User Käyttäjä Salasana  

lauantai 13.9.2025 / 20:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > sata-kovo ja windows sp1
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
SATA-kovo ja windows SP1
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Niko838
Junior Member
_
12. tammikuuta 2008 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu eli olen tilannut SATA-kovon ja mulla on windows XP SP1 asennus levy, ja jostain oon lukenut että tarvitsee SP2 että tunnistaa SATA kovot, jos näin on niin mitä pitää tehä että sille uudelle kovolle saa sen windowsin asennettua, voiko esim Windowsin SP1 levylle laittaa SP2?

Windows XP Home Edition, Intel Core 2 Duo prossu, 2048mb RAM, Asus P5K emolevy, Geforce 8600 näyttis.
Senior Member

14 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2008 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jollain levykkeillä pitäis ruveta leikkimään että sais xp:n (ilman sp2) asennetuks

joillakin on menny ihan niinkin että ne sai biosista SATA levyt compability modeen tai jtn sellaista eikä levykkeitä tarvittu.

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
liikeri
Senior Member
_
12. tammikuuta 2008 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eikös noi uudet intelin piirit vaadi jo sp2 että yleensäkin saa pystyy asentaan ide tai sata

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
MikroMake
AfterDawn Addict
_
12. tammikuuta 2008 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Niko838:
Juu eli olen tilannut SATA-kovon ja mulla on windows XP SP1 asennus levy, ja jostain oon lukenut että tarvitsee SP2 että tunnistaa SATA kovot, jos näin on niin mitä pitää tehä että sille uudelle kovolle saa sen windowsin asennettua, voiko esim Windowsin SP1 levylle laittaa SP2?
Ehdottomasati kannattaa asentaa SP2, koska Windows XP SP1- ja SP1a -tuki on päättynyt jo 10. lokakuuta 2006 eli noin 1.5 vuotta sitten.

Microsoft on lopettanut tuen kyseisenä päivänä. Myös näiden Service Pack -päivitysten suojauspäivitysten toimittaminen on päättynyt.
Suosittelemme, että asiakkaat, joilla on edelleen käytössään Windows XP SP1 tai SP1a, päivittävät järjestelmän mahdollisimman pian Windows XP Service Pack 2 -käyttöjärjestelmään.

Lähde:

http://support.microsoft.com/gp/lifean19

Muutamassa minuutissa saa tehtyä esim. ilmaisella nlite-ohjelmalla sellaisen asennus-CD:n joka sisätää jo SP2:n.

Tuolla ohjeita ja linkkejä WinXP Service Pack 2 asennukseen:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/297699

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2008 @ 16:00

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2008 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Voi laittaa mutta ei ole mitenkään helppoa. Asenna vaan windows eka ja sitten laita SP2.
Ja ei tarvi mitään SP2 pakettia että tunnistaa SATA levyt. Service packit eivät ole koskaan vaikuttaneet siihen että löytääkö windows SATA levyjä.
Lainaus:
jollain levykkeillä pitäis ruveta leikkimään että sais xp:n (ilman sp2) asennetuks

Ei yleensä.
Lainaus:
eikös noi uudet intelin piirit vaadi jo sp2 että yleensäkin saa pystyy asentaan ide tai sata

Intellin uudet piirisarjat eivät varsinkaan tarvitse mitään SP2 päivitystä.

Ja kyseiseen aiheeseen. Miten on mahdollista että sama valheellinen tieto leviää vieläkin foorumilla. Tästä on puhuttu moneen kertaan ja nyttenkin vaan porukka myötäilee kun sotketaan SP keskustelu SATA:aan.

Siis siihen että löytääkä windows SATA-kovalevyt asennuksen aikana vaikuttaa vain se minkälainen emolevy on ja onko SATA-ohjain integroitu piirisarjaan. Se on ainoa asia mikä siihen vaikuttaa!
Ja vuosiin ei ole saanut muuta kuin semmoisia emoja jotka löytävät suoraan SATA-levyt.
Niko838
Junior Member
_
12. tammikuuta 2008 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli senkun tyrkkään levyn sisään ja sen pitäisi löytää kovo?

Windows XP Home Edition, Intel Core 2 Duo prossu, 2048mb RAM, Asus P5K emolevy, Geforce 8600 näyttis.
Mainos
_
__

_
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. tammikuuta 2008 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli senkun tyrkkään levyn sisään ja sen pitäisi löytää kovo?

Juuri niin. Joissakin emoissa tosin biosista voi joutua laittaa SATA väylät IDE tilaan mutta se on tapauskohtaista.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > sata-kovo ja windows sp1

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy