User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 13.11.2025 / 07:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > dr.web ei suostu poistumaan!
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Dr.web ei suostu poistumaan!
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
brutus69
Junior Member
_
6. tammikuuta 2008 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmana on tälläinen että, asensin koneelle Dr.webin ja nyt kun haluaisin poistaa sen niin siitä ei löydy uninstallia eikä löydy edes ohjauspaneelin lisää\poista kautta.. miten hemmetissä saan sen koneelta pois??
tomato71
Suspended due to non-functional email address
_
6. tammikuuta 2008 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
moi
eli onko kyseessä on DrWeb Antivirus vai DrWeb CureIt ?

www.virustorjunta.net
brutus69
Junior Member
_
7. tammikuuta 2008 @ 06:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anti-virus on kyseessä..
tomato71
Suspended due to non-functional email address
_
7. tammikuuta 2008 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos haluat sen pois niin voidaan poistaa se manuaalisesti
laita hjt-loki
Aika omituista ettei näy lisää/poista sovelluksessa,onko ware :D

Lataa tästä HJTInstall.exe
*Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi.
*Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi.
*Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis.
*Klikkaa Install.
*Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle.
*Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin.
*Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon.
*Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön.
*Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi.
*ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä.
*ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia.



www.virustorjunta.net
brutus69
Junior Member
_
10. tammikuuta 2008 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä olis tää hjt-logi..

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:27:50, on 10.1.2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\DrWeb\drwebscd.exe
C:\Program Files\DrWeb\spiderml.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Program Files\Security Administrator\newlock.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Program Files\Logitech\Logitech Harmony Remote Software 7\HarmonyRemote.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit
O2 - BHO: Adobe PDF Reader -linkkiavustaja - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Liven kirjautumisapuohjelma - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NVMixerTray] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvMixer\NVMixerTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] C:\Program Files\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [DrWebScheduler] "C:\Program Files\DrWeb\drwebscd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpIDerMail] "C:\Program Files\DrWeb\spiderml.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [TrojanScanner] C:\Program Files\Trojan Remover\Trjscan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneCmd.exe" clear
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Paikallinen palve')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Verkkopalve')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Harmony Monitor.lnk = C:\Program Files\Logitech\Harmony Remote\EasyZapperMonitor.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs:
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: DeskSaverService - Unknown owner - C:\Program Files\Security Administrator\newlock.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Start BT in service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\StartSkysolSvc.exe

--
End of file - 7891 bytes
Mainos
_
__
 
_
tomato71
Suspended due to non-functional email address
_
10. tammikuuta 2008 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
moi

Tee uusi hjt-scannaus Do a System scan only
Sulje kaikki muut ikkunat ja selaimen.Merkkaa nämä rivit ja paina Fix checked

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O4 - HKLM\..\Run: [DrWebScheduler] "C:\Program Files\DrWeb\drwebscd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpIDerMail] "C:\Program Files\DrWeb\spiderml.exe"
O20 - AppInit_DLLs:


Käynnistä kone vikasietotilaan


[*]Käynnistä tietokone
[*]Kun kuulet koneen piippaavan, paina[color=blue] F8[/color], kuitenkin ennen Windowsin logon esiintuloa
[*]Seuraavaksi pitäisi ilmestyä valikko
[*]Valitse valikosta vikasietotila.


Poista kansio: C:\Program Files\DrWeb

Käynnistä kone takaisin normi tilaan

Lataa CCleaner tästä
*Asennuksessa poista merkki/rasti kohdasta "asenna Yahoo! toolbar/työkalupalkki".
*Asennuksen jälkeen aukaise CCleaner.
*Valitse vasemmalta pystyrivistä Options.
*Valitse viereisestä pystyrivistä Settings.
*Language kohtaan valitse Suomi.
Puhdistaja
*Valitse vasemmalta pystyrivistä Puhdistaja.
*Paina alhaalta Tutki.
Nyt CCleaner tutkii, mitä voidaan poistaa (tempit, cookiessit jne.).
*Kun tutkiminen on valmis, paina Aja CCleaner.
Nyt CCleaner poistaa löydetyt tempit, cookiessit jne.
Rekisterin virheiden korjaus
*Valitse vasemmalta pystyrivistä Virheet.
*Paina alhaalta Etsi rekisterin virheitä.
*Kun etsintä on valmis ja olet varma, että haluat korjata ne rivit jotka ovat merkattuja, niin paina Korjaa valitut rekisterin virheet.
*Sinulta kysytään "haluatko varmuuskopioida muutokset rekisteriin", paina Kyllä. Tallenna varmuuskopio vaikka "Omat tiedostot" -kansioon.
*Klikkaa uudesta aukeavasta ikkunasta Korjaa kaikki valitut virheet.
*Saat vielä varmistus kysymyksen, paina Ok.
*Kun virheet on korjattu, paina Sulje.
*Nyt voit suljea CCleanerin painamalla oikealta ylhäältä punaista rastia.

tarkistetaan tällä ettei ole jääny örkkejä koneeseen

Skannaa koneesi Kaspersky Online Skannerilla
Käytä Internet Explorer
Sinulta kysytään sallitko ActiveX -komponentin asentamisen Kasperskyltä, klikkaa Kyllä.[list]
[*] Ohjelma käynnistyy ja aloittaa viimeisimpien tunnistetiedostojen lataamisen.
[*] Kun skanneri on asennettu ja tunnistetiedot ladattu, klikkaa Next.
[*] Klikkaa nyt asetuksia, Scan Settings
[*] Tarkista asetuksista, että seuraavat ovat valittuina:

o Scan using the following Anti-Virus database:

+ Extended (Jos valittavissa, muuten valitse Standard)

o Scan Options:

+ Scan Archives
+ Scan Mail Bases

[*] Klikkaa OK
[*] Nyt valitse "select a target to scan" otsikon alta Oma Tietokone, My Computer
[*] Skannaus vie aikaa, joten ole kärsivällinen. Kun skannaus on valmis saat ilmoituksen, jos koneesi on saastunut.
[*] Klikkaa nyt Save as Text-painiketta.
[*] Tallenna tiedosto työpöydällesi.
[*] Kopioi ja Liitä tiedoston sisältö seuraavaan vastaukseesi.+ lähetä uusi hjt-loki

www.virustorjunta.net
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > dr.web ei suostu poistumaan!
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy