User Käyttäjä Salasana  

perjantai 12.9.2025 / 22:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi prosessori 939 kantaan.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi prosessori 939 kantaan.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
matuzzi
Newbie
_
24. tammikuuta 2008 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps nytten olisi taas sitten aika päivitellä prosessori.
Vaikka tiedän että olen hieman myöhässä kun noita socket 939 prossuja ei meinaa löytyä enää mistään, ainakaan uutena, ja käytettynäkin on vaikea löytää. Nykynen prossu on perus Athloni 3500+ 2,2Ghz joka on täyttä kuraa ja pakko oisi uusi hankkia. Muuten kokoonpano näyttää tältä:

emo: Acer FC51GM
prossu: AMD Athlon 3500+ (s939)
näyttis: MSI GeForce 8800GTS (320MB)
muisti: 2GB DDR
virtalähde: Antec NeoHe 430W

Jossain vaiheessa pitää ostaa uusi emo, ja ostan siinä vaiheessa varmaan kokonaan uuden koneen. Mutta ajattelin ensin ostaa tälle koneelle lisää elinaikaa uusimalla prossun. Elikkä nyt kysynki teiltä että mikäköhän voisi olla sopiva tähän kokoonpanoon..? Olen harkinnut näin etukäteen hieman tuota AMD 4200+ dual corea mutta kun sitä ei meinaa mistään löytyä niin mietiskelin että olisikohan ehkä AMD Opteron 175 dual core mistään kotoisin..?
Lantsa
Member
_
24. tammikuuta 2008 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paljon budjetti? Jos oikeesti haluut lisää pelitehoja, niin sitten Inteliltä E2200, 2GB DDR2 muistia ja joku P35 piirisarjallinen emo kehiin.
AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
24. tammikuuta 2008 @ 18:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse päivitin s939 konetta Amd opteron X2 185 prossulla ja teho lisäys oli edelliseen amd athlon 3800+:aan verrattuna melkoinen.

Opteronit kellottuukin ihan kivasti. Oma 185 opty kulkee nyt n. @3GHz kellotaajuudella.

matuzzi
Newbie
_
24. tammikuuta 2008 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvä homma, kiitos vaan vastauksista tähän mennessä.
Elikkäs mun budjetti ois semmoset max 200e.
Juu tuo opteron vaihtoehto kuullostaa ihan hyvältä, sitten mulla kävi myös mielessä tuo amd 4800 dual core, mutta eihän sitäkään tietenkään mistään näytä löytyvän.
Myös tuo emon vaihto tietenkin houkuttelisi, mutta tosiaan kun suunnittelin hieman niin että nyt päivitän vain prosessorin toistaiseksi ja sitten vuoden parin päästä ostan kokonaan uudet pensselit ja vehkeet.
matuzzi
Newbie
_
24. tammikuuta 2008 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainiin ja tätäkin piti kysyä! Riittääköhän tuo mun virtalähde noihin tuhdimpiinkin prosessoreihin, kuten esim opteron 185:een tai athlon 4800 x2:een..? Kun tuo näyttiskin on aikamoinen virtasyöppö.
AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
24. tammikuuta 2008 @ 20:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riittää helposti.

matuzzi
Newbie
_
25. tammikuuta 2008 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin! Nyt olen katellut noita prosessoreita ja ei tuota
opteron 185 mallia oikein mistään meinaa löytyä, ellei jostain ebaysta lähde tilailemaan. Mutta verkkokaupassa olis myynnissä tuo opteron 180, ja mitä olen testeistä katellu ni se vastais aika pitkälti tuota athlon 4800+ x2 suoritinta. Olisikohan se hyvä vaihtehto, ja sopisiko se varmasti mun emoon? Ja tarvitsisikohan konetta päivitellä tai tehdä mitään muita muutoksia koneeseen ennen kuin tuommosen opteronin athlonin tilalle asentaa?

Kiitoksia taas vastauksista!
Lantsa
Member
_
25. tammikuuta 2008 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan liian kallis prossu tehoihinsa nähden, Intelin E4500 hakkaa ton ja hintaakin vaan 100e. Ei missään nimessä kannata kyllä 120e enempää maksaa tollasesta prossusta, ottaen huomioon, että uuden emon, prossun ja DDR2 muistit sais tohon hintaan kans.
matuzzi
Newbie
_
25. tammikuuta 2008 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mjuu, ei vastannut kysymykseeni, mutta kyllä tiedossa on että toi opteron on kallis. :)
Mut siinä tapauksessa jos rupeisin emoa vaihtamaa ni mun pitäis samalla ostaa uus koteloki, ja sitten öö.... no joka tapauksessa, menisi yksinkertasesti liian säätämiseksi ja kuten jo aikaisemmin sanoin ni suunnittelin että ostan kuitenkin vuoden parin päästä kaikki uudet pensselit ja vehkeet, ja nyt haluaisin vain päivittää tuon prosessorin. Mutta kiitos ehdotuksesta kuitenkin nekin on aina tervetulleita.
Lantsa
Member
_
25. tammikuuta 2008 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://ww2.surma-aho.com/catalog/product...285b4c25adb1593

Tosta X2 3800+? Tuolla myytiin X2 4200+ S939 prossua vielä viime marraskuussa, ite ostin sillon itelleni A64 3800+ tilalle. Oisit saanu sellasen jos oisit ollu vähän aikasemmin liikkeellä. Omani maksoi 92e postikulujen kanssa. Kyllä se lisää pelitehoja toi, varsinkin dual corea tukevissa peleissä. Mutta tota X2 3800+ suosittelisin ite, viisaampi ostos kuin 100e kalliimpi Opteron.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2008 @ 15:48

Mainos
_
__

_
matuzzi
Newbie
_
26. tammikuuta 2008 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeeps, taisin saada huutonetistä tuon 4200+ x2 prossun kohtuulliseen hintaan. Joten eiköhän tuo kelpaa. Mutta kiitos kuitenkin kaikille avusta ja vastauksista. :)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi prosessori 939 kantaan.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy