User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 10:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > äänikortin ajuri ei vaan toimi/löydy/ole (?)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Äänikortin ajuri ei vaan toimi/löydy/ole (?)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ummu
Junior Member
_
28. joulukuuta 2007 @ 15:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ÄH!

No kun.. Laitoin Windowsin uusiks ku se temppuili ja nyt se ei löydä äänikortin ajureita - ei mistään hinnasta eikä mistään kolosta. Mulla luultavasti siis on Intelin systeemit ja integroitu äänikortti. Intelin sivuilta latasin kyllä tarvittavat systeemit, joku Chipset joka on just mun koneelle - ja ihan latasin ensin semmosen ohjelman millä se tunnistaa mikä on oikea pakkaus. Intel Chipset Indentification Utility. Sen perusteella latasin Intel Extreme Graphicsin ja Application Acceleratorin.

Mulla on myös Everest-ohjelma, joka antoi tämmöset tiedot mun koneesta:
Suoritintyyppi - Intell Celeron, 2200 MHz (22x100)
Emolevy - Intell Rexburg 2 D845GERG2 (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, Video)
Äänikortti - Intel 82801DB 1CH4 AC97 Audio Controller

Ääni ei silti pelitä, ei löydy add hardwarella mitään eikä sound & audio controllsin mukaan mitään laitetta löydy. No on se pirulainen kuitenkin siellä, ei ole kukaan kiivennyt yöllä ikkunasta ja ruuvannut äänikorttia irti. Voi juma..

Auttakkee nyt tyhmää saamaan äänikortille ajuri!
Member

1 tuotearvio
_
28. joulukuuta 2007 @ 16:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onks sul sähköposti-osoitetta, kun löysin sen ajurin mutta sinne sivulle täytyy kirjautua että sen saa. Mulla on siellä sivulla tunnus, joten jos mä lataan sen ja lähetän liite-tiedostona sulle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2007 @ 16:24

ummu
Junior Member
_
28. joulukuuta 2007 @ 16:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jees - kivaa! Mä kokeilen sitä heti! Pist osotteeseen *edit by Jannejt | lue säännöt, ei mailiosoitteita foorumille*

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. tammikuuta 2008 @ 16:02

Member

1 tuotearvio
_
28. joulukuuta 2007 @ 16:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin ja oletko koittanut etsiä koneen merkillä. Minä kun laitoin tähän uuteen HP koneeseen Windowsin uusiks, niin menin HP:n sivuille ja sain sieltä ajurin joka ikiseen puuttuvaan juttuun. Eli näytönohjain, äänikortti, piirisarja. Netti toimi silloin mutta HP:n sivuilla oli sillekki päivitys, joten latasin senkin.

EDIT: Uusi ja uusi, tämähän on ainoa kun vanha kone meni mäsäksi!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2007 @ 16:47

ummu
Junior Member
_
28. joulukuuta 2007 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiqu tää on semmossia ite väsättyi koneita, kaikki vimpulat vähän eri mestoista, ei ei löydy tietyn valmistajan sivuilta mtn :) Mutta mä kokeilen tota sun ajuria ihan justiinsa (huomasin et tuli nyt) ja ilmottelen josko rupeis pelittään.
Member

1 tuotearvio
_
28. joulukuuta 2007 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika pitkä viive noissa hotmailin jutuissa, kun lähetin sen jotai pari tuntii sitten. No hyvä kummiskii että meni perille :)

ummu
Junior Member
_
28. joulukuuta 2007 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikummää olin duunaamas jtn kakkavaippoi tos välillä ni en ehtiny koneelle, lol.

Mut joo, nyt se peijooni alko pelittää - suuuuuuuuurkiitokset!!!! *heittää puskallisella ruusuja* Ja mä kun googlasin ja etin, mut en löytänny. Tänx :)
Member

1 tuotearvio
_
28. joulukuuta 2007 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei mitään, oon aika expertti näis tietsikois vaik oon vasta 13 vuotta :)

EDIT: DriverGuidesta se löyty.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. joulukuuta 2007 @ 20:40

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
29. joulukuuta 2007 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa ajurit ihan intelin sivulta: http://downloadcenter.intel.com/Product_...ID=888&lang=eng
tuosta valitset vaan et mikä käyttis..

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > äänikortin ajuri ei vaan toimi/löydy/ole (?)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy