User Käyttäjä Salasana  

lauantai 31.1.2026 / 12:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > call of duty 2 - ongelma.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Call of Duty 2 - ongelma.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
22. tammikuuta 2008 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jo pidemmän aikaa tapellut ongelmani kanssa. Silloin joskus ennen, kun kone oli uusi ko. peli toimi lähes moitteettomasti jopa hyvillä grafiikoilla. Nykyään peli tökkii tökkimistään, fps kyhnöttää tasaisen alhaalla (n. 50, kun se ennen oli 125). Olen juuri formatoinut koneeni, mutta edes tämä ei poistanut ongelmaani. Sama tarina toistuu muidenkin pelien kohdalla, mutta koska CoD2 on lähimpänä sydäntäni, tämä ongelma on erityisen ärsyttävä.

Itselläni on kaikki ideat loppuneet tämän asian suhteen. Miten saan pelin toimimaan entiseen malliin, eli sulavasti? Näytönohjaimen asetuksista olen rullannut kaiken niin alas kuin voi, kuin myös itse pelin grafiikka-asetuksista.

Auttakaa te viisaammat minua.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
Senior Member

4 tuotearviota
_
23. tammikuuta 2008 @ 09:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko koittanut päivittää näytönohjaimen ajureita?
Member
_
23. tammikuuta 2008 @ 10:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Oletko koittanut päivittää näytönohjaimen ajureita?

Kyllä olen, juuri eilen latasin nvidian sivuilta uusimmat ajurit.

E8500|C3D HD4870 1gb OC|Seagate Barracuda 500gb|Kingston DDR2 800mhz 4gb|Corsair HX520W|Antec 300
pclekuri
Member

2 tuotearviota
_
23. tammikuuta 2008 @ 10:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisko rauta vikaa ilmennyt? jos kone kerta toiminu ennen lähtisin etsimään vikaa koneesta.
Member
_
23. tammikuuta 2008 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pclekuri:
Olisko rauta vikaa ilmennyt? jos kone kerta toiminu ennen lähtisin etsimään vikaa koneesta.
Sanotaan näin, että omassa näytönohajaimessa taisi olla tuulettimen kanssa jotain häikkää, kun lähes poikkeuksetta peliä pelatessa ilmestys jokin varoitusteksti, joka karskisti suomennettuna tarkoitti: näytönohjain on joutunut pudottamaan suoritustehoaan välttääkseen mahdolliset kaatumiset tai pysyvät vahingot. No tietenkin luulin, että näytönohjain on rikki, mutta sitten sain kaveriltani samanlaisen näytönohjaimen lainaan, joka on siis edelleen kiinni koneessani, joten formatointi on tehty lainanäytönohjaimen ollessa kiinni. Nyt tuota varoitustekstiä ei tule lainkaan, mutta itse peli ei toimi yhtään sen paremmin, toki hieman vakaammin.

Eli omassa näytönohjaimessani on jotain vikaa, todennäköisesti tuulettimessa, mutta itse ongelmaan se ei kuitenkaan ole ratkaisu.

Senior Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2008 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko sync every frame otettu pois käytöstä?

E:lisäys ja onko dx7 vai dx9 käytössä?

lol

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2008 @ 14:13

Member
_
24. tammikuuta 2008 @ 21:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Direct X 7 on päällä ja Sync every frame pois päältä. Kaikki mahdolliset reunanpehmennykset yms hienoudet on laitettu huonommiksi mahdollisiksi. Peli tökkii jopa Safe Modella.

Senior Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2008 @ 23:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko koneellasi jotain viruksia tms jotka syövät koneesi tehoja ja saavat pelit töksimään? Ja millaista rautaa koneesi sisältää?

lol

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2008 @ 23:44

Member
_
25. tammikuuta 2008 @ 12:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viruksia pitäisi olla tasan nolla mitä virustorjuntaan on uskominen ja myös siihen, että formatoin koko koneeni muutama vrk sitten.

Koneen kokoonpano on melko vanha, mutta siitä tässä ei ole kyse. Tässä nyt kuitenkin: AMD Athlon XP 2600+, nVidia GForce 6600 GT 128mb AGP, Gigabyte Socket-A motherboard, Matrox 200gt kiintolevy + Seagate 250gt ulkoinen USB-kiintolevy, 300W virtalähde, 1Gt keskusmuisti.

Kuten aikaisemmin olen sanonut, pelit ovat toimineen hyvin; erityisesti tuon CoD2 toimimattomuus harmittaa/ihmetyttää.

Senior Member
_
25. tammikuuta 2008 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeileppa irrottaa tuo ulkoinen kiintolevy, joskus sellaisen läsnäolo aiheuttaa ongelmia.

|Intel Q6600 + Noctua NH-C12P, EVGA nForce 780i SLI, EVGA 8800 GTS 512mb (G92), 2Gb DDR2 800mhz cl-4, 3xSeagate Barracuda 500GB 32mb SATA2 Striped, Seagate Barracuda 300GB 16mb SATA2, NZXT Hush (Noctuan flektit), Samsung Syncmaster T220, BenQ FP222WH, Logitech Z-4 & G11 & G500 & G13|
Mainos
_
__

_
Member
_
26. tammikuuta 2008 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä tarkalleen auttoiko tuon ulkoisen kiintolevyn irroitus, mutta asensin pelin uudelleen ja päätin kokeilla 1.0 versiota. Peli näytti toimivan sillä lähes entiseen tapaan. Ilmeisesti ongelmaksi oli muodostunut tuo 1.3 päivitys; en tiedä miksi, mutta jostain kummallisesta syystä peli toimii nyt paljon paremmin.

Onko kenelläkään tähän mitään järkevää selitystä?

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > call of duty 2 - ongelma.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy