User Käyttäjä Salasana  

torstai 11.9.2025 / 07:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevy ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kovalevy ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ValtteriL
Newbie
_
21. helmikuuta 2008 @ 08:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minulla on sata 500gb oleva kovalevy mutta kun en tiedä että toimiiko se edes vanhassa tiotokoneessani ja mitkä johdot tulee kiinni?
Matkassa oli sininen johto jolle on paikka kovalevyssa mutta en löytänyt koneen sisältä millään.

jos joku kokeneempi osaa neuvoa vaikka en paljon osaa kertoa niin olisin kiitollinen.
konttu
Suspended due to non-functional email address
_
21. helmikuuta 2008 @ 08:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No näin aluksi voisit katsella löytyykö tietokoneen emolevystä tämmöistä/tämmöisiä liittimiä = http://www.tdubel.com/xbox360/kuvat/sata/satal.jpg
Tohon tunkaset sen pienemmän johdon, joka tulee kovalevyyn.

Isompi johto laitetaan virtalähteestä tulevaan johtoon tai sitten adapterin avulla = http://www.jimmspc.fi/tuote/10693?classid=1

Jos koneesti on tosi vanha, kuten sanoit jo että vanha kone niin emolevylläsi ja virtalähteessäsi ei ole näitä liittimiä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2008 @ 08:54

ValtteriL
Newbie
_
21. helmikuuta 2008 @ 09:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei näy ainakaan mun silmiin tollasia pistokkeita ja tuli toinenkin kysymys kannattaako jättää 40gb kovo tonne paikalleen vai saako sitä enään kakkos kovalevyksi???
ValtteriL
Newbie
_
21. helmikuuta 2008 @ 09:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hoksasin et koneen sisä osa on kohtalaisen pölyinen inko siitä mitään vaaraa? kannattaako mun hankkia uus kone (n.300e) vai jatkaa tän koneen päivittelyä? ja vielä kun toi yks vempain vei 2 usb paikkaa niin saako niitä lisättyä jotenki helposti vai pitääkö asentaa ihan vaikeasti+
konttu
Suspended due to non-functional email address
_
21. helmikuuta 2008 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pölythän nyt kannattaa aina puhdistaa. Paineilma on mainio keino, jos sitä on jostain saatavilla.

Koneestasi en osaa sanoa tällä hetkellä mitään, sillä minulla ei ole hajuakaan minkälainen kone sinulla on, eli voisit antaa hieman taustatietoa.

USB-paikkoja saa lisättyä, jos ostat vaikka kortin jossa on USB-paikkoja, josta tulee johto emolevylle. Ohjeet sen asennukseen saat kortin mukana tai jos ei ole niin emolevyn ohjekirjasta katsot.

Toinen vaihtoehto on ostaa myös USB-jakaja, joka on kyllä luultavasti paljon helpompaa. Tässä yksi vaihtoehto = http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18776

edit. typo!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2008 @ 09:36

ValtteriL
Newbie
_
21. helmikuuta 2008 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kävin ostaan usb jakajan ja ongelma korjaantu sillä!

koneestani en oikeastaan osaa kertoa mitään.
Etsin tietoa kokoajan netistä mutta ei tunnu löytyvän minun taidoilla oikeaa tietoa.

No niin osaan sanoa että kone on päivitetty pariin kertaan liikkeessä eli vähän nykyaikaistettu.(vanhempieni vanha kone)
Mainos
_
__

_
ValtteriL
Newbie
_
22. helmikuuta 2008 @ 12:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä osia mun pitää ostaa et saan ton sata kovon pyöriin???
Pitääkö uusia poweri?
tuli semmoinenkin ongelma et kun asensin vistan niin vissiin ääni kortti on jotenki mua vastaan ku tulee teksti et "PCI SYÖTTÖLAITE" ja pitäs olla levy äänikorttiin jos se ny sitä meinaa eikä luonnollisesti ole...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevy ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy