|
Vistan asennusongelma :(
|
|
Junior Member
|
1. helmikuuta 2008 @ 13:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokosin itse koneeni (ja varmistin kyllä, että kaikki on oikein) ja koitin asentaa siihen 64-bittisen vista home Premiumin. Asennus toimii muutenkin todella hitaasti ja jumittaa monessa kohdassa useammaksi minuutiksi kerrallaan, jatkuen lopulta kuitenkin normaalisti.
Siinä vaiheessa, kun asennusohjelma kopioi tiedostoja, asentaa niitä ja käynnistää itsensä uudelleen, se jökkää totaalisesti viimeiseen kohtaan "Viimeistellään asennusta".
Emolevyssä oleva "näyttö" näyttää "FF":ää, joka manuaalin mukaan tarkoittaa failed boot attempt. Olen koittanut alustaa kovoja useaan otteeseen, poistanut vanhat asennusyritykset ja koittanut taas uudestaan. Olen jättänyt kovot alustamatta ja tehnyt muutenkin kaiken mitä olen keksinyt.
Koneeni oleelliset osat ovat:
Kingston HyperX 2GB 1066MHZ DDR2 x2
Intel Core 2 Quad Q6600, 2.4GHz, SKT775
Seagate Barracuda ES 750GB SATA-II x2
Abit AB9 QuadGT LGA775 ATX-emolevy
Thermaltake 600W ToughPower
Toivottavasti joku voisi auttaa tässä ja kertoa, että mistä päästä sitä ongelmaa pitäisi lähteä lähentelemään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2008 @ 19:51
|
Senior Member
|
2. helmikuuta 2008 @ 16:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ovatko emosi kaikki satapaikat boottaavia kokeile eri liittimiin...
Kokeile vain yhdellä muistikammalla....ja eri sloteissa...testaa muistit..
Tunnistuvatko osat biosissa...
|
|
awfulape
Newbie
|
3. helmikuuta 2008 @ 12:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on sama tilanne suunnilleen samalla kokoonpanolla (abit ab9, Seagate Barracuda 7200.10 ja kigston 4gt).
Tänään vistan uudelleen asennuksessa se näytti jumittavan tuohon Viimeistellään asennusta -kohtaan ja resetoin sen pari kertaa.
Sitten vaihdoin biosissa sil3132 sata controllerin sata modeksi ide:n ja laitoin asentamaan uudelleen ja nyt asennus menikin läpi.
Viimeisellä kerralla en ollut seuraamassa asennusta ja voikin olla että se ei jumahdakkaan kokonaan vaan se kestää siinä kohdin kauemmin (ainakin 10minuuttia odottelin). Tai sitten se bios asetus vaikutti tai biosin tallennus korjasi jotain.
Muistan hämärästi että edelliselläkin kerralla asennus meni vastaavalla tavalla eli ensin näytti jumittavan ja sitten säädin jotain ja sitten menikin läpi kun en ollut seuraamassa:)
Laitteiston pohjalta voisi epäillä myös että on jokin silloin tällöin tuleva tilanne johon se jumahtaisi.
Olisi kiva tietää mistä tämä johtuu ettei tarvitse säätää aina windows asennuksen yhteydessä.
|
|
thtt
Newbie
|
5. helmikuuta 2008 @ 20:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mulla on just sama homma että asennus etenee tosi hitaasti, mutta tuo ei meinaa löytää ajureita vaikka pitäs olla oikea cd sisällä?
|
|
thtt
Newbie
|
6. helmikuuta 2008 @ 15:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Osaisko kukaan neuvoa kun tuo vasta koottu kone ei ala asentamaan tuota Vistaa. Kun käynnistää se tekee sen tarkastuksen jossa se tunnistaa ne kaikki laitteet. Sitten tulee se Boot from cd ja sen jälkeen "Disk boot failure, insert system disk and press enter". Sitten kun laittaa Vistan DVD:n sisään niin se alkaa pyörittään sitä ja tulee se palkki jonka päällä lukee "Windows lataa tiedostoja" sitten sen jälkeen ruutuun ilmestyy palkki jossa menee se vihreä "mato". Tämän jälkeen tulee Vista-tyylinen taustakuva johon asennus sitten jumittaa.
Oon kokeillu yhellä muistikammalla - ei auta. Oon tarkistanu kaikki johot ja bios tunnistaa muistit, kovalevyn ja DVD-aseman. Oon myös säätäny sen First boot devincen tuoksi CdRom:iksi. Tarvis todellakin neuvoja tämän kanssa.
Kokoonpano:
Prosesori: AMD Athlon 64 X2 6000+
Emolevy: Abit AM2 NF520 ATX DDR2 8CH HDA GBLAN
Muistit: 2x Kingston DDR2 2Gb 800Mhz
Kiintolevy: Western Digital Caviar SE16 WD3200AAKS
DVD-asema on joku LG:n Sata väylään kytkettävä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. helmikuuta 2008 @ 15:30
|
Junior Member
|
24. helmikuuta 2008 @ 23:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ongelma selvisi:
olivat myyneet minulle rikkinäisen emolevyn. nyt on emo vaihdettu ja kone pelaa..
tai melkein. kun koitan jotain pelata niin koko kone kaatuu hetken päästä. mutta koitan sitä selvittää :P
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2008 @ 08:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mites se peli kaatuu? Meinaan jos et Vistasta niin välitä niin kannattaa vaihtaa XPhen. Itsellä auttoi tohon pelien kaatuiluun
|
|
Mainos
|
  |
|
|
JamPS
Member
3 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2008 @ 09:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Suosittelen vaihtamaan Vistan XP:hen. Saa koneesta reilusti enemmän irti.
|