Q6600 ja Vcore
|
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2008 @ 17:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli tuota prossua on tullut jonkinverran kelloiteltua, mutta yhden "häiritsevän" tekijän olen huomannut. Eli ip35-e:llä mennään ja BIOSista on laitettu EIST ja C1E pois päältä. Kellot olen nostanut 3.0GHzaan ja Vcoren pitänyt defaulttina, eli jossain 1.21V:ssä.
Cpu-z kuitenkin näyttää vain 1.168V. Eikö tuo kuulosta kovin alhaiselta? Paljonko tuossa 3.0GHz pitäisi olla? Kone on kaatunut kertaalleen ilman BlueScreeniä, eli se vain sammui. Siitä en tiedä mistä johtui.
Enempää en kuitenkaan uskalla kellottaa, ennenkö olen saanut tämän ratkaistua... PS. tuossa eilen ottamani SC
EDIT: CoreTemp sen sijaan näyttää defalult volttia, eli samaa mitä BIOS. CPU-zaan ei näköjään jostain syystä kannata luottaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2008 @ 17:39
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2008 @ 17:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Oma Q6600 voittaa sun Qs, koska tää antaa Bluescreeniäki ku haluaa sammua.
NVIDIA GTX970 4096MB / AMD FX-8350 @4.40GHz - Thermalright Macho Direct Tower / Gigabyte GA-970A-UD3P / HyperX FURY 16GB DDR3-1866 / Asus XONAR DG / TP-Link TL-WN811ND WLAN HyperX FURY 240GB(SSD) / Western Digital 2TB / Corsair Carbide Series 200R / Seasonic 520W S12II Bronze 80+ | Windows 10 64bit
Misc: Logitech G300S - Steelseries QCK / Logitech G510 / Sennheiser HD598 /
3 x Asus VE247H
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2008 @ 18:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Pistä vaikka 1.27 vCore ja testaa Orthosilla vakaus
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
2. helmikuuta 2008 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Pitääpä kohta koettaa juu, kiitos. Primellä olen kyllä ajanut n. 1h tällä taajuudella/vcorella.
Tulin kuitenkin siihen johtopäätökseen, että cpu-z on väärässä.
Lainaus: Oma Q6600 voittaa sun Qs, koska tää antaa Bluescreeniäki ku haluaa sammua.
Hehe... :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2008 @ 19:15
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
3. helmikuuta 2008 @ 00:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OOIE: Pistä vaikka 1.27 vCore ja testaa Orthosilla vakaus
Vcoren pistin 1.27 - samalla innostuin laittamaan 100MHz kelloja ylöspäin (nyt 3.1GHz). Tosin laitoin aluksi kellot ylöspäin, mutta tämä vain vahvisti epäilykseni - kone meni kyykkyyn 15min primen jälkeen.
Nyt tuntuisi olevan vakaampi, kun tuota primeä tosiaan kestää ihan hyvin, lämmönnousun kustannuksella. Keskim. 34C idlelämmöt --> 39C ja 50C rasituslämmöt --> 59C. Aika moni joutuu pitämään kuitenkin Vcorea siellä 1.35, niin olen tähän kuitenkin tyytyväinen. Taitaa jäädä tähän hetkeksi... :)
|
Grammari
Suspended due to non-functional email address
|
3. helmikuuta 2008 @ 10:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Terve!
Katselin, että täällä kellotuksesta puhutaan ja siihen oma ongelmani myös liittyy. Prossuna tuo samainen Q6600, mutta emolevynä DFI Blood Iron P35. Ongelmana on se, että CPU Core Voltage ei nouse kirveelläkään. Kaikki virransäästöön liittyvät on otettu pois päältä ja ties mitä koitettu, mutta se pysyy siellä vakio 1.20V vaan. Loppui kyllä iteltä ideat eilen kesken, olisikohan täällä joku joka tietää mitä namiskaa vääntää, että nuo voltit lähtis nousuun? Kerrotaan nyt vielä, että kone kaatui Orthosia ajaessa, kun kelloja olin nostanut 2,5Ghz.
|
Grammari
|
6. helmikuuta 2008 @ 08:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Mahtaakohan tuohon ylläolevaan viestiin saada vastausta vai pitäisikö tehdä kokonaan uusi viestiketju.
|
Member
7 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2008 @ 16:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Terve!
Katselin, että täällä kellotuksesta puhutaan ja siihen oma ongelmani myös liittyy. Prossuna tuo samainen Q6600, mutta emolevynä DFI Blood Iron P35. Ongelmana on se, että CPU Core Voltage ei nouse kirveelläkään. Kaikki virransäästöön liittyvät on otettu pois päältä ja ties mitä koitettu, mutta se pysyy siellä vakio 1.20V vaan. Loppui kyllä iteltä ideat eilen kesken, olisikohan täällä joku joka tietää mitä namiskaa vääntää, että nuo voltit lähtis nousuun? Kerrotaan nyt vielä, että kone kaatui Orthosia ajaessa, kun kelloja olin nostanut 2,5Ghz.
Ootko kokeillu painella noita page up ja down nappeja, veikkaisin että menee siitä koska omalla emolla meni. Onkos sulla boxed cooler? ja jos tulee vastaan semmonen onkelma et kone käynnistyy mut ei tuu näyttöön kuvaa nii pitäs nostaa PCI-E Frequencya pikkasen, ainakin itellä korjaantu asia nostamalla sitä.
E8500, GTX280, 2gb ddr2 800mhz, Abit IP35 Pro, Chieftech super series 600w || 20 BenQ FP202WAG, Logitech G9 & random naputin = Smooth Gaming :)
|
mrcheeky1
|
3. huhtikuuta 2008 @ 19:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bylsma: Lainaus: Terve!
Ootko kokeillu painella noita page up ja down nappeja, veikkaisin että menee siitä koska omalla emolla meni. Onkos sulla boxed cooler? ja jos tulee vastaan semmonen onkelma et kone käynnistyy mut ei tuu näyttöön kuvaa nii pitäs nostaa PCI-E Frequencya pikkasen, ainakin itellä korjaantu asia nostamalla sitä.
+/- vois kans kokeilla.
Q6600 @ 3,6GHz | Asus P5Q Deluxe | 4 Gt DDR2 (4 x 1 Gt) | Leadtek GeForce GTX260 Extreme+ | Antec P182 | Corsair HX520 | WD VelociRaptor 150GB | Samsung SpinPoint F1 750GB | Vista Home Premium 64-bit
Jäähdytys: D-Tek Fuzion V2 | ThermoChill PA120.3
|
Member
5 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2008 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Minun Q6600 on 3.0 GHz ja voltit 1.3375 vakiojäähyllä. Ei ole mitkään kovat lämmöt. Hyvin toimii, ennen kaatuili joskus bluescreeniin mutta nostin voltteja niin eipä ole kaatuillut. =)
|
Member
7 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2008 @ 21:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Vakiolla 3.0ghz? mitkä on rasitus lämmöt? Oman prossun päällä pyörii zallun 9500cnps ja on 3,4ghz voltit 1.38 ja lämmöt rasituksessa 67'C
Edit: ja jos tosta nostan nii ei oo enää orthos vakaa :(
E8500, GTX280, 2gb ddr2 800mhz, Abit IP35 Pro, Chieftech super series 600w || 20 BenQ FP202WAG, Logitech G9 & random naputin = Smooth Gaming :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2008 @ 22:01
|
Member
5 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2008 @ 22:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bylsma: Vakiolla 3.0ghz? mitkä on rasitus lämmöt? Oman prossun päällä pyörii zallun 9500cnps ja on 3,4ghz voltit 1.38 ja lämmöt rasituksessa 67'C
No pelattaessa esim COD4 lämmöt joku 45-55 ja everestin rasitustestissä joku 60-65, mutta kotelona Antec ninehundred niin se selittää vähän.
|
Member
7 tuotearviota
|
3. huhtikuuta 2008 @ 22:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä on joku ihme peltikotelo mihin olen kikkaillut läpivedon, kyllä se laski parilla asteella.
|
Mainos
|
  |
|
Grammari
|
3. huhtikuuta 2008 @ 22:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kyllä tuo mun ongelma aika nopeesti selvisi. Ratkaisuna oli, että kun vcorea nostaa niin täytyy buutata kone välillä, että muutos näkyy biosissa. En tiedä sitten onko tuo vain Blood Ironin ominaisuus vai ihan yleinen piirre.
Parhaimmillaan on nyt tullut kellitettyä Q6600 3,2Ghz ja Vcorea 1.31. Lämmöt pysyy ihan kohtuu hyvin kurissa Xigmatekin jäähyllä.
|