User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 20:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vista oem 32-bit
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vista OEM 32-bit
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Legalize
Junior Member
_
21. helmikuuta 2008 @ 11:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En oikein tiennyt minne paikkaan tämä viesti kuuluisi mutta tietääkö kukaan onko noiden OEM versioiden uudelleenasennus vaikeata? Jos on vieläkin sama kone kuin ennen niin eihän tarvitse alkaa soittelemaan minnekään tai muuta vastaavaa uudelleenasentamisen yhteydessä?
Legalize
Junior Member
_
21. helmikuuta 2008 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anteeksi kun tulee doublepostia mutta täällä (http://www.microsoft.com/finland/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/activationfaq.mspx) sanotaan että:

Kiintolevyasema alustetaan. Alustaminen poistaa aktivoinnin tilan. Tällöin Windows on aktivoitava uudelleen 30 päivän kuluessa.

Tarkoittaako se sitä että jos alustan kiintolevyn ja asennan vaikka muun käyttöjärjestelmän, minun pitää asentaa vista uudelleen 30 päivän kuluttua tai menetän koko käyttöjärjestelmän, vai sitä että SITTEN kun asennan windowsin uudestaan, minun pitää aktivoida se 30 päivän kuluessa

e: Ja pitääkö silloinkin alkaa häsläämään puhelimen kanssa ja alkaa soittelemaan jonnekin?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2008 @ 14:01

MikroMake
AfterDawn Addict
_
21. helmikuuta 2008 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Legalize:
.....Tarkoittaako se sitä että jos alustan kiintolevyn ja asennan vaikka muun käyttöjärjestelmän, minun pitää asentaa vista uudelleen 30 päivän kuluttua tai menetän koko käyttöjärjestelmän, vai sitä että SITTEN kun asennan windowsin uudestaan, minun pitää aktivoida se 30 päivän kuluessa

e: Ja pitääkö silloinkin alkaa häsläämään puhelimen kanssa ja alkaa soittelemaan jonnekin?

Vistan aktivointi:

Kaikki Windows Vistan versiot on aktivoitava. Kun olet asentanut Windows Vistan, sinulla on 30 päivää aikaa aktivoida se verkossa tai puhelimitse.

Jos 30 päivän aktivointiaika päättyy ennen kuin suoritat aktivoinnin, Windows Vista ei toimi odotetusti. Et pysty luomaan uusia tiedostoja ja tallentamaan muutoksia aiemmin luotuihin tiedostoihin. Kun aktivoit Windows Vistan, voit jälleen käyttää sitä täysin.

http://support.microsoft.com/kb/940315/fi

http://support.microsoft.com/kb/925582/fi

Puhelimella voi joutua aktivoinnin suorittamaan jos on esim. vaihtanut yli sallitun määrän koneen komponentteja.

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. helmikuuta 2008 @ 15:37

Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. helmikuuta 2008 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä jouduin aktivoimaan vistan (ultimate 64-bit) pelkän formatoinnin jälkeen ilman komonenttien vaihtoa. Aktivointi ei onnistunut automaattisesti, eli jouduin soittelemaan.

Ei se hirveen häsläystä ole, soittaa numeroon ja näpyttää koodin. Tämän jälkeen puhelin selostaa sinulle koodin jonka syötät ja thats it. Minä tosin pääsin vielä puhumaan jonkun tyttösen kanssa koska koodi minkä syötin puhelimeen, ei toiminut myöskään :)

Ei tytteli kummempia kyselly, laitto mut sit siihen automatisoituun aktivointijuttuun.

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vista oem 32-bit

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy