User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 08:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmia mikin kaiun / äänenkierron kanssa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmia mikin kaiun / äänenkierron kanssa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kytherae
Newbie
_
20. tammikuuta 2008 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvää päivää.
Eli minun ongelma on jo todella pitkäaikainen, jota en ole koskaan saanut selvitettyä enkä korjattua. Minulla on ollut kolme erilaista headsettiä, joita olen käyttänyt pelien yhteydessä ja puheluita soittaessa.

Mikki toimii ihan hyvin, jos säädän ääniasetuksista mikin voluuminapin täysille, ja teen saman Ventin ja TS2:n asetuksille. Suurin osa ongelmista ilmenee TeamSpeakin ja Ventrilon käytön suhteen. Skype toimii ihan ookoo yleensä.

Ongelma on sen laatuinen, että en voi käyttää voice activationia ollenkaan, koska siitä lähtee kiertävä / koveneva kaiku. Voin kuitenkin käyttää 'Press to speak' -buttoneita, mutta jos satun painamaan sen napin samaan aikaan pohjaan, kun joku muu puhuu minulle, niin kierrätän venttikaverin äänen takaisin todella kovana. Yleensä minun on hypättävä alt+tabilla aina kyseisen puheohjelman ikkunaan, koska muuten kaikki pelien äänet tulevat kanssakuuntelijoiden korvaan TODELLA kovana. Mikä siis vikana? Joku yksinkertainen raksi pois ruudusta.

Mikit muutenkin välittävät huonosti ääntä. Kummallista, että pitää olla mikkien asetukset täysillä, ja siltikään ääni ei kuulu tarpeeksi kovasti. Ei testien, eikä tuttujeni mukaan.

Minulla on ihan simppeli Logitechin perus headsetti, joka on uusi. Piuhat olen kiinnittänyt etupaneeliin, ja minun kaiuttimeni sekä vahvistin ovat kiinni kun käytän headsettiä. Tietokoneen takaa kuitenkin lähtee äänipiuhat erikseen vahvistimeen, jota kautta viiteen kaiuttimeen. Äänikorttina minulla on Realtek AC97. Kone on vuoden vanha, ja käyttiksenä XP.

Kiitos.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmia mikin kaiun / äänenkierron kanssa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy