minulla on mielenkiintoinen ongelma koneeni kanssa. Asensin juuri Windows XP Professionalin uusiksi sekä kaikki päivitykset ja ajurit jne. Tietokone toimii muuten todella hyvin ja nopeasti, mutta ongelmana on se, että jos koitan leikata / kopioida jotain tiedostoa ja siirtää sen toiselle kovalevylleni niin koneesta tulee aivan mielettömän hidas, voisi melkein sanoa jumiutumiseksi. Pystyn kyllä liikuttamaan hiirtä.
Esimerkiksi, latasin uusimmat geforcen ajurit ja nyt kun koitan leikata tiedoston työpöydältä ja siirtä toiselle kovolle kansioon "ajurit" niin siirtoajaksi tulee jotain yli 20min ja kone alkaa jumittamaan ihan törkeästi. Yleensä tuollaisen 40mb tiedoston siirto toiselle kovolle pitäisi mennä ihan väläyksessä.
Huomasin samaa ongelmaa myös joidenkin ohjelmien asennuksessa, kun taas joitakin ohjelmia voin asentaa ilman mitää ongelmaa.
Toivottavasti saitte selvää mitä tarkoitin. Olen kokeillut yhtä sun toista esim. poistaa jotain ajuria ja koittaa siirtä tiedostoa, mutta ei auta.
Ennen kun sain kaikki Windowsin päivitykset asennettua minun piti poistaa kaikki ajurit ja sulkea ohjelmia ennenkuin Windows pystyi asentamaan päivitykset.
Olen myös testannut muistit ja ajanut virus scannin läpi ja eri haittaohjelma scanneja läpi eikä ole ollut mitään.
Mikä ihme mahtaisi olla ongelmana?
Koneen tietoja:
AMD Athlon 64 3500+
Asus A8N5X
512mb 400ddr kingston x 2
Club 3D 7600GT 256mb
120gb(ata) + 250g(sata) kovot
Win XP Pro SP2
450W poweri