User Käyttäjä Salasana  

lauantai 13.9.2025 / 05:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn/dvd-aseman ja emolevyn väliset johdot
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevyn/dvd-aseman ja emolevyn väliset johdot
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
korpinen
Junior Member
_
18. tammikuuta 2008 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Meni emolevy rikki, oli takuu voimassa, sain uuden emolevyn. Nyt kun laittelin johtoja paikoilleen, niin rupesi mietityttämään HDD-kaapeleiden järjestys. Emolevyssä on 2 paikkaa; musta ja sininen. Johdoissa taasen on 3 eri väriä; sinistä, mustaa ja harmaata. Kovalevyjä on 1 kpl ja dvd-asemia 2. Sanokaapa joku viisaampi, mikä on paras järjestys näille johdoille? Eli mikä johto laitetaan mihinkin. En itse ole täysin varma, vaikka emolevyn opasta yritinkin lukea...

PS.: toinen ongelma on se, että emolevyssä on paikka virtalähteen tuulettimelle mutta virtalähteestä ei minun tietääkseni lähde siihen käyvää johtoa. Onko kaikki kunnossa, vai olenko sokea?
Junior Member

2 tuotearviota
_
18. tammikuuta 2008 @ 21:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
villi arvaus että sininen siniseen ja powerin tuulettimen johtoa ei edes oo ainakaan mulla, se saa virtansa sieltä powerin sisältä.
korpinen
Junior Member
_
18. tammikuuta 2008 @ 22:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kun en ole varma. Tällä hetkellä yhdestä dvd-asemasta lähtee johto sekundääriseen paikkaan, kovalevystä ja toisesta dvd-asemasta lähtevä johto primaariseen. Värit ovat kuitenkin sekaisin, taitaa olla johdon harmaa osa mustassa kohdassa emolevyllä tai jotenkin... luulen ettei ole oikein. Olisiko parempi vaihtoehto, että kovalevyllä on oma johto, joka menee primaaripaikkaan, ja dvd-asemat ovat saman johdon päässä sekundaaripaikassa? Ja värien täytyy varmaan käydä yhteen, eli sininen johto siniseen paikkaan jne... vai?

EDIT: http://koti.mbnet.fi/matka/idekaapeli.htm
Tämä selvensi asiaa. Eli laitan mustan kiinni kovalevyyn, ja sinisen emolevyyn. Toisessa johdossa musta master-dvd-asemaan, harmaa slave-dvd-asemaan ja sininen emolevyyn. Toimiiko?

EDIT 2: Lisää ongelmia; emolevyn oppaassa lukee: black connector for a slave device (optical drive/HDD), and a gray connector for a master device (HDD). Apua, nyt olen sekaisin. Kertokaa ihmeessä miten se nyt menee?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2008 @ 23:00

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn/dvd-aseman ja emolevyn väliset johdot

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy