Jep, eli minulla on tälläinen vika, että ostin itselleni noin viikko sitten uuden näyttiksen (xfx 8800 gt 512mb xxx-edition) Kun asensin tämän, niin koneeni rupesi tekemään bluescreeniä. Idlessä se ei sitä tee, muttakun menee pelaamaan, pystyy pelaamaan, sanoisinko 15-30min, sitten kone kaatuu. Muistit olen tarkistanut memtest86:sella, emolevyssä ei näyttänyt olevan mitään, ainoa mihin kallistun on, että joko näytönohjain kuumenee liikaa tai poweri ei anna tarpeeksi virtaa. Koneeni kokoonpano on: Intel c2d e6750, asus p5n32-e sli nforce 680i, xfx 8800 gt 512mb xxx-edition, virtalähteenä toimii 500w joka tuli antec sonata III kotelon mukana. Kone on juuri formatoitu, ongelmana olisi voineet olla uusimmat näytönohjaimen ajurit mitkä asensin, mutta sitten otin ne pois ja ajoin nuo mitkä tulivat cd:n mukana, eikä auttanu. Tietysti nuo emolevyn ajurit voisi kusta kanssa, mutta epäilen. Eli edelleenkin kallistun Virtalähteen kusemiseen tai näytönohjaimen ylikuumenemiseen.
Ja mitkäköhän ovat lämmöt kun pelaat, jos saisit ne tähän niin katsotaan johtuuko se lämmöistä, tosin se voi siitä huolimatta johtua muisteista, minulla oli ennen 1 gb ddrII5300 muistit ja niillä kaatusi esim. Airborne, sitten ostin kingstonin 2*1gb ddrII800 muistikammat ja alkoi pelittää.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Janppe: Jep, eli minulla on tälläinen vika, että ostin itselleni noin viikko sitten uuden näyttiksen (xfx 8800 gt 512mb xxx-edition) Kun asensin tämän, niin koneeni rupesi tekemään bluescreeniä. Idlessä se ei sitä tee, muttakun menee pelaamaan, pystyy pelaamaan, sanoisinko 15-30min, sitten kone kaatuu. Muistit olen tarkistanut memtest86:sella, emolevyssä ei näyttänyt olevan mitään, ainoa mihin kallistun on, että joko näytönohjain kuumenee liikaa tai poweri ei anna tarpeeksi virtaa. Koneeni kokoonpano on: Intel c2d e6750, asus p5n32-e sli nforce 680i, xfx 8800 gt 512mb xxx-edition, virtalähteenä toimii 500w joka tuli antec sonata III kotelon mukana. Kone on juuri formatoitu, ongelmana olisi voineet olla uusimmat näytönohjaimen ajurit mitkä asensin, mutta sitten otin ne pois ja ajoin nuo mitkä tulivat cd:n mukana, eikä auttanu. Tietysti nuo emolevyn ajurit voisi kusta kanssa, mutta epäilen. Eli edelleenkin kallistun Virtalähteen kusemiseen tai näytönohjaimen ylikuumenemiseen.
Minusta bluescreen johtuu yleensä muisteista, kokeile nostaa muistien voltteja esim. 0.1V (2.2V on maksimi).
Itsellä tulee bsod kun kellottaa näyttistä. Noin 30min pelailun jälkeen kosahtaa, vaikka ei edes paljoa nosta kelloja. Virtalähteessä varmaan riittää potku tuolle kokoonpanolle. Oletkos seuraillut tuon näytönohjaimen lämpötiloja pelatessa?