User Käyttäjä Salasana  

tiistai 20.1.2026 / 20:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > disk boot failure koneen käynnistyksen yhteydessä[korjasin itse!]
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Disk boot failure koneen käynnistyksen yhteydessä[Korjasin itse!]
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

2 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2008 @ 21:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänään, kun onnistuin asentamaan Corsairin 520HX, joka toimi moitteetta. Sitten asensin Palit 8800GT uudestaan (kokeilut pari kerta...) ja nyt kun se ei huuda mistään, se ei suostu käynnistymään Windowsiin saakka! Kun käynnistän koneen, alkuun tulee uusi ilmoitus Geforcesta (vaihdoin ATI:n siihen...), kertoen muistin määrän jne. Sitten tulee ASUS:ksen virallinen boot kuva. Sitten tulee ne tiedot koneesta (kovot jne...) ja sitten... se jää siihen. Se valkoinen piste jää vain vilkkumaan siihen, eikä mitään tapahdu. Se jää siihen. Vai olenko vain kärsimätön...?
Käytän muuten Corsairin PCI-E kaapelia sen sijaan, kun käyttäisin Palitin virallista johtoa. Väliä?
Ja loppuun speksit vielä:
Emo: Asus A8-N
Prossu: AMD Anthlon 64 3800+
Muisti: 1 GT
Poweri: Corsair 520HX
Apua keltään?

I just need more money, my friends...
Junior Member
_
28. tammikuuta 2008 @ 21:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko varma että kyse on näyttiksestä?
Onko se voinut vioittua jossakin vaiheessa?
Kunnolla kytketty?

Amd Athlon 64 5600+ Prosessori
AsRock NF5Sli-1394 Emolevy
XpertVison Geforce8800gt 512Mb,Sonic with better cooler
G.Skill 1GB DDR2-800 F2-6400CL4S-1GBHK 4-4-3-5
Kingston 1GB ValueRAM, CL3 400Mhz DDR2, 240-pin DIMM
160GB Spinpoint S166, 3.5", SATA II/300, 8MB, 7200RPM
60GB WIndows joku SUkka ;D
SOnata v.2 SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply.
Member

2 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2008 @ 22:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jepjep, se ei ole näyttiksestä kiinni. Vaihdoin vanhan takaisin ja kas kummaa - Ei käynnisty! Sama tapahtuma, kuin Palitissa. Mikä ongelmana? Puoliksi uskon, että kovalevy on hiukan... hellästi. Se ei kiinnity kovin hyvin. Mutta... takaisin työpöydälle miettimään...
P.S. Topicin nimen vaihto... nyt.

Member

2 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2008 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
(Pahoillani tuplapostauksesta...)
Noniin. Menin takaisin työpöydälle ja menin varmistamaan että johdot ovat hyvin kiinni ja palasin tuonne huoneeseeni kokeilemaan käynnistämään konetta. Ja sitten se herjaa tälläistä:
Disk boot failure, insert system disk and press enter.
Ja tuohon se jääkin. Kokeilin pistää Windowsin levyn, mutta tulee se tuttu Windows korjaa/asenna ruutu. Onko mitään ideaa tästä?
Ja otsikko muuttuu. Taas! Ja topicin voi vaihtaa oikealle alueelle, jos tämä ei kuulu tänne enää...
EDIT: Korjasin itse! Ei apua enään!
Hohoo, olen niin viisas!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2008 @ 21:42

Senior Member

8 tuotearviota
_
30. tammikuuta 2008 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerroppas nitro meille muillekkin miten sen sait toimimaan. Ihan vaan sen takia jos jollain tulee myöhemmin sama ongelma. Mutta yritetäänpäs vielä kuitenkin arvata ensin.
Laitoit winukka levyn sisään ja painoit korjaa, sitten se korjas sen sun kovon tiedostoja ja nyt toimii?

Asus A8NE-FM, -> AMD Athlon 64 3200+, -> Sapphire X1950pro, -> 2048 MB DDR, -> Fortron 350w, -> uusi DVD-asema, -> 232gb sisäinen & 465gb ulkoinen -> XP home
Member

2 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2008 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Boppex:
Kerroppas nitro meille muillekkin miten sen sait toimimaan. Ihan vaan sen takia jos jollain tulee myöhemmin sama ongelma. Mutta yritetäänpäs vielä kuitenkin arvata ensin.
Laitoit winukka levyn sisään ja painoit korjaa, sitten se korjas sen sun kovon tiedostoja ja nyt toimii?
Ei ny ihan. Taisin jtn jostain lukea, että:

1. Biossiin vaihtaa reboot järjestystä (HARDRIVE ensiksi [Sorry caps])
2. Kaikkien muitten kovalevyjen/printterien irrottaminen.
3. Käynnistys :)

Noin se minulla toimi... voi olla, että olen väärässä...

Mainos
_
__

_
thtt
Newbie
_
5. helmikuuta 2008 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kehdannu tehdä uutta viestiketjua joten kysyn täällä. Sain vasta kasattua koneen ja kun laitoin Vistan levyn sisään niin tulee se että windows lataa tiedostoja, sitten vähän ajan päästä tulee semmonen vista-tyylinen taustakuva ja jumittaa siihen.
Oon vaihellu nuita reboot järjestyksiä eikä auta mitään. Oon kokeillu yhellä muistikammalla ja vaihtanut sen paikkaa - ei auta.
Emo:ABIT AM2 NF520 ATX DDR2 8CH HDA GBLAN
Prosessori:AMD ATHLON X2 6000+
Kovalevy: Western Digital Caviar 320Gb 7200rpm 16Mb Sata2
Näyttis:Asuksen hd3850 512Mt
E: Ohhoh nyt tuli kyllä vähän väärään topicciin

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. helmikuuta 2008 @ 18:33

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > disk boot failure koneen käynnistyksen yhteydessä[korjasin itse!]

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy