User Käyttäjä Salasana  

torstai 11.9.2025 / 16:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mistä e8400?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mistä e8400?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Skikuda
Junior Member
_
8. helmikuuta 2008 @ 21:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko vinkkiä kaupasta jossa olisi noita saatavilla heti tai lähipäivinä?
(EU:n sisällä mutta mieluiten Suom.)
En löytänyt googlaamalla enkä hintaseuranasta kauppaa jolla olisi varastossa tai edes tulossa lähipäivinä.
Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no itte hain jimssiltä silloin kun niitä sinne pariviikkoa sitten eka satsi tuli (: mutta nyt ei taida missään olla. uskoisin kuitenkin että jimssille niitä varmaan ekana tulee taas. älä vaan mene saatavuuden takia ostamaan mitään vanhaa E6xx0 sarjalaista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. helmikuuta 2008 @ 11:28

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. helmikuuta 2008 @ 12:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sampotus:
älä vaan mene saatavuuden takia ostamaan mitään vanhaa E6xx0 sarjalaista.

Hieman huvittaa tuo kuolemanvakava suhtautuminen uuteen tekniikkaan.;)
Itse punnitsin tilanteen ja koska uusi kone pitää saada ja minulla nyt on aikaa sen kanssa värkätä niin tilasin koneeni E6850 prossulla ja Abit IP35 emolla. On täysin selvää että viime vuoden huippuprossu on minun käytössä vielä viidenkin vuoden kuluttua täysin käyttökelpoinen koska nykyisellä perus Pentium 4/1,7GHz prossullakin pärjään kohtalaisesti. Jotkut uudet ohjelmat vaan vaativat tehokkaampaa konetta joten päivitys on nyt paikallaan.

Ja kun mitään Core 2 Quad'in tapaista energiasyöppöä saunankiuasta en viitsi tällaisena kalliin energian aikana koneeseeni laittaa, eikä ole tarvetta kellottaa eikä pelata pelejä niin E6850 tuntuu aivan järkevältä valinnalta, varsinkin kun sen kanssa ei edes tarvitse pähkäillä emon päivitystarpeella jne. Ainahan aikaa pelaamalla saa uudempaa tekniikkaa tai vanhaa tekniikkaa halvemmalla hinnalla mutta kun olen hankintapäätökseni tehnyt niin lopetan näitten keskustelujen lukemisen moneksi vuodeksi ja keskityn taas muihin asioihin.

Tietenkin jos elämän suurin tarkoitus on osallistua pelien valmistajien/laitevalmistajien oravanpyörään niin silloin tietenkin pitää aina kahden vuoden välein laittaa tukku riihikuivaa rahaa likoon laitteistopäivityksiin...=)
Lantsa
Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 12:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
E6850 on aivan turha ostos. Maksaa hullusti ja on vanhentunutta tekniikkaa. Q6600 olis ollu paljon järkevämpi, virrankulutus maksimissaan 105W, eikä se mitenkään hullusti lämpenekään. Mutta itse voi aina päättää mihin rahansa sijoittaa.

[Intel Q9450 @ 3,2GHz + Noctua NH-U12P][Asus P5E X38][MSI HD4870 OC 512MB 780/4000MHz][WD 640GB AAKS][Antec P182 + Corsair HX520W][Vista Home Premium 64-bit]
Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
japsu uskon kyl sua tossa. jos et pelaa tai mitään ihmeempiä ohjelmia pyörittele niin kyllä sillä päjrääkin.
Senior Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 18:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japsu1:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sampotus:
älä vaan mene saatavuuden takia ostamaan mitään vanhaa E6xx0 sarjalaista.

Hieman huvittaa tuo kuolemanvakava suhtautuminen uuteen tekniikkaan.;)
Itse punnitsin tilanteen ja koska uusi kone pitää saada ja minulla nyt on aikaa sen kanssa värkätä niin tilasin koneeni E6850 prossulla ja Abit IP35 emolla. On täysin selvää että viime vuoden huippuprossu on minun käytössä vielä viidenkin vuoden kuluttua täysin käyttökelpoinen koska nykyisellä perus Pentium 4/1,7GHz prossullakin pärjään kohtalaisesti. Jotkut uudet ohjelmat vaan vaativat tehokkaampaa konetta joten päivitys on nyt paikallaan.

Ja kun mitään Core 2 Quad'in tapaista energiasyöppöä saunankiuasta en viitsi tällaisena kalliin energian aikana koneeseeni laittaa, eikä ole tarvetta kellottaa eikä pelata pelejä niin E6850 tuntuu aivan järkevältä valinnalta, varsinkin kun sen kanssa ei edes tarvitse pähkäillä emon päivitystarpeella jne. Ainahan aikaa pelaamalla saa uudempaa tekniikkaa tai vanhaa tekniikkaa halvemmalla hinnalla mutta kun olen hankintapäätökseni tehnyt niin lopetan näitten keskustelujen lukemisen moneksi vuodeksi ja keskityn taas muihin asioihin.

Tietenkin jos elämän suurin tarkoitus on osallistua pelien valmistajien/laitevalmistajien oravanpyörään niin silloin tietenkin pitää aina kahden vuoden välein laittaa tukku riihikuivaa rahaa likoon laitteistopäivityksiin...=)

E6750 olisi ollut parempi hinta/laatu suhteeltaan.

Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no se on sinun mielipiteesi.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. helmikuuta 2008 @ 19:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kakikello:
E6750 olisi ollut parempi hinta/laatu suhteeltaan.

Olen kyllä tuon litanian lukenut täältä varmaan jo 100 kertaa mutta E6850:n kellotaajuus on joka tapauksessa n. 13% suurempi kuin 6750:n joten sen elinkaari minulla kellottamatta on aavistuksen verran parempi. Tämä riittää minulle perusteluksi koska 5 vuoden kuoletusajalla joku 70 euron hintaero ei merkkaa tuon taivaallista 1000 euron paketissa. Eli maksan 6850 prossusta 4 senttiä päivässä lisähintaa.=)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lantsa:
Q6600 olis ollu paljon järkevämpi, virrankulutus maksimissaan 105W, eikä se mitenkään hullusti lämpenekään.Mutta itse voi aina päättää mihin rahansa sijoittaa

Koska virrankulutus kuitenkin on lähes 50% suurempi kuin E6850:llä enkä tarvitse 4-ydintä mihinkään ja vielä maksan itse oman sähkölaskuni niin järkevyyskriteereistä voidaan hyvinkin olla eri mieltä. Eikä tietokonehankinta ainakaan yksityiskäyttöön ole mikään "sijoitus" joten päätös oli helppo. =)

Vai eikö Q6600 käy kuumana? Minkähän takia sitten netissä on satoja valituksia tuosta asiasta, ja vain osa koskee kellotettua prossua.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=q6600+hot&btnG=Hae&meta=

Mutta kieltämättä E8400 on varmasti aivan järkevä valinta jos sitä vaan olisi, tosin annan yleensä mieluummin ensin muitten testata uutuustuotteet mahdollisten lastentautien varalta ennen kuin itse niitä hankin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. helmikuuta 2008 @ 19:39

Skikuda
Junior Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen nyt 2 päivää kyntäny netissä etsimässä e8400 mutta tuloksetta, olisi todennäköisesti helpompi saada ydinkärki postiennakolla tänne pohjois-savoon kun tuo perhanan prosessori.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. helmikuuta 2008 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Itse kuitenkin heitit rahaa kaivoon siksi että oli kiire saada prossu.

e8400 on nopeampi, viileämpi, vähemmän virtaa kuluttava ja noin 70? halvempi kun sitä verrataan e6850 malliin.
Ei ole maailmassa yhtään järkiperäistä syytä sille miksi kannattaisi hukata rahojaan e6850 malliin.
Munakenno
Newbie
_
9. helmikuuta 2008 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jopas on hätästä sakkia, kun ei malta 2-4 viikkoa odottaa.
Skikuda
Junior Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 21:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Munakenno, tiedätkö mihin on tulossa ~2vk sisällä noita e8400ia?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. helmikuuta 2008 @ 21:14

Munakenno
Newbie
_
9. helmikuuta 2008 @ 21:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Verkkokauppa.com ilmoittaa ainakin, että 18.2.2008 saapuu seuraava erä.
Luulisi, että maahantuoja toimittaa myös muualle noita silloin.
Skikuda
Junior Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu pari pv sitten tuonne teinkin tilauksen, sää nähdä riittääkö niitä vai tilasinki liian myöhään
Munakenno
Newbie
_
9. helmikuuta 2008 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite tilasin 7.2. Famikolta päivityspaketin, jossa E8400. Eiköhän se jokatapauksessa kuukauden sisällä tule. Se on kumminkin aika pieni aika siihen verrattuna, mitä tuota tulee käytettyä.

Ja jos tuntuu pitkältä ajalta, niin kannattaa vaikka vilkaista tätä vertailua E6850 ja E8400 välillä:

http://en.expreview.com/?p=68&page=4
Lantsa
Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 22:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiesin, että noi käy viileempinä kuin vanhat, mutta 24c idlessä ja 46c loadissa 3,6GHz kelloilla, aikas hyvin. Uudet quaditkin varmaan eivät kuumene niin paljoa, itelle oon ostamassa Q9450:aa. Sitäkin voi sitten kellotella 2,66GHz ---> 3,5GHz ilman suurempia lämmönnousuja, cooleriksi ajattelin ottaa Noctuan uusimman mallin 120mm coolerilla.

[Intel Q9450 @ 3,2GHz + Noctua NH-U12P][Asus P5E X38][MSI HD4870 OC 512MB 780/4000MHz][WD 640GB AAKS][Antec P182 + Corsair HX520W][Vista Home Premium 64-bit]
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2008 @ 01:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

e8400 on nopeampi, viileämpi, vähemmän virtaa kuluttava ja noin 70? halvempi kun sitä verrataan e6850 malliin.

En kiistä, tuo pitää täysin paikkansa mutta minulla ei ole pakonomaista tarvetta saada parasta ja hienointa mitä markkinoilta löytyy, varsinkaan kun sitä ei nyt kaupoissa vielä tunnu olevan. Eli tuolla pienellä "paremmuudella" ei ole käytännön merkitystä siinä hommassa mihin olen konetta hankkimassa.

Ei ole maailmassa yhtään järkiperäistä syytä sille miksi kannattaisi hukata rahojaan e6850 malliin.

Koska minulla on nyt tässä kuussa mahdollisuus käyttää aikaa koneen päivittämiseen ja minulla riittää että sen suorituskyky nousee esim. tällä Benchmark asteikolla sijalta 237 tuonne jonnekin 1,749 lukemille eli n. 7-kertaiseksi niin tässä on minulle aivan rittävä syy.
http://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html

Rahahan ei muuten koskaan mene hukkaan, se vaan siirtyy taskusta toiseen. =)
"Money make's the world go around"...

Tuntuu täällä välillä siltä kuin tietokoneella olisi joillekin joku itseisarvo, minulle se on kuitenkin vain työkalu tai väline jolla voin suorittaa tarpeellisia (ja joskus myös vähemmän tarpeellisia) tehtäviä. Niin kauan kun se suoriutuu tehtävistään kohtuullisesti en näe tarvetta sen päivittämiseen.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2008 @ 01:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kiistä, tuo pitää täysin paikkansa mutta minulla ei ole pakonomaista tarvetta saada parasta ja hienointa mitä markkinoilta löytyy, varsinkaan kun sitä ei nyt kaupoissa vielä tunnu olevan. Eli tuolla pienellä "paremmuudella" ei ole käytännön merkitystä siinä hommassa mihin olen konetta hankkimassa.

Mutta mielellään maksat 70? ylihintaa hitaammasta ja kaikin puolin huonommasta prossusta.
Lainaus:
Tuntuu täällä välillä siltä kuin tietokoneella olisi joillekin joku itseisarvo, minulle se on kuitenkin vain työkalu tai väline jolla voin suorittaa tarpeellisia (ja joskus myös vähemmän tarpeellisia) tehtäviä. Niin kauan kun se suoriutuu tehtävistään kohtuullisesti en näe tarvetta sen päivittämiseen.

Lähinnä suurin osa ihmisistä pyrkii siihen että saa rahoilleen mahdollisimman suuren vastineen. Kaikilla ei ole rahaa hukattavaksi asti.

Sinällään turhaan puolustelet valintaasi. Ostit ylikalliin vanhan mallin prossun siksi koska sinulla oli kova kiire.
Totuus ei siitä muuksi muutu.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2008 @ 01:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lähinnä suurin osa ihmisistä pyrkii siihen että saa rahoilleen mahdollisimman suuren vastineen.

Minäkin pyrin saamaan rahoilleni vastinetta, tosin sen ei tarvitse olla mahdollisimman suuri.

Sinällään turhaan puolustelet valintaasi. Ostit ylikalliin vanhan mallin prossun siksi koska sinulla oli kova kiire.

Eihän minulla ole mitään varsinaista tarvetta "puolustella" valintaani. Olen ehkä perustamassa PC-museota ja siksi halajan täysin käyttökelvottomia, vanhentuneita viimevuotisia komponentteja.=)

OK, eli minulla on varaa antaa periksi. Olen ääliö ja lupaan että vastedes ostan vain Afterdawnin foorumilla hyväksyttyjä komponentteja. Ai, että minua harmittaa kun tuli tällainen emämoka tehtyä, "on se vaan niin tyhmää maksaa liikaa"...=)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mistä e8400?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy