User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 10:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp:n kopioiminen koneesta toiseen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows XP:n kopioiminen koneesta toiseen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Skitnik
Newbie
_
25. joulukuuta 2007 @ 13:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve
Olen ostamassa uutta konetta itelleni johon tarvin myös
käyttöjärjestelmän...eli onko mahdollista kopioida Windows XP koneesta
toiseen. En tätä viitsisi kaupasta ostaa ,muutenkin tulee jo sen verta
kalliiksi. Tarkoitus tuossa olisi se että kopioisin tuon
käyttöjärjestelmän koneesta toiseen...jonka jälkee vanha kone jää pois
käytöstä ja sitte uuden koneen pitäisi toimia vanhan koneen
käyttäjärjestelmällä normaalisti. Joku kuka tietää niin osaa varmaan vastata.
Member

1 tuotearvio
_
26. joulukuuta 2007 @ 02:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä onnistuu muuten, mutta XP sitten koko ajan sanelee "uusi laite löydetty" koska sulla uudessa koneessa on eri latteisto. Mulla kävi noin oli sitten Windows 98 tai Windows XP niin sama juttu. Mutta jos kestät naputella ja laitella kaikille ajurit, niin mikäs siinä.

EDIT: XP ei sitten mahdu "kopioituna" tavan CD:lle eli joudut ostaa DVD:n koska XP vie kovalevy tilaa oliks se nyt jotai 2GB. Korjatkaa jos oon vääräs.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. joulukuuta 2007 @ 02:13

wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
26. joulukuuta 2007 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kopiointi saattaa onnistua, mutta välttämättä kopio ei tule toimimaan - ainakaan vakaasti.

Olen itse kerran siirtänyt XP:n niin, että olen kopioinut koko vanhan koneen levyn imagena uuteen, jolloin kaikki vanhat asetukset ja ohjelmat toimivat, ja sitten ajanut pelkän korjausasennuksen asennuslevyltä kopion päälle.

Kuitenkin, jos uusi emo on kovin erilainen kuin vanha, luulen että isojakin ongelmia voi tulla. Voi myös olla, että XP:n kopio haluaa hakea alkuperäiseltä asennuslevyltään joitain osiaan.
Aktivoinnistakin voi tulla jotain lisävaivaa.

Varmempaa ja vaivattomampaa siis lienee kuitenkin asentaa XP asennuslevyltä uuteen koneeseen.
MikroMake
AfterDawn Addict
_
26. joulukuuta 2007 @ 05:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
C-aseman siirto/kloonaus uudelle kovolle:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/351383

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
liikeri
Senior Member
_
27. joulukuuta 2007 @ 07:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuo kloonaus on hyvä tapa saada data uudelle levylle se ei kuitenkaan takaa että se uus kone toimii vanhalla käyttiksellä. rippuu uuden ja vanhan raudan valmistaja eroista. jos vanhassa vian piirisarja ja uudessa nvidia ei toimi. jos taas vanha intel ja uus intel niin todennäköisesti toimii. kannattaa vaan päivittää ajurit.

kuitenkin aina on suositeltavaa ajaa korjausasennus uudelle koneelle jos vanhaa käyttistä haluaa käyttää.

kaikista paras kuitenkin on että asennat sen windowsin kokonaan tyhjälle levylle ja kopioit pelkät tiedostot.. profiilit yms uudelle levylle.

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
27. joulukuuta 2007 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäli vanha kone on yksiytiminen tai ei ole Intelin HT-prossu ja uusi koneesi on tupla tai useampi ytiminen epäilen että koneesi ei toimi täydellä teholla jos ollenkaan.

Eikö vanhan koneen mukana tullut windowssin levyä?
miksi et asentaisi uuteen koneeseen windowssia alusta asti?
jos vanha kone on OEM -versiollinen windows ei sitä saisi asentaa uuteen koneeseen.
Lisäksi windows on activoitava uudelleen.

Kannattaa todellakin asentaa se windows uudelleen ja siirtää vain omat asetukset ynm. uuteen koneeseen.
http://support.microsoft.com/kb/306187/fi

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Mainos
_
__

_
Skitnik
Newbie
_
27. joulukuuta 2007 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksista...en edes muistanu koko CD levyjä :D
Taidan asentaa windowsin niillä mielummin kuin rupeasin windowsia kopioimaan koneesta toiseen.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp:n kopioiminen koneesta toiseen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy