitteelle" ja sittenpä ei hiirikään enää toiminut. Nyt sitten mennään vanhalla ja huonolla hiirellä.

Eli mitäpä tehdä tuolle hiirelle että alkaisi toimimaan?

Aikaisemmin samanlaisia ongelmia ollut mm. Olympus mju-minin, Canon powershot S5 IS, Lexmark Z708, Nokia 6680 ja monien muistitikkujen kanssa. Lexmark tulostin toimii välillä. Olympuksen möin. Canonia ja Nokiaa käytän muistikortinlukijan kautta ja jos kone hylkää muistitikun niin joudun siirtämään omalla toimivalla tikulla kaverin koneelle jolle kelpaa kaikki tikut.

Onko tämä joku asetus ongelma vai onko joku palikka rikki? Kone on ostettu elokuussa.

F-S Scaleo P ja Acer Aspire One 751h, molemmat paskana.
sariai
Newbie
_
16. joulukuuta 2007 @ 23:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Odotan mielenkiinnolla vastausta. Minulla on ongelmia ed. mainitun kameran kans; en löydä/saa asennettua koneelle mieluista ajuria mitenkään.

Ko. KJ sama kuin edellä.

Lisäys: erona on, että en saa muistikortin lukijaakaan toimimaan.. Kohta kipasen ja runttaan tähänkin w2k. XP:tä mulla ei ole ollukaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2007 @ 23:26

heikki75
Senior Member
_
16. joulukuuta 2007 @ 23:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko MX 620 Vistan ajurit asennettu? (valitse 32 tai 64-bit)
http://www.logitech.com/index.cfm/428/2987&cl=us,en
Junior Member
_
17. joulukuuta 2007 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ladannut tuolta sivustolta tuon SetPoint 4.24 32-bittisen version, pitäisikö ladata se 64-bittinen?

Valittaa siis kytkettäessä virhekoodia 10. Laitehallintaan kun menee ja käskee päivittämään laiteohjaimen niin se ei löydä sitä setpointia. Eikä toimi Vistan ajureillakaan. Oon ladannu sen Drivers&Utilities CD:n jo viidesti tuohon koneelle.

(ja tässä kaikessa vaikeutena se että kun yritän kytkeä hiirtä kiinni, niin joudun tekemään kaikki näppiksellä, ilman hiirtä. En oikein osaa sitä..ü)

heikki75
Senior Member
_
17. joulukuuta 2007 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
32-bit ajuri asennetaan Vistan 32-bit versioon ja 64-bit ajuri asennetaan Vistan 64-bit versioon.

Logitechin ajurisivulla on että Vistassa ennen SetPoint-ajurin asentamista on aikaisempi SetPoint-ajurin asennus poistettava koneelta.

Tarviiko tuota "Drivers & Utilities" asentaa rompulta? Poista sen asennus yritä ekana saada hiiri toimimaan nettisivun uusimmalla ajurilla.

Ongelmaasi en muuten osaa auttaa, minulla on käytössä Microsoftin hiiri joka luonnollisesti toimii Vista käyttiksessä (uusimpien ajurien asentamisen jälkeen). Microsoft Wireless Laser Mouse 8000 (langaton ladattava bluetooth).
Junior Member
_
17. joulukuuta 2007 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulle kerrottiin että Microsoftin "Designed for Vista" tuotteet toimii kaikista huonoiten juuri vistassa.
Ja olen jo kerran poistanut Setpointin asennuksen ja ladannu uudestaan, jos se asennus poistuu "Poista sovellus"-toiminnolla. Tehdään siis vielä kerran.

Junior Member
_
17. joulukuuta 2007 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin!

Onko muita vinkkejä. Ei toimi ainakaan vielä.

Laitetta ei voitu käynnistää (koodi 10)

Tuota se herjaa kokoajan. Poistin asennuksen ja yritin poistaa myös niitä Vistan omia ajureita Logitechille. Kohta ei varmaan toimi enää mikään muukaan.

