User Käyttäjä Salasana  

perjantai 21.11.2025 / 00:35
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > bluescreen kesken windows xp:n korjaus asennuksen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
bluescreen kesken windows xp:n korjaus asennuksen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

10 tuotearviota
_
17. helmikuuta 2008 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli kun yritän korjaus asentaa windows xp home editiä niin siinä kesken sennuksen tulee bluescreen, ja se välähtää niin nopeasti ettei siitä kerkiä lukemaan ongelman syytä.

nyt sitten varmaan tarvitsee asentaa uudelleen koko xp, mutta olen kadottanut cd-keyni joten saako sen näkymään jostain, mulla on vista xp:n rinnalla. onko jotain ohjelmaa millä sais sen cd-keyn palautettua?

sitten toinen juttu kun mulla oli tolla xp:llä asennettuna f-securen oem
ja se on asennettu 2 muullekkin koneelle, niin saanko sen jotenkin asennettua tähän uudelleen? kun paketissa lukee että 3 koneelle, ja eiks oem merkkaa sitä että se on vain kerran asennettavissa, jos nyt saan sen cd-keyni takas niin saako sen f-securen asennettua uudelleen?

kiitos vastauksista etukäteen.

Emolevy: Asus M2N-VM DH| Kiintolevy: 500Gb ja 500Gb ulkonen| Näytönohjain: Nvidia 8800GS| Prosessori: AMD Athlon64 x2 5600+ 2,8GHz noctuanin U12P coolerilla| Muisti: 2048Mb + 2048Mb| Käyttöjärjestelmä: Windos 7 rc ultimate|Kamera: Olympus E-510
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
17. helmikuuta 2008 @ 19:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko merkkimikro, silloin avain on liimattu koneeseen johonkin pintaan. Tai sitten avainta ei välttämättä tarvitse.
Avainta tarvitsee yleensä myös korjausasennuksessa, jollei sitä ole lisätty levylle vastaustiedostoon.

Toisen käyttiksen kautta saat avaimen talteen tämän ohjeen mukaan
http://www.dagondesign.com/articles/wind...t-key-recovery/

Ohjeen alussa kehoitetaan lataamaan loadhive.exe ohjelmaan tiedosto
C:\Documents and Settings\(User Name)\ntuser.dat (c:n paikalle xp:n aseman kirjain ja user name paikalle pääkäyttäjätilin nimi)

Lopussa on vaihtoehtona (jota itse kokeilin ja toimi), jollei ntuser:a käyttämällä löydy DigitalProductID:tä

\%SystemRoot%\System32\config\software
joka tarkoittaa esimerkiksi
D:\windows\System32\config\software (jos D on xp:n asema)

Voit ladata ohjelman Windows XP Key Decrypter Tool avaimen purkamiseen
tai käyttää nettiohjelmaa Web-based version

Voit kokeilla vielä korjausasennuksen viemistä loppuun irroittamalla kaikki lisäkortit ja koneeseen johdolla liitetyt lisälaitteet.
Jätä vain näppis ja näyttö. Näppiskin mielellään koneen oma tai perus USB tai PS/2 näppis.
Varaudu kuitenkin siihen, että asennus kysyy korjausasennuksessakin tuoteavainta eli product key:tä.
Chevy_75
Newbie
_
17. helmikuuta 2008 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten voin suorittaa korjausasennuksen koneeseeni, kun minulla ei ole alunperinkään ollut XP:n levyä. Koneeseeni oli esiasennettu XP uutena.
Mainos
_
__

_
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
17. helmikuuta 2008 @ 19:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Chevy_75:
Miten voin suorittaa korjausasennuksen koneeseeni, kun minulla ei ole alunperinkään ollut XP:n levyä. Koneeseeni oli esiasennettu XP uutena.
Monesti koneissa on mahdollisuus tehdä asennus tai palautuslevyt.
Tämä voi käynnistyä käynnistä-valikon jonkin ohjelman kautta tai koneen käynnistyessä painamalla jotain funktionäppäintä tai näppäinyhdistelmää. Tällöin voi löytyä myös palautusvaihtoehtoja.
Ohjekirjassa on tähän tarkemmat ohjeet.

Asennuslevyt voi myös tilata valmistajalta tai sen edustajalta.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > bluescreen kesken windows xp:n korjaus asennuksen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy