User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 02:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > usb ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Usb ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
_Supa_
Junior Member
_
14. helmikuuta 2008 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli oon tässä aikani ihmetelly, kun pistää Kingstonin 2Gb muistitikun tai ipod classicin kiinni suoraan koneen usb porttiin, niin kone vaan jumittuu eikä vastaa enää ollenkaan. Sitten kun on tommone usb portin jakaja, sen kautta toimii kummatkin laitteet mutta ei kuitenkaa täydellä nopeudella. Oon kokeillu hakea jotain usb ajureita mutta ihme kyllä tähän ei tunnu löytyvän xp:n kanssa toimivia 2.0 ajureita? Ois kummiskin ihan kiva jos toimis podikin täydellä nopeudella ni ei tarttis venaa 20min jos haluu isompia tiedostoja siirrellä. Ongelma nimenomaan noiden kahden laitteen kanssa, mutta kannettavassa ja koulun koneissa kummatkin toimivat aivan normaalisti. Emolevy Abit Bd7II.
kalapukki
Junior Member

5 tuotearviota
_
14. helmikuuta 2008 @ 17:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _Supa_:
Eli oon tässä aikani ihmetelly, kun pistää Kingstonin 2Gb muistitikun tai ipod classicin kiinni suoraan koneen usb porttiin, niin kone vaan jumittuu eikä vastaa enää ollenkaan. Sitten kun on tommone usb portin jakaja, sen kautta toimii kummatkin laitteet mutta ei kuitenkaa täydellä nopeudella. Oon kokeillu hakea jotain usb ajureita mutta ihme kyllä tähän ei tunnu löytyvän xp:n kanssa toimivia 2.0 ajureita? Ois kummiskin ihan kiva jos toimis podikin täydellä nopeudella ni ei tarttis venaa 20min jos haluu isompia tiedostoja siirrellä. Ongelma nimenomaan noiden kahden laitteen kanssa, mutta kannettavassa ja koulun koneissa kummatkin toimivat aivan normaalisti. Emolevy Abit Bd7II.
Ovatko usb:t olla vanhempia USB1.1 versioita, kun tieto ei liiku "tarpeeksi" nopeasti.

En viitsi tehdä uutta ketjua koska tämän otsikko osuu melko lähelle.
Itselläni olisi myös hieman ongelmaa usb-porttien kanssa. Vista (home premium) ei tunnista mitään usb-laitteita (esim. hiiri, muistitikku, puhelin, mp3 soitin...) vaan sanoo aina että "Tuntematon laite" ja asentaa sen perusteella jonkun ajurin? Joskus myös tulee ilmoitus: "Yksi usb-laitteista on vikatilassa, sitä ei voitu tunnistaa" tms. Mistäköhän mahtaisi johtua?

Googlen avulla koitettu saada selkoa jokunen päivä ja foorumit myös kahlattu läpi, ilman tulosta.
Usb-ajurit on poistettu laitehallinnasta, asennettu uudestaan. Vistan korjausasennus tehty kertaalleen jne. Mistään ei ole tähän mennessä vielä apua ollut. Onko seuraava vaihtoehto vistan kokonaan uudelleen asennus vai onko vielä jotain niksejä mitä en ole koittanut?

Kaikki neuvot ja mielipiteet otetaan vastaan...

*Kone Fujitsu Siemens kannettava ja käyttiksenä tosiaan vista home pre
Senior Member

16 tuotearviota
_
14. helmikuuta 2008 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverilla meni samallalailla USB:t pimeeks ja se soitti microsoftille että mitä veetä? Sieltä sanottiin että joo, se on sellanen vista bugi, ootellaan päivityksiä, ei voi mitään.. että näin.

There is only 10 types of people in the world, those who can read binary and those who cant!
_Supa_
Junior Member
_
14. helmikuuta 2008 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä kun pistää laitteen kiinni niin kone ilmoittaa että "Tämä laite voisi toimia nopeammin blaa blaa blaa" ja antaa listan että pitäs kytkee toiseen porttiin:

kalapukki
Junior Member

5 tuotearviota
_
14. helmikuuta 2008 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MiKa85:
Kaverilla meni samallalailla USB:t pimeeks ja se soitti microsoftille että mitä veetä? Sieltä sanottiin että joo, se on sellanen vista bugi, ootellaan päivityksiä, ei voi mitään.. että näin.
Jotakin tämmöstä tosiaan oli odotettavissa :<
Mitä tuon kans nyt sitte tekis. Minulla kuitenkin kaikki laitteet mitä olen nyt testaillut niin ennen on toiminut vallan mainiosti. Tiistaina koko Vista jäätyi aivan täysin juuri samoihin aikoihin kun olin saanut mp3-soittimen irti ja kunnes pienoisen taistelun jälkeen sain vistan buuttailtua niin eihän nuo usb-portit enää suostunu ottamaan mitään vastaan.
_Supa_
Junior Member
_
14. helmikuuta 2008 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
[OT] Ihan näin OT:na olen kyllä sitä mieltä että ei oo mitään järkee hankkii tota vistaa vielä, on sen verran buginen ja haavoittuva että ongelmia siitä vaan tulee. Kyllähän sen näkee siitäkin että xp jo vuosia vanha ja vieläkään ei toimi niin miten se vista sitte toimis :P. [/OT]
kalapukki
Junior Member

5 tuotearviota
_
14. helmikuuta 2008 @ 18:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _Supa_:
[OT] Ihan näin OT:na olen kyllä sitä mieltä että ei oo mitään järkee hankkii tota vistaa vielä, on sen verran buginen ja haavoittuva että ongelmia siitä vaan tulee. Kyllähän sen näkee siitäkin että xp jo vuosia vanha ja vieläkään ei toimi niin miten se vista sitte toimis :P. [/OT]
[OT] Osittain samaa mieltä olen. Itselläni tuo Vista nyt tuli läppärin mukana ja näiden kokemusten jälkeen asentaisin XP:n tilalle vaikka heti, mutta kun sitä nyt ei ole "saatavilla". Lisenssiäkään tästä Vistan Home Premium-versiosta ei saa XP:lle, pitäis ilmeisesti olla Bisnes/Ultimate-versio ennenkuin se onnistuisi.

"Joskus tulee paskat kortit ja joskus vähän paremmat, mutta niillä pelataan mitä on jaettu" :) [/OT]
_Supa_
Junior Member
_
14. helmikuuta 2008 @ 23:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Offtopicista voisi hypätä mun ongelmaan :O
kalapukki
Junior Member

5 tuotearviota
_
14. helmikuuta 2008 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulisin että sinulla on tuo ipod usb 1.1-portissa ja se "vaatii" usb2.0 portin toimiakseen tuolla "high speedillä".Joko portit ovat vanhoja 1.1 portteja tai ajureissa jotain vikaa?

**Lisätietoa omasta ongelmasta: Vista asennettu puhtaasti uudestaan eikä tuonut ratkaisua ongelmaan. Olisiko jollain jotain vinkkejä vielä vai joko tässä pitäis alkaa miettimään onko joku usb-portti ihan fyysisesti rikki?
Member

4 tuotearviota
_
15. helmikuuta 2008 @ 11:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
onko ihan varma ettei ole biossista laitettu hi-speed usb 2.0 support disablelle.

Itse painisin pari viikkoa ihmetellen miksi usbitikut/kovot toimii hitaalla ja tiedonsiirto kestää todella kauan. Kerran sitten menin ja tarkistin että onko biossissa vika ja sieltähän oli usb 2.0 disablella. Tämän kun vaihdoin enableen niin kaikki portit toimivat täydellä teholla.

[Antec Nine Hundred | Nexus 600W NX-8060 | Asus P5Q | Intel Core2 Q9450 @ 2,66 Ghz + Noctua NH-U12P | 2x Kingston 800Mhz 2048mb]
[Leadtek PX8800GTS 512mb @ 740/1850/1020 | SB X-fi Platinum | 2x Samsung 1tb + 2x WD Caviar 640gb + WD Caviar 250gb ]

sampo23
Suspended due to non-functional email address
_
15. helmikuuta 2008 @ 12:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SUPA! Minulla täysin vastaanvanlainen ongelma (Xp home): Belkin Wlan-tikku jumii ja se ilmoittaa tuon saman kakan >"Voisi toimia nopeammin ja näyttää portit".

Tikku toimii kyllä mielestäni usb2:lla koska siinä tiedonsiirto 54mbits.

Olen itse tullutkin vainoharhaiseksi, jospa tuo usb pyöriikin 1.1 muodossa eli 11mbits ja ajurit tms. pilalla?

Miten voi tarkistaa helpoiten siirtonopeuden? Tehtävänhallinta (verkko) näyttää 54mbits ja samoin belkinin softa!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2008 @ 12:30

Mainos
_
__

_
_Supa_
Junior Member
_
15. helmikuuta 2008 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kalapukki:
Luulisin että sinulla on tuo ipod usb 1.1-portissa ja se "vaatii" usb2.0 portin toimiakseen tuolla "high speedillä".Joko portit ovat vanhoja 1.1 portteja tai ajureissa jotain vikaa?

**Lisätietoa omasta ongelmasta: Vista asennettu puhtaasti uudestaan eikä tuonut ratkaisua ongelmaan. Olisiko jollain jotain vinkkejä vielä vai joko tässä pitäis alkaa miettimään onko joku usb-portti ihan fyysisesti rikki?
Oon kokeillu kaikkiin portteihin ja muut laitteet toimivat niissä porteissa ilman valituksia, ja niinkun tuosta screenistä näet niin sanoo että pitäisi olla HI-SPEED usb portti ja se näyttää listan että koneessa niitä on :) Ja kyllä ipodi toimii 2.0 usbilla kuten tuo kingstonin muistitikkukin. Kokeilenpa tuota bios säätöä ainakin.

Edit: Eli biossista ei löytynyt pahemmin usb säätöjä, taitaapa olla vaa niin että ei toimi tän emon 2.0 usb xp:n kanssa kun ei yhteensopivia ajureitakaan löydy. =/ Jännä kuitenki että jos suoraan koneen porttiin tökkäsee niin kaatuu mutta tohon jakajaan kun laittaa kiinni niin toimii hitaasti mutta varmasti. Ja tiedän että ei toimi täydellä nopeudella koska 400Mb tiedostoakin saa siirtää 10min.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. helmikuuta 2008 @ 16:34

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > usb ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy