User Käyttäjä Salasana  

torstai 11.9.2025 / 19:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen sisältä kuuluu outo naks-ääni
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koneen sisältä kuuluu outo naks-ääni
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ratatata
Newbie

1 tuotearvio
_
12. helmikuuta 2008 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kasasin viikonloppuna uuden tietokoneen ja nyt kun käynnistän koneen sen sisältä kuuluu aika tarkkaan kolmen sekunnin välein outo "naks"-ääni ja kone jumittelee sen jälkeen välillä aina muutamaksi sekunniksi.

Luulisin, että ääni tulee kiintolevystä... Olen avannut konetta ja yrittänyt kuunnella mistä se tulee mutta tuntuu vaan kaikaavan se ääni ja paikallistaminen ei tunnu onnistuvan.

Onko kellään jotain käsitystä mistä tällainen voisi johtua tai miten olisi helpompi paikallistaa ääni?

Kone on seuraava:
Intel Core Q6600 (+ Noctua NH-U12F jäähy)
4gb ddr2 800mhz muistia
geforce 8800gt (leadtekin valmistama)
500gb samsung sata II kovo
300gb IDE kovo vanhasta koneesta
sb audigy PCI äänikortti (otin vanhasta koneesta kun integroitu äänipiiri aiheutti äänisignaaliin häiriötä)
Senior Member

14 tuotearviota
_
12. helmikuuta 2008 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luultavasti kiintolevy ei ole hyvässä kunnossa. Yritä ajaa chkdsk.

windowsnappi+R > cmd > chkdsk

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
ratatata
Newbie

1 tuotearvio
_
12. helmikuuta 2008 @ 17:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä kovo rikki.

Hieno juttu, näin kun ostaa uuden niin se kestää näemmä kokonaiset kolme päivää... just mun tuuria :-(

Olin meinaan osioinut kovon C:lle 80gb ja loput toiseksi asemaksi. C-asema toimii mutta nyt windows väittää että jälkimmäistä ei ole formatoitu! Ja näin pari sataa gigaa varmuuskopioimatonta dataa hävisi taivaan tuuliin! Onneksi on vanha kovo tallessa ja vaikka olen sieltä poistanut tavarat niin en ole kirjoittanut vielä päälle mitään niin recovery ohjelmalla pystyy edes osan pelastamaan...

Pistetään takuuseen ja taidan nyt pistää RAIDin sitten heti käyttöön...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen sisältä kuuluu outo naks-ääni

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy