User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 18:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > usb -porttien kanssa suuria ongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
USB -porttien kanssa suuria ongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tsimi
Junior Member
_
25. joulukuuta 2007 @ 14:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
USB-portit näyttävät toimivan Device Managerin mukaan moitteetta. Mutta kun tökkäsen muistikun mihin tahansa USB-porttiin kiinni, task bariin ei tule mitään kuvaketta (mistä voisi sitten muistitikun turvallisesti poistaa) eikä Windows Explorerissa näy mitään uutta asemaa. Sain juuri iPodin jonka törkkäsin takapaneelin USB-porttiin kiinni ja voila, iPod alkoi latautua.Törkkäsin myös valollisen muistitikun etupaneeliin kiinni, ja tikun valo syttyi. Joten portit periaatteessa toimivat.

Kun pistin iPodin porttiin kiinni, tuli task bariin myös kuvake uudesta laitteesta. Kun vähän koneen kanssa kikkailin, että saisin myös muistitikun toimimaan, jouduin boottamaan yms, ja nyt kun törkkäsin iPodin uudestaan kiinni, ei Windows sitä tunnistanut. iPod alkoi kyllä taas latautua. Eli yhteistä näille laitteille on, että olen joutunut ottamaan ne porteista irti "väärällä tavalla". Voiko tämä olla syynä ettei Windows tunnista niitä?

Olen myös Uninstalloinut kaikki "USB-jutut" Device Managerista, ja sitten bootannut koneen, että Windows löytäisi ne uudelleen. Muistitikku on ollut kiinni mutta ei Windows ei sitä tälläkään keinolla löytänyt.

Onko mitään tehtävissä? Muuta kuin yrittää esim. installoida Windowsia uudestaan, mitä en jaksaisi kyllä tehdä.
Member

1 tuotearvio
_
26. joulukuuta 2007 @ 02:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä käyttis? Jos Vista, niin siinä on todettu ongelmia muistitikkujen kanssa. Näin luki MikoBitissä.

Tsimi
Junior Member
_
26. joulukuuta 2007 @ 08:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
WinXP Pro löytyy mun koneesta
Senior Member

7 tuotearviota
_
26. joulukuuta 2007 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Testaa tikun toimivuus toisella koneella, siitä päästään selvyyteen onko vika tikussa vai koneessa, tosin jos se ipodikin piruilee niin haiskahtaa koneen ongelmille. Vanhassa pöytäkoneessani ei noi etupaneelin usbit oikein pelittäny vaikka piuhat oli mielestäni emossa oikein kiinni, eli yhden ongelmapaikan pystyy kiertämään laittamalla tikun kiinni koneen taakse koska ne usbit on kiinteesti emossa. Mites tuollaisen ipodin kanssa, pitäisikö sen ajurit asentaa ensin ja vasta sitten tökätä usbiin kiinni? Aika monessa usb-laitteessa (modeemit, scannerit, digiboxit, tms) on tehtävä näin, muuten alkaa homma tökkimään. Jos kuvaketta ei tule ja ei uskalla ottaa tikkua, tms vauhdissa irti, sammuta kone ja irroita vasta sitten, en tosin ole yhtään tapausta kuullut että joku laite olisi mennyt rikki ed.mainitun tilanteen takia mutta varma on aina varmaa.
Tsimi
Junior Member
_
26. joulukuuta 2007 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama ongelma pätee sekä etupaneelin, että emossa kiinteästi kiinni oleviin USB-portteihin. Muistitikut ovat toimineet kolmessa muussa koneessa moitteetta.

Tuohon iPODiin ei ole mitään ajureita. Se vaan törkkästään kiinni ja sitten sinne pitäisi pystyä siirtämään musiikkia ja muuta.
Member

1 tuotearvio
_
26. joulukuuta 2007 @ 22:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kai sulla on iTunes iPodia varten, kosta iTunesin mukana tulee ns. ajuri iPodille.

Tsimi
Junior Member
_
27. joulukuuta 2007 @ 09:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, iTunes on instattu. Kokeilin tuossa myös MIDI-keyboardiani, eikä Windows tunnistanut mitään kun johdon törkkäsin USB-porttiin.

Eli nyt on kokeiltu 3 x muistitikku, iPod ja Keyboard, eikä mikään toimi.

Mystistä.
Member

1 tuotearvio
_
27. joulukuuta 2007 @ 22:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nyt alkaa haiskahtaa että vika taitaa olla koneen emossa, mutta onkos emon uusimmat ajurit asennettu, jos on niin voi olla että joudut viemään koneen huoltoon koska noin paljon laitteita kokeiltu eikä yksikään toimi. HUOM. Windows ns. "valehtelee" noitten laitteitten kanssa välillä, eli se sanoo: "laite toimii oikein" vaikka laite olisi suoraansanottuna paskana. Mulle on käynyt monta kertaa noin, esim. äänikortin kanssa, sama vika voi olla sulla :). No kun viet sen huoltoon, niin eiköhän se siellä selviä.

EDIT: Ei se vika oikeestaan USB-Porteissa voi olla, koska mikään niistä ei toimi, jollei koneessa ole käynyt joku oikosulku tms. että se olisi rikkonut kaikki USB-Portit. Aika outoa :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. joulukuuta 2007 @ 22:59

Tsimi
Junior Member
_
28. joulukuuta 2007 @ 09:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eilen Task Barissa alkoi välkkyä varoitus, että jokin USB laite on vioittunut tai ei toimi oikein ja pyydettiin ottamaan se irti ja kokeilemaan uudelleen. Mulla ei ollu mitään laitetta kiinni. Eli kone on kokonaisvaltaisesti sekaisin.

Nyt mainitset viestissäs sellaisia asioita, että parempi kertoa hieman historiasta. Mulla kosahti n. kuukausi sitten virtalähde. Ostin tilalle toisen virtalähteen, jonka asennettuani kone käynnistyi jälleen, mutta USB-portit eivät toimineet. Lähetin emon takuuhuoltoon/vaihtoon, ja sainkin tilalle uuden yksilön. USB-portit toimivat ehkä noin päivän, jonka jälkeen ne lakkasivat toimimasta.

Mulla oli kone ylikellotettu ennen tuota virtalähteen hajoamista. Kun sain uuden emon, pistin biossin asetukset defaulteiks. Tämän jälkeen kun olen BIOSsia päivitellyt, on aina heti päivittämisen jälkeen tehdyn boottauksen yhteydessä tullut herja tuosta ylikellotuksesta, ja aina joudun käymään biossissa asettamassa defaultit päälle.

Eli onko jossain tuosta ylikellotuksesta edelleen jälkiä, ja haittaako se jotenkin konetta? Pystynkö tekemään mitään, jotta saisin koneen sellaiseksi kun se oli ostettaessa?

Emo on muuten Asus P5B, jos tästä tiedosta on jotain hyötyä. Kovalevyn formatointi ja XP:n clean instaus eivät varmaankaan auta tässä tilanteessa kun emo on jotenkin sekaisin?
iKai
Newbie
_
10. tammikuuta 2008 @ 09:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ilmenee tasan sama ongelma. Virtalähde vaihdettiin (550W muistaakseni) ja ainutkaan USB-portti ei enää toimi. Tuli mieleen, että voiko virtalähde olla niin alitehoinen että USB ei toimi?
Tsimi
Junior Member
_
10. tammikuuta 2008 @ 18:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka en itse mikään insinööri olekaan, niin et silti usko, että virtalähteen tehot olisivat tässä ongelmana. Nyt mulla on siis saman tehoinen virtalähde kuin aikoinaan kun kone vielä pelitti kunnolla.

Tämä näyttää olevan niin mystinen ongelma, ettei tältä palstalta apua löydy.

Itse olen ajatellut ostaa uuden kovon (muutenkin ollut hankitalistalla) ja instata siihen winsu uudestaan ja ryhtyä samalla hiljaiseen isä meidän-rukoukseen.
iKai
Newbie
_
11. tammikuuta 2008 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiikutin koneen huoltoon ja juuri ilmoittivat, että emolevy menee vaihtoon. Virtalähde hajotessaan ilmeisesti rikkoi USB:it emolta.
Mainos
_
__

_
Tsimi
Junior Member
_
11. tammikuuta 2008 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mä lähetin jo joulukuussa mun emon takuuhuoltoon/vaihtoon kun virtalähde kosahti ja USB:t lakkasivat toimimasta. Sain uuden emon tilalle, jossa USB:t toimivat n. yhden päivän. Kai mun täytyy tääkin versio lähettää vaihtoon.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > usb -porttien kanssa suuria ongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy