AMD 5600 dual core koneessa XP-käyttis käynnistyy hitaasti?
|
|
eyeTiger
Member
|
3. tammikuuta 2008 @ 13:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kellään heittää vinkkiä mistä alottaisin ongelman purkamisen kun tämä uuden koneeni XP-käyttis käynnistyy todella hitaasti, vaikka koneessa on ruutia ja sata2-kovalevyt?
Muuten kone toimii normaalissa nettikäytössä ihan ok.
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2008 @ 13:50 |
Linkki tähän viestiin
|
tuplat....
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. tammikuuta 2008 @ 14:01
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2008 @ 14:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkista että koneessa ei ole viruksia/matoja/muita ölliäisiä
Tarkista ohjelmat jotka käynnistyvät Windowsin yhteydessä, ja poista turhat pois
Eheytä kovalevy (itse käytän Auslogics Disk Defrag-nimistä ohjelmaa, ilmainen)
mitä sitä muuta keksittäis...
|
Member
4 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2008 @ 15:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Jostain kun äsken ton ohjelman latasin ni heti tuli antiviriltä viestii et se on viirus ja sit poistin sen..En sit tiedä. Tosin itel ei oo ees mtn ongelmii tän koneen kaa.
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2008 @ 16:23 |
Linkki tähän viestiin
|
keskusmuistin vähäisyys hidastaa myös koneen avautumista
1337 viestiä kirjoitettu 31.3 2008
|
eyeTiger
Member
|
3. tammikuuta 2008 @ 19:33 |
Linkki tähän viestiin
|
jep, keskusmuistia on mielestäni ihan riittävästi 3gb dual-modessa 800MHZ DDR2 muistia, silti hieman rautapuolta itse ajattelin kun sama ongelma on ollut kokoajan koneen kasauksesta asti.
Muistia itse silti myös veikkaa jossain muotoa kun kone hakee joka käynnistyksen aikana työpöydän pikakuvakkeet aina uudestaan - mistä moinen mahtaisi johtua? Itselläni on kaksi muutakin konetta ja niissä ei moista kuvakkaiden uudelleen hakua ole.
Toinen mitä vähän veikkaa voisi olla tuo kiintolevyjen alustusmuoto - onko niissä erinlaisia kun tuonne oikeaan alanurkkaan tehtäväpalkkiin tulee nuo poista koneesta vaikka sata2-kiintolevyt on sisälle asennettu pysyvästi, eli ei ole tarkoituskaan koskaa poistaa - jos tähän on parannus niin voiko tehdä nyt myöhemmin kun koneessa on jo käyttis?
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2008 @ 00:03 |
Linkki tähän viestiin
|
hei nyt kun alettiin puhua näistä kovoista niin oletkos ajatellut eheyttää kiintolevyäsi? sen saa tehtyä XP:ssä ohjauspaneelissa muistaakseni
1337 viestiä kirjoitettu 31.3 2008
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2008 @ 00:04
|
eyeTiger
Member
|
4. tammikuuta 2008 @ 16:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä olen eheyttänyt kiintolevyn, olen käyttänyt nyt myös tuota Auslogics Disk Defrag-ohjelmaa, ja myös turhaan käynnityvät ohjelmat olen poistanut, mutta aina vaan yhtä hitaasti kone käynnistyy.
Elikkä kun koneen työpöydän kuva tulee niin sen jälkeen kestää viellä kauan ennen kuin voi konetta käyttää. Ja pikakuvakkeet se tosiaan luo uudelleen työpöydälle joka kerta.
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2008 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletkos ajanut virus scanneja läpi, mitä tossa aikasemmin jo ehdoteltiin? Kannattaa ajaa omalla virustutkalla kone läpi ja vaikka vielä avg anti spywarella.
Ccleanerilla voit poistaa myös kaikkea turhaa pas*aa mitä koneelle netistä kertyy.
|
eyeTiger
Member
|
4. tammikuuta 2008 @ 22:48 |
Linkki tähän viestiin
|
parilla virusohjelmalla olen tosiaan koneen ajanut läpi - pari virusta on ollutkin.
Tämä ongelma on kyllä esiintynyt heti koneen kasauksesta jolloin koneessa viruksia ei viellä ollut.
Ongelma esiintyy myös konetta sammuttaessa, sammuu usein todella hitaasti - tähän oletan verkkoyhteyksien olevan osa syynä.
Oma kannettavanikin käynnistyy kaksi kertaa nopeammin kuin tämä kone - kone kyllä toimii kun vaan lähtee päälle, siksi ihmettelen kun kone pitäisi olla todella nopea ja kun ei vaan ole.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2008 @ 13:07
|
Mainos
|
  |
|
eyeTiger
Member
|
6. tammikuuta 2008 @ 09:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt kone on kunnossa!!! Taisi kuitenkin olla vaan softapuolen vikoja eli viruksista johtuvaa jumiutumista.
Ajoin Windows XP-levyn korjaus kohdan levyltä asennuksen kautta ja koneen käynnistys nopeutui hurjasti. Myös kaikki muut koneen toiminnat nopeutuivat. (ei ensimmäisestä korjaus kohdasta, vaan vasta f8-näppäimen painamisen jälkeen olevasta korjaus kohdasta).
Ainoa ongelma mikä tuli korjauksen jälkeen vastaan oli että windows päivitykset eivät enää asentuneet koneeseen, mutta löysin pätevän sivun millä sain tuonkin korjattua:
http://groups.google.fi/group/sfnet.atk....683a59c6c338%5D
Tämän jälkeen AVG-virustarkastus tuo scannaus ruutuun nuo neljä kadotettua tiedostoa näkyviin (näitä ei ollut kun vika oli päällä): kernel32.dll, user32.dll, shell32.dll ja ntoskrnl.exe - tällä tarkastuksella voit itsekkin tarkastaa onko sama vaiva koneessasi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2008 @ 09:18
|