User Käyttäjä Salasana  

lauantai 13.9.2025 / 12:22
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > i865pe chipset kellotus, mikä pll clockgenissä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
i865pe chipset kellotus, mikä pll clockgenissä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
einarip
Newbie
_
14. tammikuuta 2008 @ 19:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä everest antaa alla olevaa tietoa, osaisko joku viisaampi kertoo mikä pll tuolta clockgenin PLL Setupista pitää valita. Eli noista CY, ICS, IDT, RTM jne alkuisista numero kirjain yhdistelmistä. Muistina on 400 MHz DDR:ää 2*256mb + 1gb

Pohjoissilta Intel Springdale i865PE
Tuetut FSB-nopeudet FSB400, FSB533, FSB800
Tuetut muistityypit DDR-266 SDRAM,DDR-333 SDRAM,DDR-400 SDRAM
Muistin enimmäismäärä 4 GB
Revisio / Stepping 02 / A2
Pakkaustyyppi 932 Pin FC-BGA
Pakkauskoko 3.75 cm x 3.75 cm
Perusjännite 1.5 V
In-Order Queue Depth 12

Suoritintyyppi Intel Pentium 4, 2600 MHz (13 x 200)
Koodinimi Northwood HyperThreading
CPU-askeltaso D1
Käskykanta x86, MMX, SSE, SSE2
Peruskellotaajuus 2600 MHz
CPU:n min/max-kerroin 13x / 13x
Engineering Sample ei
L1-jäljitinvälimuisti 12K Instructions
L1-datavälimuisti 8 kB
L2-välimuisti 512 kB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Multi CPU:
Tunnus Springdale-G
CPU #1 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz, 2593 MHz
CPU #2 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz, 2593 MHz

Fyysisiä tietoja:
Pakkaustyyppi 478 Pin uPGA
Pakkauskoko 3.50 cm x 3.50 cm
Transistoreja 55 miljoonaa
Valmistustekniikka 6M, 0.13 um, CMOS, Cu, Low-K
Koko 131 mm2
Perusjännite 1.475 - 1.55 V
I/O-jännite 1.475 - 1.55 V
Perusteho 38.7 - 89.0 W (riippuu kellotaajuudesta)
Enimmäisteho 49 - 109 W (riippuu kellotaajuudesta)
einarip
Newbie
_
15. tammikuuta 2008 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö näitä pentti nelosia pitäis olla melko helppo kellottaa, osaako joku auttaa ?
einarip
Newbie
_
16. tammikuuta 2008 @ 01:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tähän ei näköjään löydy tietäjiä joten vastaanpa sitten itse. Clockgenissä ei näyttänyt olevan kuin muutamia PLL sarjoja joista luullakseni mikään ei sopinut D865PERL emolevylleni. Siispä siirryin kokeilemaan cpucool ohjelmaa jonka saa mm. täältä.

Siitä löytyikin paljon selkeämpi PLL tuki lista ja valitsemalla emolevyn se jopa valitsi PLL:än valmiiksi. Ohjelmasta ei kuitenkaan löytynyt suoraan omaa emoani joten jouduin selvittämään PLL:än muulla tavoin.

PLL listan sivuilla olevista kuvista minulle selvisi mistä kohtaa konetta se voisi löytyä. Ilmassa oli juhlan tuntua kun monen päivän googlettamisen jälkeen löysin PLL:än itse.

Alla kuva jonka avulla ymmärtämäni mukaan jokainen löytää PLL ICS numeronsa itse cpucool ja clockgen ohjelmiin. Korjatkaa sit jos oon ymmärtäny väärin.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > i865pe chipset kellotus, mikä pll clockgenissä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy