Minulla on VISTA HOME BASIC 32-BIT OEM versio. Kone ostettu ja itse kasattu kesällä 2007. Vista toimi ja päivittyi normaalisti marraskuuhun saakka, sen jälkeen on ilmennyt todella inhottava ongelma jota kukaan ei ole kyennyt poistamaan. Joten kysynpäs ideoitanne täältä.
Vista ei päivity enään. Kone kyllä ilmoittaa päivityksiä olevan ja asentaa ne Vistan sisällä ihan ok ja sanoo että onnistui. Sitten kun käynnistän koneen uudelleen ongelmat alkaa. Kone menee kyllä Windowsiin takaisin mutta valittaa sitten että
WINDOWS PALVELUUN YHDISTÄMINEN EPÄONNISTUI
Konetta voi käyttää nyt jonkin aikaa mutta parin minuutin päästä se sammuu itekseen. Minun on aina pakko tehdä järjestelmän palautus jotta pääsen takaisin toimivaan tilaan. Alkaa vain tympiä kun en saa Vistaa enää päivitettyä, kahdessa kuukaudessa on kuitenkin tullut aika isojakin päivityksiä.
Olen jo yrittänyt.
- Kopioinut päivitys filut työpöydälle ja ajaa ne siitä, ei auta
- Repinyt kaikki usb laitteet pois ennen päivittämistä, ei auta
- Tehnyt puhtaan käynnistyksen ja ajanut päivitykset, ei auta
- Päivitysten ajamista vikasietotilassa, ei auta
Olisiko kellään ideoita siitä, mikä ongelman voi aiheuttaa ja miten sen voisi korjata. Olisi kiva taas päästä päivittämään tätä bugista Vistaa :) Voiko esim. joku ohjelma sotkea, tai virustorjunta (Avast käytössä jota Vista ei edes tunnista)
Jos joudun tekemään Vistan korjausasennuksen niin miten se vaikuttaa rekisteritiedostoon, eli toimiiko mikään ohjelma enää sen jälkeen. Entä pelit yms? Jos sotkee pahasti niin ei auta kuin formatoida ja vetää kokonaan uudelleen kai...
Koneena minulla on:
MSI K9N NEO-F Socket AM2
AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1 Ghz
Club 3D ATI Radeon X 1950PRO 256MB
Corsair DDR2 KIT 3 * 1GB 667 MHz CL5
Samsung T166 500GB 7200 RPM SATA 3,0 Gbps
Antec Sonata III Atx-kotelo + 500 w Atx 12V v.2.0 virtalähde
Muistikortinlukija on 3.5'' paikassa
Vistan korjausasennus toimii luultavasti samoin kuin XP:n korjausasennus eli asentaa uudestaan käyttöjärjestelmän ja korjaa käyttöjärjestelmän rekisterimerkinnät, lisäksi poistaa kaikki Windowsin päivitykset joten ne pitää asentaa uudelleen. Muiden valmistajien ohjelmia ja rekisterimerkintöjä ei poisteta. Ennen korjausasennusta kannattaa poistaa koneeseen asennetut virustorjunta- ja palomuuriohjelmat. Korjauksen jälkeen odotellaan että Vista asentaa päivitykset. Sitten lataat Avastin uusimman version ja asennat sen.