Niin eli on tämmönen muutama päivä sitten ilmaantunu aika erikoinen ongelma.En sisi ole tehnyt mitään niin merkittävää koneella,että olis jotenki sekottanut ton käyttäjätilit,enkä ottanu mitään tärkeitä palveluita pois päältä.Käyttiksena on Windows XP Pro eikä muita sekoiluja windowssissa oo havaittavissa.Muut kuvakkeet ohjauspaneelissa aukee ihan normaalisti,mutta toi käyttäjätilit jostain syystä ei aukee.Tiedän että käyttäjätilejä pääsee muokkaan omasta tietokoneestakin,mutta ois tarkotus päästä muokkaan käyttäjänkuvaa yms,eli pitäs päästä tonne muokkaan noita.Viiruksista ja vakoiluojhelmista on skannattu moneen kertaan ja eri merkkisillä (Ewidon ja F-Securen online skannereilla,Spybot yms)ja Ccleaner on koneella ollu jo kauan ja käytän päivittäin,sekä palomuurina Zonealarm.Eli noista ei pitäs olla vika peräisin.Mutta missä vika??
No oon esim poistanu ctfmon.exe:n koneelta yhellä rekisterikomennolla jonka löysin jostain keskustelusta ja se ei enää avaudu alussa ku kone käynnistetää,poistin sen siks,että mlla ei oo microsoft office ohjelmistoo joten en varmaankan tarvi sitä mihinkää.lisäks mull ei oo päällä indexing service eikä webclient. tossa vielä logi,jos siittä ny mitään apua olis
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 8:59:10, on 10.1.2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)
Boot mode: Normal
Tein nyt tuon järjestelmän palauttamisen 6 päivää taaksepäin ja toi ongelma ois siis pitäny korjaantua ku se alko 4 päivää sitten.Eipä auttanut palauttaminen.Lisäys viä tähän ongelmaan,semmonenki juttu alkanu sekoileen,etten pääse oman tietokoneen kautta laitehallintaan (device manager) vaan tulee että "Windows cannot access the specified device,path or file.You may not have the appropriate permissions to access the item" Käyttöjärjestelmä on siis engalnninkielinen XP Pro,mutta toi tarkottaa siis ettei ole muka tarvittavia lupia.Olen koneen järjestelmänvalvoja ja kaikki mahdolliset luvat on otettu käyttöön.Mistä moinen sekoilu?? Viiruksia ei pitäisi olla,koska olen skannannut melkein kaikki mahdolliset skannerit,online skannerit yms ja suorittanut jopa SmitFraudFix:in.Semmonen kysymys vielä että onko normaalia,että käyttäjätilejä on koneellani kaksi,minun ja veljeni tilit,mutta tuosta kun katson niin tossa on tommonen pelkkä Administrator (Järjestelmänvalvoja),niin pitääkö toi olla koneella vai voiko poistaa? Alkaa muuten pikkuhiljaa neuvot loppua kesken...
Ittelläni oli joskus sama ongelma. Korjaavaa ja puuttuvien tiedostojen etsintää ja kaikkee ihmeellist kokeilin, mutta turhaan... sekavammakshan se vaan meni.