|
Windows työryhmä ongelmia.
|
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
30. tammikuuta 2008 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Elikkäs mikähän mättää u oot jo pitemmän aikaa koittannu saada toimimaan tota työryhmää kahden koneen välillä.. toisessa koneessa on vista enterprise ja toisella xp professional. aina kun yritän toisen koneen tiedostoihin mennä tulee että "polkua ei ole olemassa tai sinulla ei ole oikeuksia tjsp. modeemi mulla on sillatussa tilassa. oon kaikkea yrittänny.. oon ladannu sen jonku ohjelman xp koneelle se joku protokollan kuljetus juttu. salasanan kyselyn olen vistasta ottannu pois ja tiedostoja olen jakoo laittannu kummastakin koneesta mutta ei.. jos joku osaa jelpata nii sano ihmeessä..
Terveisin
Jupsu
|
|
uketus
Member
|
31. tammikuuta 2008 @ 18:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
onko kummasakin koneessa vieras tili käytössä? windowssihan mennään oletuksana nuilla sisään työryhmissä. sinun kannattaa myös katsoa kansiotten suojaus asetukset, että antaako ne selata mitään kansiota.
intel celeron 2.80GHz\NVIDIA Geforce FX 5700(128 Mt)\abit ic7\1 Gt ddr\xp pro\kovot: 20Gt\40Gt\80Gt\500Gt
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
31. tammikuuta 2008 @ 19:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei Vieras tili käytössä ole pakollinen, kun kaksi konetta on toisiinsa kytketty.
Työryhmä täytyy molemmissa löytyä tietenkin samalla nimellä.
Voi olla, että molemmissa pitää olla yksi tili samalla nimellä, että yhteys löytyy.
Kokemukseni on koneista, joissa on tupla-ethernetit, toiset suoraan koneiden välillä, toiset routerissa, josta kaapelimodeemi maailmalle.
(Jos jaat router/hubissa "ei nettiin vaan kimpoa toiseen koneeseen", niin se kai on eri tavalla.)
Aikanaan W98 ja XP Pro välille ei koneet vrkkoa muodostaneet. Ei auttanut mikään Mikkisoftan neuvo tai lisäpalikka. Vaikka helppoa mainosten mukaan piti olla. Joutui hankkimaan toiseenkin xp:n. en yhtään ihmettelisi, jos xp - vista yhteys on niin hankalaksi tehty ja neuvot on piilossa. Eli pakotetaan hankkimaan toiseenkin visva.
Yksi välillä sotkeva on jakonimet. Ohjeen mukaan jakonimessä on $ (ekana vai vikana?) kertomassa että kansio on verkoon jaettu. $ ei ole pakollinen. Jakaa pelkällä nimelläkin, samalla kuin kovossa oleva. Jakonimellä kai voi eroitella verkkoympäristössä esim. eri tilien Omat tiedostot.
Siis katso että jaettavan kansion jakonimi ja toisen koneen linkki siihen on sama.
Kerran katos kansio kun toisesta hävis $. Ja onhan jako tehty Verkossa osassa eikä vaan paikallinen, siellä Jakaminen ja suojaus... valinnassa.
Palomuurissa, Zonealarm, näkyy palveluntarjoajan IP osoite ja toinen kone IP, molemmat omina Zoneina.
Salliiko palomuurisi tuon liikenteen? Muistaakseni ' ei polkua tai oikeuksia' herja tulee xp:ssä, kun ZA:ssa oli vika asetuksissa, zoneissa.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
|
uketus
Member
|
31. tammikuuta 2008 @ 19:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
"Ei Vieras tili käytössä ole pakollinen, kun kaksi konetta on toisiinsa kytketty."
ei olekkaan, laittoin vaan siksi että sais kokeiltua meneekö perusasetuksella sisään
"Työryhmä täytyy molemmissa löytyä tietenkin samalla nimellä."
väärin. se on ihan sama mikä työryhmä siinä on, se ei vaikuta siihen juuta taikka jaata löytääkö ne toisensa vai ei. se vaan on helpompaa selata kun molemmat ovat samassa työryhmässä. jos kirjoittaa \\koneen nimi/koneen ip nii löytää toisensa riippumatta siittä missä työryhmässä se on
intel celeron 2.80GHz\NVIDIA Geforce FX 5700(128 Mt)\abit ic7\1 Gt ddr\xp pro\kovot: 20Gt\40Gt\80Gt\500Gt
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
31. tammikuuta 2008 @ 19:58 |
Linkki tähän viestiin
|
http://support.microsoft.com/kb/304040/fi
Onko tuolta apuja?
(Pari juttua näytti silmiin "valheelta". En mee takuuseen. Voin muistaa väärin tjms.)
Vieras tilin käytöstä poisto poistaa vaan paikallisen kirjautumisen.
Onko vika tässä: Etäkäyttäjät eivät pysty todentamaan käyttäen tiliä, jonka salasana on tyhjä. Todennus määritetään erikseen.
Käytössä yksinkertainen tiedostonjako (tai ei) ja joku toinen väärä yhdistelmä?
- Zz Topelius -
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2008 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
joo siis selvennän pikkasen. koneissa on kummassakin 1 käyttäjä joilla ja kummallakaan ei ole salasanaa.. koneet on yhessä telewell ea 510v3(olikohan noin vaiko 501 mutta kuitenkin)ja siitä modeemista siis koneet yhdessä.. minulla on järkkärin oikeudet ja kokeiltu kaiken maailman microsoftin ohjeita mutta ei! vierastili ei ole käytössä! työryhmät ovat samalla nimellä (KOTIVERKKO). palomuuri on comodo mutta kokeiltu myös että otettu palomuuri pois päältä ja kummassakin koneessa ollut windowsin oma muuri josta on tuo tiedoston jako sallittu. xp-xp yhteys siis toimii hyvin mutta kun yksi visva pääsee mukaan nii johan alkaa perkele kusemaan.. vittumaisinta on se että tuolla vista koneella on kaiki tiedostoni ja printteri niin on aina ilkeetä mennä tolle ko. koneelle tulostamaan jos jotain tarvitsee tulostella.. kyselkää lisää jos vain tarvitsee vastaan kyllä..
ainiin.. ennen vistaa koneiden välillä oli käytössä ipx vai mikä protocolla onkaan.. tämä johtui siitä että tcp ei muistaakseen oikee tykänny tosta sillatusta modeemista.. mutta vistassa kun ei tätä ipx protocollaa enään ole niin sekin idea kusee!
EDIT: tämä on siis se ohjelma jonka olen xp koneille asentanu johon ensimmäisessä viestissäni viittasin: http://support.microsoft.com/kb/922120
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2008 @ 18:27
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2008 @ 18:51 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Katos perkele sain toimimaan.. en tiiä mitä tein tein kaiken alusta laitoin uuden työryhmän nimen ja kaiken tein uudellee nii nyt alko toimimaan! mutta. vielä on se että vista koneelta ku yrittää xp koneelle nii se kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa! koneessahan ei salasanaa ole ja minkä laitan käyttäjätunnukseksi (se nimi jolla tietokoneeseen kirjaudun, vai jokin muu?). salasanan varmaa jätän tyhjäks.. kokeilin laittaa xp koneen kirjautumis nimen ja jättää salasanan tyjäksi niin vista sanoin että väärin..
|
|
Mainos
|
  |
|
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
1. helmikuuta 2008 @ 19:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mulla on hitunen kokemusta toisin rakennetusta sisäverkosta 2 koneen väliin.
98-xp kusi, Arvaus: onko sama xp-vista.
(Edellisessä linkki.)
Etäkäyttäjät eivät pysty todentamaan käyttäen tiliä, jonka salasana on tyhjä.
Huono suomennos, tai ei muutenkaan kerro mulle mitä ei.
Helppo kokeilla, laita molempiin koneisiin tileihin salasanat. Jos on pelkällä nimellä arpominen estetty maailmalta aina.
Mun kokemuksessa 2:set ethernetit ehkä vastaa vanhaa suorakaapeliyhteyttä, joka ei suoraan ole nettikaapelissa. A koneen aukosta maailmalle ei näe konetta B. Ja silleen A-B koneiden välillä noi kirjautumissäänöt voi olla väljemmät.
Kun en ole itse noita 4 ethernettiä määritellyt, missä kerrotaan IP osoite, vai löytääkö xp itse.
Jos osaat ton netin määritellä toimivaks alusta lähtien. Kykenetkö kokeilemaan ilman modeemia ja nettiin pääsyä, onnistuuko yhteys xp-Vista suoraan koneiden ethernettien välillä.
Pari verkkokorttia lisää ei paljoa maksa.
Kun en parempaakaan keksi.
- Zz Topelius -
|