|
Hyvää iltaa/päivää kaikille tietotekniikan tuntijoille, joihin en itse ikäväkyllä kuulu. Tietokoneen käyttö on viimepäivinä tuntunut jokseenkin yhtä mukavalta kuin teräslauteet saunassa. Syynä tähän on ollut ongelmat, joita on tullut vastaan netissä surffatessa ja aivan normaaleja tiedostoja ladatessa.
Eli siis jotakuinkin näin mennään...
Netissä surffatessa olen huomannut kuinka osa kuvista on osittain viottuneita. Siis kuva on puolittain muuttanut värejä ja pixelit ovat sekaisin. Toisena ongelmana netissä on videoiden lataus. Videot näyttävät latautuvan kokonaan, mutta kun itse videota katsoo, loppuu lysti yleinsä kesken. Video vain katkeaa ja ilmoittaa normaaliin tapaan vaihtoehtoisista clipeistä tai uudelleen katsomisesta, kuten normaalistikkin pitäisi, tosin vasta kun video on oikeasti katsottu kokonaan. Tämä ongelma siis on sekä youtubessa, että myös muissa videoita auliisti esittelivillä sivuilla.
Ongelma #2. Aivan tavallisetkin lataukset, kuten päivitykset joissa joudun lataamaan jonkun setup ohjelman tms. korruptoutuvat järjestään. Joudun latailemaan kaikki tiedostot läppärillä ja sitten siirtämään ne pöytäkoneelle. Kyseessä ei siis ole mikään torrent tai muukaan latausohjelma, vaan nämä jokapäiväiset ohjelma lataukset.
Entä itse kone? Käyttis on pereus XP home edition. Muistia koneessa on 2 gigan verran. Kammat olen kerran jo vaihtanut, mutta mitään iloa siitä ei ollut muille kuin kaverilleni, jolle vanhat kammat sysäsin... kun kerta toimivat. Kovo tilan ei pitäisi olla ongelma vielä vuosiin, siis jos se ylipäätään vaikuttaa tämän kaltaisiin asioihin. Niin tosiaan, kone on siis itse kasailtu.. Eli voiko olla mahdollista että jotkut komponentit ei toimi keskenään? Kuulostaa tosin oudolta.. Kun kerta kaikki muu toimii..
Eli, olisiko jollakulla jotain hyviä ideoita miten kaikki tuo saataisiin korjattua? Uusi kone? Ehkä uusi emo, tai vaikka näppis...
Kiitoksia jo näin etukäteen kaikille.
|