User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 18:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vistan wlan pätkii
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vistan WLAN pätkii
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Olkipaali
Newbie
_
22. joulukuuta 2007 @ 22:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro vaan kaikille. Ahkerana lukijana ajattelin nyt kirjoittaa itsekin, kun tarvitsisin hieman apua ongelman selvittämisessä/rajaamisessa.

Elikkäs mulla on pöytäkone(WIN 2000), ja ulkoinen Zyxelin Prestige 660HW-61 wlan-modeemina, jossa palomuuri käytössä. Lisäksi pöytäkoneessa vielä entisen modeemin jäljiltä zonealrmin pro -palomuuri. Nettiyhteys toimii, no problemo.

Sitten mulla on IBM:n ThinkPad T42(firman läppäri), jossa XP ja joka käyttää tuota mun wlania ilman ongelmia. Kaikki siis hyvin tähän asti. Mutta.

Ostin Acerin Travelmaten 7520G, jossa käyttiksenä Vista. Tässä läppärissä nettiyhteys ton wlanin kautta pätkii runsaasti. Joskus 20 sek välein, joskus tunnin välein. Ei mitään tiettyä toimintoa, joka laukaisisi ton. Yhteys siis pätkäisee ja usein muodostaa itsestään uudestaan yhteydessä. Toisinaan joudun itse käskemään että reconnect. Palomuurina oli ensin Norton, mutta ongelmaa rajatessani otin pois ja asensin AVG:n virustutkan ja otin vistan oman palomuurin käyttöön. Ongelma jatkuu yhä. Tarkastin wlankorttini ajurit ja se on uusin mitä acerilla on tarjota.

Luin jotain zonealarmin ja vistan ristiriidoista. Mutta eihän se sinne asti mene vaan zyxel-boksin muurin kautta jakoon, eiks ni? Oiskohan tossa zyxelin konffauksessa sitten jotenkin huomoitava vista?

Olisiko joku törmännyt johonkin vastaavaan ongelmaan? Tai osaisi muuten edes rajata tuota ongelmaa tai ehdottaa mahdollisia ratkaisuja. Itselleni vista on aivan uusi tuttavuus.

Kaikki apu enemmän kuin tervetullutta :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. joulukuuta 2007 @ 22:13

Senior Member

5 tuotearviota
_
22. joulukuuta 2007 @ 22:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä on ollut samaa ongelmaa ja yhdessä kohdassa WLAN ei toiminut melkein kuukauteen. Mutta nyt kun olen formatoinut koneen niin ongelma on kadonnut. Kannattaa sunkin kokeilla jos ei mitään elintärkeitä juttuja sillä Vista koneella oo. Palomuurina ZoneAlarm

Olkipaali
Newbie
_
22. joulukuuta 2007 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stargiver:
Itsellä on ollut samaa ongelmaa ja yhdessä kohdassa WLAN ei toiminut melkein kuukauteen. Mutta nyt kun olen formatoinut koneen niin ongelma on kadonnut. Kannattaa sunkin kokeilla jos ei mitään elintärkeitä juttuja sillä Vista koneella oo. Palomuurina ZoneAlarm
Jotenkin en ihan tuohon vielä menisi. Konekin on vasta kuukauden vanha. Takuuseenhan sen vois lähettää ja varmaan lähetänkin kun kaatunut mystisesti neljä kertaa tän ekan kuukauden aikana. Mutta haluaisin uskoa, että tähän wlanin pätkimiseen löytys simppelimpikin ratkasu. Zyxelin ajureiden päivitys? Sen mitä olen koneeseen asentanut niin ainoastaan yhdessä oli ongelmia ajureiden kanssa ja se oli bluesoilin bluetooth-usbtikku. Se on edelleenkin vammasessa tilassa vaikkakin toimii. Muttei se varmaan tähän yhteyspätkintään liity(kaatuiluun ehkä)...

Pitäsköhän koittaa ottaa toi zyxelin palomuuri pois päältä ja pitää pöytäkone kiinni varmuuden vuoksi ja antaa vistan muurin tehä työt. Selviäis ainakin se että onko vika zyxelin muurissa...en tiedä, auttakaa ny miästä.
afox
Member
_
24. joulukuuta 2007 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä oli samasta modeemista se uudempi versio... Ja vika oli siinä, ostin A-Linkin motukan ja sen jälkeen on toiminu hyvin! Kaverilla taitaa olla juuri tuo sama kuin sinulla ja sillä kaiketi XP:llä oli toiminu hyvin mutta sitten se päivitti Zyxelin firmiksen ja sitten oli ruvennu pätkimään... Samoin pätkii PS3 yhteyttä joten boksissa on vika sillon...
Mainos
_
__

_
ajj
Newbie
_
28. joulukuuta 2007 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla pätkäisee Vistan puolella aina kun purkkiin säädetty reauthentication aika umpeutuu.
XP:n puolella samalla raudalla ei ongelmia.
En ole löytänyt ratkaisua, mutta vika on luultavasti wlan-kortin ajurissa joka ei ilmeisesti vistan puolella pelitä kunnolla.
Korttina on zyxelin g-360

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2007 @ 13:54

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > vistan wlan pätkii

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy