|
Aloittelija PC:n puikoissa =)
|
|
|
TheLucky
Senior Member
4 tuotearviota
|
16. helmikuuta 2008 @ 18:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa avata console Counter-Strike Sourceen (ohjeet täällä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/595159 ).
Kun olet saanut sen auki kannattaa pelata mahdollisimman pienellä tähtäimellä, koska osumatarkkuus on suurempi. Miinuksena se vie aikaa opetella, mutta kyllä siitä on sitten apua. Jotta saat sen, sinun pitää kirjoittaa Consoleen "cl_crosshairscale 3500" ilman "-merkkejä.
Sitten jos ei meinaa millä öwnätä Counterrissa, suosittelen: ota peli pois, käy maate vaikkapa vartiksi ja kokeile uudelleen. Itse olen havainnut tuon hyväksi. Ja kartat (eli mapit) kannattaa aina opetella ulkoata (tai kyllähän ne siinä muistuu kun tarpeeksi monesti pelaa). Ja vielä aseisiin: Awp on mielestäni nyyppien ase (nyyppä = noob = huono pelaaja). A-snipa (automaattisnipa, ei tarvitse ladata aina kun ammut, kuin vasta kuin lipas on tyhjä) on ihan ok ase, jos osaa pelata sillä. Mutta joo, tuli taas VAIN minun mielipiteitä. Jokaisella on omansa.... Lucky kiittää ja kuittaa.
The Lucky: Name tells everything ;)
"Ill see peace back on earth if I gotta murder every one of these barstad with my bare goddamn hands."
|
Senior Member
|
19. helmikuuta 2008 @ 12:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse kyllä sanoisin vähän vastaan siihen, että suurempi tähtäin olisi parempi. Itse osumatarkkuushan siinä ei parane, jos puhutaan aseesta, vain hahmotuskyky onko tähtäin siinä missä sen haluat olevan (kohteessa).
Pienellä tähtäimellä on helpompaa osua siihen mihin haluaa pitkillä matkoilla. Kuitenkin mapit countterissa ovat lähitaistelumappeja suurilta osin (train, office, inferno jne.). Pieni tähtäin hukkuu nopeasti taustaan ja tämä on ongelma nopeissa ja nopeaa hahmottamista tarvittavissa konflikteissa. Refleksinomaisesti pelatessa, suom. ns. perstuntuma,(kehittyy monen vuoden peluun jälkeen) tarvitaan nopeaaa hahmottamiskykyä, missä on tähtäin ja kohde. Silmä havaitsee suuremman tähtäimen ruudula helpommin ja näin pystyyään toteuttamaan opittu refleksi, kuten vaikkapa osuminen ensimmäisellä päähän. Pienellä tähtäimellä aikaa menee sen etsimiseen ja läheltä sitä on myös vaikeampi saada haluaamaansa paikkaan, koska pinta-ala suhteessa tähtäimen kokoon on huomattavasti suurempi.
Tottumiskysymyshän se on ainakin sunnuntaipelaajille. :)
Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
|
Member
|
19. helmikuuta 2008 @ 14:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jees, en tiedä... Ainut ongelma joka tulee vastaan on se että vaikka kuinka olen paikallani ja tähtään niin ei jumakauta osu kerrasta, mutta sitten nämä hemmot tulee juosten nurkantakaa ja latasee kerrasta heh.... menee vanhalle jo hermot =) Mut joka kerta paremmin ;)
|
Member
|
19. helmikuuta 2008 @ 14:20 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ja mahtaakohan muuten Counterissa olla minkäikäistä porukkaa...'?? Olen huomannut että pääasiassa 13-18v.... itse olen jo 27 olenko siis outo?? *wirn*
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
19. helmikuuta 2008 @ 14:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sudenuni: Ja mahtaakohan muuten Counterissa olla minkäikäistä porukkaa...'?? Olen huomannut että pääasiassa 13-18v.... itse olen jo 27 olenko siis outo?? *wirn*
Yksi syy miksi en jaksa kyntteriä pelata. Peliseura on yksinkertaisesti niin tympeää (uhmakkaat teinit) että pelaaminen ei ole hauskaa. Ruotsalaiset serverit ovat kohtuu hyviä (porukkaa järkevämpää), mutta kaikki suomiservut missä olen pelannut ovat kyllä melkoisia valitusfestejä. Lisäksi jos meinaat pärjätä kyntterissä, joudut pelaamaan sitä 12h päivässä joka päivä. Taitotaso on nykyään sourcessakin jo suhteellisen korkea.
|
|
AlluDaMan
Member
3 tuotearviota
|
19. helmikuuta 2008 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Cs:n kannattaa ladata netistä tai niitten sivuilta. Ja ostaa pelkkä steam(8e).
AMD PHENOM II 545 3.0GHZ AM3
ARCTIC COOLING FREEZER 64 PRO PWM
ASUS M4N78 E-SATA 8CHANNEL ATX
4GB DDR2 800Mhz (2x2GB)
1000GB SATA2 7200RPM
ATI RADEON HD4870 1GB GDDR5 PCI-E
22X DVD+-RW DL SATA
600W ATX Virtalähde 120MM
Artic Cooling 92MM
Win 7
|
|
TheLucky
Senior Member
4 tuotearviota
|
19. helmikuuta 2008 @ 20:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No siis itse tykkään pelailla pienellä tähtäimellä, kun oon pelannu noin 3 vuotta putkeen pelannu. Tuskin osuisin enään niin hyvin normaali-asetusten "small" tähtäimellä. Ja eikä se tähtäin mihinkään huku, nopeasti sen havaitsee, kun siihen tottuu, ja tietää suurin piirtein missä se on jos pelailee Scoutilla (mutta mitäs järkeä siinä on?!). Mutta, se on vain tottumis kysymys. Itse aloitin Counter-Strike Sourcella, enkä 1.6 . Mutta mutta, tottumiskysymys...
"Ill see peace back on earth if I gotta murder every one of these barstad with my bare goddamn hands."
|
Member
|
20. helmikuuta 2008 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Miten tämä kyykky´hyppy tapahtuu.... ´kun juoksen ja esim yritän loikata laatikon päälle, juoksen + kyykky + hyppy + kyykky. Niin ei tapahdu mitään.-... vasta sen jälkeen kun lopetan eteenpäin menemisen niin ukkeli tekee loikan... aargh
|
|
TheLucky
Senior Member
4 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2008 @ 00:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei ei ei, eli: kun juokset, paina ensin hyppy sitten kyykky. Ei tartte muuta tehä. Aika helpon kuullosta? kokeile vaikka :)
|
|
Hekote
Junior Member
|
21. helmikuuta 2008 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ota reilusti vauhtia esim. kuilujen tai sen tapaisten yli hyppäämiseen, mutta esim. korkean laatikon päälle hyppyyn ei tarvita vauhtia. hyppää ja paina kyykky-nappia, ja jos ei onnistu, yritä uudelleen. pian hypitkin kaikkialle ensi yrittämällä
Muumitalossa Peikko puhelimessa
|
Member
|
25. helmikuuta 2008 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juu ei tuo nyt hankalaa ole... onpahan vaan huomattu että porukka vetää counterissa jatkuvasti jollain huijauskoodeilla... ei oikein natsaa näin vanhalle sedälle enää :/
|
|
Mainos
|
  |
|
|
TheLucky
Senior Member
4 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2008 @ 19:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sudenuni: Juu ei tuo nyt hankalaa ole... onpahan vaan huomattu että porukka vetää counterissa jatkuvasti jollain huijauskoodeilla... ei oikein natsaa näin vanhalle sedälle enää :/
Elä pappa huoli, se on vain merkki heikkoudesta :)
|