User Käyttäjä Salasana  

perjantai 21.11.2025 / 04:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > .exet ei aukea, windows xp ei loyda polkuja!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
.exet ei aukea, Windows XP ei loyda polkuja!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
naledi3
Newbie
_
6. helmikuuta 2008 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei, hankin juuri uuden koneen, mutta en onnistu asentamaan siihen mitaan netista lataamiani ohjelmia (edes adobe, skype, messenger). Alku menee hyvin, mutta lopussa asennusvaiheessa .exe-filet ei aukea, ja saan virheilmoituksen: "Windoes cannot access the specified device, path, or file. You may not have the appropriate permission to access the item". Olen kirjautuneena sisaan adminina. Asun ulkomailla, ja taalta on hankala saada ammatiapuakaan, joten olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa!!
Senior Member
_
6. helmikuuta 2008 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hiiren oikealla napilla "run as administrator" pikakuvakkeen päällä...

naledi3
Newbie
_
6. helmikuuta 2008 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se onnistu...ja olen administrator ja luvissa ei pitaisi olla vikaa. Voisiko olla kyse jostain IE:n turva-asetuksista, tai SP 2:sta?? Auttakaa..
Senior Member
_
6. helmikuuta 2008 @ 19:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
uuden koneen
Vista vai xp ?

naledi3
Newbie
_
6. helmikuuta 2008 @ 19:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windows XP ja service pack 2
Senior Member
_
6. helmikuuta 2008 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko jokin turvaohjelmisto päällä joka plokkaa... joissakin ohjelmistoissa on oletuksena suoritettavien tiedostojen plokkaus päällä...säätöä...

Koita luoda uusi käyttäjätili täysin oikeuksin ja kokeile pelittääkö se...

naledi3
Newbie
_
6. helmikuuta 2008 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oikeuksissa ei ole nahtavasti mitaan ongelmaa, ja olen myos yrittanyt uuden tilin luomista, joten kyse on kylla jostain muusta.
Senior Member
_
6. helmikuuta 2008 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se joku oikeusjuttu on....viturallaan!

Selaa noita http://www.google.fi/search?q=Windows+ca...i&start=10&sa=N

naledi3
Newbie
_
6. helmikuuta 2008 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko? mutta oon kanssa googlannu ja yrittany vaikka mita noista keinoista, mikaan ei toimi!
Senior Member
_
7. helmikuuta 2008 @ 10:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virheilmoitus yrittäessäsi suorittaa exe:ä viittaa oikeuksiin suorittaa sitä.
-oletko yrittänyt järjestelmän palautusta?
-korjaus/uudelleenasennus voisi olla myös ratkaisu...

Ko. tiedoston (mikä ei aukea) ominaisuudet>suojaus välilehdellä pitäisi olla täydet oikeudet sillä tilillä mitä käytät...(xp-pro)

Suojaus välilehti ei muistaakseni näy suoraan xp-home:ssa vaan pitää käynnistää vikasietotilaan ja kirjautua adminina...

jamppa67
Junior Member
_
7. helmikuuta 2008 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta tuli mieleeni vanha kunnon suuri sininen eli IBM.
Ihmettelin vähän vastaavaa ongelmaa muutama vuosi sitten yrittäessäni asentaa ohjelmia IBM Thinkpad läppäriin. Järjestelmänvalvojana ei sitten onnistunut millään, koska siinä käyttäjätunnuksessa oli tuo mystinen ä -kirjain. Sitten kun olin tehnyt uuden admin -tunnuksen ilman skandeja alkoi homma heti toimimaan. Voisko tässäkin olla kyseessä IBM preload ja skandiongelma?
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
7. helmikuuta 2008 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi suojaus välilehti (ei vakiona näy yhdessäkään XP Pro:ssa mitä oon nähnyt. Ja Homessa vain safe-modella)
http://support.microsoft.com/kb/304040/fi
Firman ohjeet, jotka ei kaikilta osin pitänyt paikkaansa mulla XP Pro:ssa.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/622158
Tuolta voi lukea, miten suojaus käyttö vei omistaja-adminilta oikeudet yhteen kansioon. Ja mistä piti säätää näkyviin. (Jolloin syntyi yleinen kansio.)

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > .exet ei aukea, windows xp ei loyda polkuja!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy