User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 16:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > bluescreeniä pukkaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Bluescreeniä pukkaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
heppu22
Newbie
_
1. tammikuuta 2008 @ 23:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve!

Tuli tuossa hommattua uusi kone viikko sitten. Pelejä pelatessa kuitenkin heittää bluescreenin jossa lukee ylhäällä "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"
ja alhaalla STOP: 0x0000000a (0x00000012,0x0000001C,0x00000000,0x804FA11E)

Tämän jälkeen kone käynnistyi uudelleen ja
ylhäällä luki: "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"
ja alhaalla STOP: 0X00000050 (0xAEV05000,0x00000000,0x8052AB34,0x00000000)

Mahtaisiko kone tarvita uutta osaa, vai onkohan jokin vakavampi ongelma?

Tässä vielä koneen speksit:

AMD Athlon X2 64 4400+
Muisti 1024MB ddr2
Kiintolevy 160 GB Sata
Näytönohjain GeForce 8500GT 256mb
PCI-Express, DVI, TV-Out (S-video)
Äänikortti 5.1
Verkkokortti 10/100
DVD+-RW Dual Layer asema

Windows XP Home fin
Takuu 2 vuotta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. tammikuuta 2008 @ 23:31

heppu22
Newbie
_
1. tammikuuta 2008 @ 23:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisäyksenä vielä.

Kokeilin pelata counter strike sourcea niin että taustalla pyörisi jokin muu ohjelma -> heti kaatuu kone (bluescreen).
Myöskään mikään ohjelma jolla voisi mitata koneen tehoja, kaataa koneen.

"Normaalikäytössä" toimii hyvin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. tammikuuta 2008 @ 23:33

FCUKVIP
Junior Member
_
3. tammikuuta 2008 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi! Mulla on sama ongelma. Kone kasattu 3 kk sitten seuraavin kokoonpanoin:

AMD X2 5600+
2 Gt muistia
ASUS Geforce 8600GT 512 Mb
1 DVD+/-RW polttava
3 IDE kovalevyä
1 usb kova
SB 5.1 äänikortti.
Windows Xp Sp2
halpa ASUS emolevy

Tosin mun ongelma ei kaadu peleihin vaan ihan normaaliin käyttöön. Joskus se kaatuu 3 tunnissa ja joskus 1 päivässä. Olen yrittänyt etsiä kaikkea mahdollista tietoa Event Lokista mutta ei ole auttanut, koska mitään erikoista ei näy lokista. Joskus kaatuminen näyttää nopeasti Bluescreenin ja joskus näyttö vaan freeze. Silloin ei auta muu kuin bootata koneen. Ennen luulin, että usb kovalevy aiheuttaa ongelman, mutta ei se ollut. Joku sanoi jossain, että muistit aiheuttavat bluescreenin ja jos muisteja ottaa ulos ja laittaa takaisin niin ongelma voisi auttaa. Itse uskon, että NVDIAN näytönohjainajureissa on jotain hämäriä ongelmia. Ehkä vien koneen huoltoon ja odotan vastauksia sieltä. Täältä olen yrittänyt etsiä vastausta ..tuloksetta.

Tuosta sivusta löytyy tietoja jos sinulle tulee bluescreenejä:

http://aumha.org/a/stop.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. tammikuuta 2008 @ 14:58

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > bluescreeniä pukkaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy