Windows ei läydä kovoa
|
|
Member
16 tuotearviota
|
26. tammikuuta 2008 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä emolevyni on asus p5k ja minulla on ollut tuon kovon kanssa ongelmia aikaisemminkin yritin käyttää sitä windows kovona mutta kaikki alantietäjät sanoivat, että tämä minun emolevyni ei muka tykkää tuosta ide kovalevyustä. mutta oli miten oli nykyään minulla on sata kovo jolla se windows nyt sitten on ja tuon ide kovalevyn olen jättänyt kaiken turhan roinan säästöpaikaksi.
<ONgelma on tämä joskus kun käynnistän koneeen niin koneeni löytää sen ide kovalevyn mutta jos kus taas ei>
Eli voisiko joku Asus p5k emolevyjen taitaja kertoa että onko tuohon ide kovalevyyn ratkaisu esim bios päivitys?
ps.
Olen kuullut huhuja että p5k ei pidä alkuunkaan ide kovalevyistä
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
27. tammikuuta 2008 @ 00:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm. Eikös siinä ole vain yksi IDE-paikka? ...millais olet cd/dvd-aseman kytkenyt? ...s-ata?
Koittanut toisella IDE-kaapelilla tai virtajohdolla? ...kytkennät siis kunnosssa?
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
|
Member
16 tuotearviota
|
27. tammikuuta 2008 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo siinä on vain 1 ide kaapeli paikka ja siinä 1 kaapelissa on kiinni tämä kovo joka toimii silloin tällöin ja sitten taas tuo minun cd asemani :)
|
Senior Member
|
27. tammikuuta 2008 @ 22:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti susy86: Joo siinä on vain 1 ide kaapeli paikka ja siinä 1 kaapelissa on kiinni tämä kovo joka toimii silloin tällöin ja sitten taas tuo minun cd asemani :)
Ja eka on "master" sitten "slave" ? Vai onko molemmat "Cable select" ?
Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2008 @ 22:53
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
28. tammikuuta 2008 @ 20:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun otat tuon optisen cd-aseman poies niin toimiiko kovo sen jälkeen? ...niitä kun ei saisi samaan kaapeliin laittaa.
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
|
Senior Member
|
28. tammikuuta 2008 @ 21:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy: Kun otat tuon optisen cd-aseman poies niin toimiiko kovo sen jälkeen? ...niitä kun ei saisi samaan kaapeliin laittaa.
Jaa miksi ei, mulla on ja hyvin wörkkii.
Toisen vaan pitää olla master ja toisen slave, järjestykselläkään ei ole väliä.
Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
|
kilokeijo
Member
|
29. tammikuuta 2008 @ 22:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy: Kun otat tuon optisen cd-aseman poies niin toimiiko kovo sen jälkeen? ...niitä kun ei saisi samaan kaapeliin laittaa.
wtf????
ja kyllä se p5k tykkää ide kovoista ihan samalla tavalla kun muutkin emot. hae vaikka joku hiren´s boot cd ja aja kovotesti siltä varalta että kovo on rikki. ja tsekkaa vielä että johdot on kunnolla kiinni kovon ja emon/powerin välillä.
Keijo tietää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2008 @ 22:24
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
30. tammikuuta 2008 @ 22:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Jaa miksi ei, mulla on ja hyvin wörkkii.
CD-ROM o aikalai hitaampi kuin HDD. samaa kaistaa ei voi käyttää kuin yks kerrallaan, eli jos toi CD-ROM olis CD-RW asema niin ko. kovolta polttamine CD.lle olisi hitaampaa kuin toisella väylällä olevalta kovolta.
Ennen vanhaan tämä oli kuulemma ongelmana tie sit miten nyt tol uuden karheel emol. En tarkot ettei se vois toimia, mutta kun kuulemma eri valmistajien kovotkin voi aiheuttaa tempuilua, ni miks ei suosist kokeil ilman toista? Varsinkaan kun ei kestä viit minuuttii se koe.
Tä mu nykysen emon ohjeis mainitaan et jos cd/dvd-asema ei toimi masterin ni kokeilee slaven. Vissiin jotain tunnistus ongelmia, tässäkin vain yks IDE-paikka kovolle tai cd.lle.
|