Junior Member
_
19. joulukuuta 2007 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaisiko joku neuvoa, kuinka tämä käytännössä tulisi tehdä. En todellakaan näytä onnistuvan tämän kanssa millään.

Kun kone herjaa että laitetta ei voi käynnistää, niin mitä kannattaisi tehdä. Olen ainakin luullut lataavani kaikki oikean ajurin (setpoint424.??), mutta laite ei tunnista sitä.

Ja kun ongelmia on ollut muidenkin laitteiden kanssa, niin voiko vika olla USB-portissa, käyttöjärjestelmässä tai muussa mikä ei niinkään riipu minusta, ts. en voisi edes itse korjata tätä ongelmaa?

-lakki kourassa-

heikki75
Senior Member
_
19. joulukuuta 2007 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kyseisessä USB-portissa ei toimi mikään USB-laite (esim muistitikku), niin vika on tietysti siinä portissa (joko mekaaninen tai Windows ei tunnista sitä) eikä tällöin hiiren ajurin asentamisesta ole mitään hyötyä.

Oletko kokeillut koneen muissa USB-porteissa? Voisit myös ostaa tälläisen 15 euron USB-kortin.

Prodige USB 2.0 PCI-sovitinkortti, 4+1 porttia. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17875
Junior Member
_
29. joulukuuta 2007 @ 12:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia paljon avuista ja muista.

Vika taisi lopultakin löytyä, noin 10 F-S tekniseen tukeen soitetun puhelun jälkeen.

Tulipa päivitettyä BIOS. Ajelin jonkun DIFsinkin läpi. Tekniikassa ei sen mukaan ollut mitään vikaa.

Sittenpä ei auttanu muu kuin polttaa tiedostot levylle ja asentaa Windows uudelleen. Vika siis oli ilmeisesti Vistan epäonnistuneessa USB-porttien rekisteröinnissä.

Nyt siis mielenkiinnolla testaan kaikkia mahdollisia lisälaitteita.

Kiitoksia!

Junior Member
_
4. tammikuuta 2008 @ 14:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta taas!!

Nyt ei toimi enää kaksi muistitikkua.

Sandisk U3 Cruzer Micro 2.0GB ja Buffalo 1.0GB USB Flash Drive

Molemmat noin vuoden vanhoja ja toiminut ennen Windowsin uudelleen asentamista ihan ok.

Nyt valittaa tällaista:
"Tätä laitetta ei ole määritetty oikein. (Koodi 1)
Valitulla laitetietojoukolle tai -elementille ei ole ohjainta.
Asenna ohjain uudelleen valitsemalla Asenna ohjain uudelleen."

Ennen en ole mitään ohjaimia tarvinnut. Ajoin Drivers&Utilities CD:n uudelleen koneelle mutta ei vaikutusta. Laitehallinnassa lukee että porttiin on kytketty USB-massamuistilaite, mutta muuten kone ei tunnista sitä. Samat herjat tulee myös muista porteista.
Kamera ainakin toimii näistä porteista mistä tikku ei.

Mitä siis tehdä seuraavaksi?

Senior Member
_
4. tammikuuta 2008 @ 15:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä sulla nyt bugittaa jokin muu kuin vista ja usb. Jos muistit ovat ehjät niin melko varmasti emolevy on secundaa...myös muukin rauta voi olla tietysti viallista ja vaikuttaa asiaan...

Olen koonnut useita vista -koneita amd:n tuplaprossulla ja asuksen emoilla ja kuvaamiasi ongelmia ei ole ollut yhdessäkään.

Yksi huomio tuli mieleen; ota irti usb-johdot jotka yhdistävät emon etupaneelin usb-liittimiin, ja kokeile pelkästään emon kiinteillä usb-porteilla. Joskus noissa on ollut ongelmia...

kokki79
Newbie
_
23. tammikuuta 2008 @ 11:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin Microftin langattoman hiiren ja Vista temppuilee. ensinnäkään hiiri toimii vain yhdessä usb-portissa ja joka käynnistyksen yhteydessä kone löytää uuden laitteen ja kysyy että asennetaanko uusi laite. asennus ei onnistu ja jos haluaa että hiiri toimii, pitää valita keskimmäinen vaihtoehto Joka tarkoittaa että kone kysyy taas seuraavan käynnistyksen yhteydessä uuden laitteen asennuksesta. ei mitään järkee...missä vika?

mulla on vista ja fujitsu-siemens amilo kannettava.
Junior Member
_
23. tammikuuta 2008 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli sain tikut toimimaan pitkällisen ajurirempan jälkeen. Vista ei vain löytänyt ajureita,
koska ne ei olleet siinä kansiossa missä niitten pitäis oletuksena olla. Nyt ei sitten olekkaan
ongelmia, tällä hetkellä.

Mulla teki hiiri alussa aivan samaa. Sitten ku painoin että "elä kysy enää",
niin ei todellakaa kysyny, eikä toiminu. Että en suosittele sitä.

Melkonen riesa kuitenkin jos joutuu formatoimaan C:n windowsia asentaessa.
En suosittele kenellekään. Paitsi jos on pakko niinku mulla.

Senior Member

1 tuotearvio
_
23. tammikuuta 2008 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo,vistan kanssa ollu ongelmia noitten lisä laitteitten kanssa,itselläni on toisena käyttiksenä vista ultimate niin siinä ei ole mitään ongelmaa,mutta parilla kaverilla on vistan home versio, niin niissä sitä ongelmia on piisannu mm. ulkosten levyjen kanssa sun muitten lisä laitteitten kanssa, yleisin on se että vaikka on ajurit niin se ei löydä itse niitä vaan aina avatessa tulee se kysely ,siinä ei kannata laittaa sitä älä kysy enään ,koska sit loppuu laitteen toimivuus,niin kun muutama on jo huomannutkin, se kannattaa manuaalisesti määrittää, vistalle pitää näyttää oikea kansio ja se on ihan vaan se C:/WINDOWS kansio ,olettaen tietenkin että vista on C:/ levyllä/osiolla ,niin sit se hakee ne eikä enään käynnistäessä kysele niitä.
kokki79
Newbie
_
28. tammikuuta 2008 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla rupes homma toimii kun asensin Vistan uudestaan. nyt tää on ymmärtäny kyselemättä uudet usb-laitteet.
Hassu100
Newbie
_
16. helmikuuta 2008 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Rookieyes kirjoitti:
Lainaus:
Eli sain tikut toimimaan pitkällisen ajurirempan jälkeen. Vista ei vain löytänyt ajureita,
koska ne ei olleet siinä kansiossa missä niitten pitäis oletuksena olla. Nyt ei sitten olekkaan
ongelmia, tällä hetkellä.
Eli mitä teit, mistä siirsit ajureita minne? Itsellä ei muistitikut toimi Vista Ultimatessa. Microsoftin hotfix ei auta asiaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. helmikuuta 2008 @ 12:12

Junior Member
_
16. helmikuuta 2008 @ 22:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hotfix?

Joudun siis aina uutta tikkua kytkettäessä asetamaan laitteen.
Se kysyy sitä ajuritiedostokansiota johon laitan vain C:\. Sillä se löytyy.

Eli siis en siirtänyt ajureita minnekään vaan etsin ne manuaalisesti.

Hassu100
Newbie
_
17. helmikuuta 2008 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Just. Ei tuo minulla toimi. BIOS:sin kimppuun sitten seuraavaksi. Microsoft tarjoo korjauksen Vistaan (hotfix) mutta se täytyy erikseen pyytää kun ei ole testattu koodi. Joten omalla vastuulla asennetteva, mulla ei kyllä vaikuttanut mihinkään suuntaan. http://support.microsoft.com/kb/937187 Tuossa linkki.
Mainos
_
__

_
Hassu100
Newbie
_
17. helmikuuta 2008 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Dodii Vistan uudelleen asennuksen jälkeen toimii, ilmeisesti nuo oem-esiasennukset eivät ole täydellisiä. Tulihan sitten kanssa siivottua Windows.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vistan usb- ajurit(ko) huonoja?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy