User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 11.9.2025 / 16:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näyttiksen kellot
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näyttiksen kellot
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
bakkke
Junior Member
_
9. helmikuuta 2008 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vielä haluaisin tietää näyttiksen kellotuksesta semmoisen asian että,
mitä virheitä tulee Core clockista, Shader clockista ja Memory clockista jos niitä ylikellottaa liikaa?
Jos joku voi ilmoittaa niin antaa tulla vaan.
Kiitos!

AMD Athlon 5200+ 64 X2 2.61 Ghz
4 Gb DDR2 800 Mhz
Nvidia Geforce 8800GT 512MB DDR3
Asus M2N 1394
Windows XP Home Edition
Senior Member

14 tuotearviota
_
9. helmikuuta 2008 @ 20:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yleensä näyttis kaatuu, eli buuttaa koneen jos pistät liian kovat kellot. Ei ne yleensä rikki mene yhestä pieleen menneestä kellotuksesta.

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
bakkke
Junior Member
_
10. helmikuuta 2008 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haluisin tietää vielä että:
1. Jos on kellottanut liikaa Core Clock-ia niin jämähtääkö kone?
2. Jos on --||-- Shader clockia niin tuleeko grafiikkavirheitä?
3. Jos on --||-- Memory clockia niin tuleeko myös grafiikkavirheitä?

Jos nämä tiedot ovat oikein, ilmoittakaa jos voitte.
Jos ne ovat väärin, korjatkaa jos voitte.

Kiitos! =)

Edit: Ettei käy niin että jämähti kone ja luulin että on liikaa core clockia, ja rupean laskemaan sitä, vaikka syy on memory clockissa.

AMD Athlon 5200+ 64 X2 2.61 Ghz
4 Gb DDR2 800 Mhz
Nvidia Geforce 8800GT 512MB DDR3
Asus M2N 1394
Windows XP Home Edition

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2008 @ 22:51

Senior Member

8 tuotearviota
_
10. helmikuuta 2008 @ 23:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bakkke:
Haluisin tietää vielä että:
1. Jos on kellottanut liikaa Core Clock-ia niin jämähtääkö kone?
2. Jos on --||-- Shader clockia niin tuleeko grafiikkavirheitä?
3. Jos on --||-- Memory clockia niin tuleeko myös grafiikkavirheitä?

Jos nämä tiedot ovat oikein, ilmoittakaa jos voitte.
Jos ne ovat väärin, korjatkaa jos voitte.

Kiitos! =)

Edit: Ettei käy niin että jämähti kone ja luulin että on liikaa core clockia, ja rupean laskemaan sitä, vaikka syy on memory clockissa.
Shader clockeihin et pääse edes käsiksi tietääkseni millään ohjelmalla. Jos se jämähtää nii painat vaa resettiä tai katkaset virrat koneesta. Ei se muuta mulla ainakaa ole koskaan vaatinut. Koitappa riva tunerilla vaikka kellottaa GPU: 700 ja Muisti 1000. Testata voit 3DMark06 ohjelmalla sit auttoko kellotus paljonkin. Kannattaa kuitenki katsoo ekaks ilman kellotusta tulos niin näet hyödyn. Katsot vaikka lämmöt samalla sil riva tuneril ku laitat sen sensoritaulukon auki sinne taustalle ni aina ku uus animaatio alkaa ni nopeesti katsot lämmöt. Sit voit vaikka tulokset laittaa seuraavaan ketjuun: 3DMark tuloksia

Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2008 @ 23:21

bakkke
Junior Member
_
11. helmikuuta 2008 @ 15:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin juuri 8800GT:n ja hyvin se tuola rivatunerissa näkyy se shader clock. ^^

AMD Athlon 5200+ 64 X2 2.61 Ghz
4 Gb DDR2 800 Mhz
Nvidia Geforce 8800GT 512MB DDR3
Asus M2N 1394
Windows XP Home Edition
Senior Member

8 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2008 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bakkke:
Ostin juuri 8800GT:n ja hyvin se tuola rivatunerissa näkyy se shader clock. ^^
Niin näkyy. Sanoin että ei pääse käsiksi. GPU:n ja Muistin taajuuksien nostolla shaderien taajuus nousee siinä mukana mutta muuten niitä ei saa erikseen säädettyä.

Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna
Senior Member

14 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2008 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun 8800GTS:llä pääsee ihan itekkin säätämään shader kelloja RivaTunerilla. Ruksi vaan pois "link clocks" ruudusta.

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
Mainos
_
__
 
_
Senior Member

8 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2008 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OOIE:
Mun 8800GTS:llä pääsee ihan itekkin säätämään shader kelloja RivaTunerilla. Ruksi vaan pois "link clocks" ruudusta.
Tuota en tiennytkään. Elämän tavoite taas jälleen saavutettu (Tänään viisastuin taas). :P

Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näyttiksen kellot
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy